اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297649
تاریخ انتشار: 1398/04/09 23:50
در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع انتخابات برای بنده مهم است چون تعیین کننده و امانت مردم است، خیلی از مردم تمام آرزو و آرمان‌هایشان در این رأی است که اتفاقی برای آن‌ها بیفتد. انتخابات سرنوشت مردم است و نباید با سرنوشت مردم بازی و شوخی کرد.

عصرجهان-استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع انتخابات برای بنده مهم است چون تعیین‌کننده و امانت مردم است، خیلی از مردم تمام آرزو و آرمان‌هایشان در این رأی است که اتفاقی برای آن‌ها بیفتد. انتخابات سرنوشت مردم است و نباید با سرنوشت مردم بازی و شوخی کرد.


حسین کلانتری عصر امروز (۹ تیرماه) در نشست شورای اداری که با حضور اعضای این نشست در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، با لحن شوخی خطاب به علی پرواز گفت: وقتی اسم انتخابات می‌آید آقای پرواز از آن دور می‌خواهد پرواز کند.
کلانتری در ادامه افزود: در مقطعی هستیم که باید زیرساخت‌های انتخابات را باید تکمیل کنید که ستاد برگزاری انتخابات باید تعامل داشته باشند و آسیب‌شناسی دقیقی از برگزاری انتخابات سال‌های گذشته صورت گیرد.
وی بیان داشت: امروز فصل انتخابات نیست و نباید ورود کنیم کوتاه میگویم تا همه بشنوند و ایمان داشته باشید، میزان رأی و رأی ناموس است، هیچ‌کسی از متصدیان انتخابات هرگز به ذهنشان خطور نکند، به جزء رفتاری که در قانون جمهوری اسلامی تعریف‌شده است از آن‌ها در انتخابات سر خواهد زده شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود، بیان کرد: سلامت، امنیت، مشارکت، رقابت سالم و امانت‌داری انتخابات در راستای اجرای قانون باشد. ایمان داشته باشید و به صراحت اعلام می‌کنم، در مقابل یک رأی ضمانت شرعی و قانونی داریم و مطمئن باشید آنچه به ذهن بشر خطور می‌کند، در مقابل چشم آدم است و اگر در خصوص یک رأی تخلف کردی مطمئن باشید خیانتی است به دین و آخرت خودمان و هرگز آن را نمی‌پذیریم.
کلانتری گفت: مسئولیتی که به ما واگذارشده ما را اینجا نشانده است و انجام وظیفه می‌کنیم در برخی از مکان‌ها آدم بی‌رحمی هستم بی‌رحمی‌های بنده در خیانت به نظام، بیت‌المال، خون شهدا، ندیدن عدالت و انتخابات است.
وی افزود: کسی کوچک‌ترین تخطی داشته باشد و در ذهن فردی خطور کند که این فرماندار یا بخشدار یا استاندار و... است، اشکال ندارد، این اصلاً قابل‌قبول نیست و شک نکنید که طبق قانون با او برخورد خواهد شد. در انتخابات همین امروز به صراحت می‌گویم حتی به خانواده‌ام هم نگفتم که می‌خواهم به چه کسی رأی بدهم، رأی داده‌ام و نگفته‌ام که به چه کسی رأی داده‌ام و حتی خانواده‌‌ام را امر و نهی نکرده‌ام که به چه کسی رأی دهید اکنون همسرم و فرزندانم در این شهر حضور دارند می‌توانید از آن‌ها صحت و سقم سخنان را سؤال کنید.
موضوع انتخابات برای بنده مهم است چون تعیین‌کننده و امانت مردم است، خیلی از مردم تمام آرزو و آرمان‌هایشان در این رأی است که اتفاقی برای آن‌ها در این انتخابات بیفتد. انتخابات و صندوق‌های رأی سرنوشت مردم است و نباید با سرنوشت مردم بازی و شوخی کرد.
کلانتری با اشاره به حضور یکی از مقامات کشوری در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این را می‌گویم چون برخی از مدیران با روش ما آشنا نبودند تا اطلاع داشته باشند، یکی از مدیران استان مقام کشوری را به استان دعوت کرده و ما بی‌اطلاع هستیم و می‌گویند که نیاز به خدمات رفاهی برای مهمان کشوری داریم، استانداری خبر نداشته باشد و مقام کشوری به استان بیاید؟ هر مقامی در سراسر کشوری، لشکری و آموزشی وقتی وارد این استان می‌شود حتماً باید استانداری بیاید. مقام معظم رهبری می‌فرمایند که استاندار، رئیس‌جمهور استان است نه نماینده دولت.
استاندار توصیه‌ای هم به مسئولان کرد که بدون هماهنگی با فرماندار کسی را در شهرستان‌ها عزل و نصب نکنند نیروها را بر اساس شایستگی و سابقه و همراهی با دولت با هماهنگی فرمانداران نصب کنید.
وی در مورداحترام به وقت و حضور در جلسات نیز هشدار داد که بعد از خواندن قرآن در جلسات بهتر است که مدیران دیگر وارد جلسه نشوند و خودم هم چند دقیقه قبل از جلسات حضور پیدا خواهم کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، بابیان این‌که در شرایط سختی قرار داریم اما در همین شرایط سخت هم می‌توان کارکرد افزود: در جنگ تمام‌عیار با دشمن هستیم و اگر کاری دیگر به جز کارهایی که می‌کنند علیه ما انجام نمی‌دهند به معنای آن است که قادر به انجام آن نیستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صرفه‌جویی را یکی از راه‌های غلبه بر مشکلات دانست و گفت: هرچند که اعتبارات استانی ناچیز است اما منابع زیادی در سطح ملی داریم که باید از آن‌ها استفاده شود.
وی در بخشی دیگر از اظهارات خود بابیان این‌که نقشی در انتصابات اخیر استان نداشته‌ام و تیم مدیریت را خودم انتخاب نکرده‌ام، افزود: با همین گروه هم می‌شود کارکرد اما انتظاراتی هست که باید برآورده شود.
کلانتری به مدیران خود هم تذکر داد که چندان درصدد تقابل با رسانه‌ها نباشند آنجایی که اخبار و گزارش‌ها صحیح است در مقام اصلاح امور باشند و آنجایی که ممکن است واقعیت نداشته باشد وقت خود را تلف نکنند چراکه فرصت حاشیه‌سازی و حاشیه پردازی نداریم اما هر جا سؤالی هست باید محترمانه پاسخ داده شود.
استاندار از مدیران خواست تا موضوع اعتبارات اسناد خزانه و تخصیص آن‌ها را جدی بگیرند و اگر دستگاهی اسناد خزانه خود را برگشت دهد با مدیر و وزیر مربوطه در مورد او مکاتبه می‌کنم/کبنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*