اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297932
تاریخ انتشار: 1398/05/01 13:05
ترامپ در دیدار با نخست وزیر پاکستان گفت: آمریکا می‌تواند در یک هفته جنگ افغانستان را پیروز شود اما نمی‌خواهد که ۱۰ میلیون نفر کشته شوند، در غیر این صورت می‌تواند در کمتر از ۱۰ روز این کشور را از نقشه دنیا محو کند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از یورونیوز،دونالد ترامپ می گوید که کشورش می تواند ظرف یک هفته به جنگ و مناقشه داخلی در افغانستان پایان دهد اما به خاطر جان انسان ها وارد جنگ نمی شود. رئیس جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد که اگر بخواهد پیروز این نبرد شود افغانستان از کره زمین محو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: افغانستان را می‌توانم در یک هفته از نقشه دنیا محو کنم


دولت افغانستان نیز در واکنش به این سخنان با انتشار بیانیه ای خواستار توضیحات و شفافیت بیشتر رئیس جمهوری آمریکا در باره «نابودی افغانستان» شده است.
رئیس جمهوری آمریکا که روز دوشنبه در کاخ سفید میزبان عمران خان، نخست وزیر پاکستان بود با اشاره به همکاری کشورش با اسلام آباد برای تلاش در جهت حل مناقشات جاری در کشور افغانستان تصریح کرد که این همکاری موثر و کارساز بوده و ادامه خواهد یافت.


آقای ترامپ تلاش برای یافتن راهی کم خطر در این مسیر را از اولویت های کشورش نام برد و تاکید کرد: «اگر بخواهیم در افغانستان وارد جنگ شویم بدانید که بی شک ظرف یک هفته پیروز خواهیم شد اما در این صورت جان ۱۰ میلیون نفر در میان است که نمی خواهیم کشته شوند.»
رئیس جمهوری آمریکا که گویا نوعی تهدید نسبت به نیروهای طالبان نیز در سخنانش پنهان بود در ادامه تصریح کرد که آمریکا نمی خواهد از مسیر نظامی این مناقشه را حل کند زیرا در این صورت افغانستان با خاک یکسان خواهد شد.

عکس" جاناتان ارنست" عکاس رویترز از لحظه صحبت کردن ترامپ در دیدار با "عمران خان" نخست وزیر پاکستان در کاخ سفید
گفتنی است که نمایندگان دولت ترامپ مدت هاست که گفتگوهای صلح را طالبان در قطر آغاز کرده اما به نتایج مسحوسی دست پیدا نکرده اند. طالبان همواره خروج کلیه نیروهای نظامی از افغانستان را به عنوان یکی از مهم ترین شروط برقراری صلح در این کشور عنوان کرده است.
به گزارش رسانه های پاکستانی عمران خان در این سفر در خصوص اوضاع افغانستان، تحولات امنیتی منطقه، جنوب آسیا و روابط پاکستان و هند با رئیس جمهوری آمریکا گفتگو کرده است.
نخست وزیر پاکستان همچنین روز گذشته در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز تاکید کرد که سرویس های امنیتی کشورش همکاری نزدیکی با سیا دارند و پیشتر به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای یافتن اسامه بن لادن، بنیانگذار شکبه القاعده کمک های شایانی کردند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*