اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297951
تاریخ انتشار: 1398/05/02 23:14
اگر قصد و ملاک های استیضاح شهردار ، شبیه انتخاب دوسال پیش اوست ، لطفاً باخرد مردم بازی نکنید. چراکه ماحصل اعتماد مردم به شما و انتخاب شما معتذراً نادمایی غمگین و رکود زاست؟

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

عصرجهان؛یاداشت دریافتی از سید غفار فتحی

(مقام معظم رهبری) : معنای شفافیت این است ، که مسئول در جمهوری اسلامی ، عملکردش را به طور واضح ، در اختیار مردم قرار دهد.

اعضای محترم شورای شهر و شهردار شهرستان لنده :

۱-آن گونه که اطلاع دارید ، شورای شهر ، نهادی مدنی - بینابینی ، و تاثیر گذار برای توسعه ی متوازن پایدار شهری ، در راستای شالوده سازی اصول ، برای ایجاد ساختارهای موزون ، با لوازم و ابزاری می باشد ، مردم فهیم شهرستان لنده ، با شرکت در انتخابات دو سال و اندی پیش شوراها ، به رقابت شما سروران ، که برای شنیدن انتظارات، مردم در کوچه ، خیابان ، خانه ها ، سبقت می گرفتید ، لبیک گو ی اعتماد شدند و در کارزار انتخابات ، بالاخره ، به گلچین منتخب شیشه ای شماها اعتماد کردند ، اما چه شده ، که ماحصل، این اعتماد ، معتذراً نادمایی غمگین و رکود زا ، را رقم زده است ؟

۲-با مردم بیگانه نباشید ، مردم دیگری نیستند ، آیا عدم پاسخگویی جمعی شما ، به برگزاری جلسه ای عمومی با مردم ، در طی این دو سال نسبت به شفافیت عملکردتان، مبناگر این نظریه نیست ، که جایگاه و حقوق شهروندان ابزاری هست ، و نه ذاتی؟ چرا در مشارکت با مردم پیوسته نیستید؟

۳-آیا تنگ نظری و محافظه کاری هایتان، دموکراسی مردگان نیست؟ چرا دسترسی مردم به وقایعی که در شورا و شهرداری می گذرد، در قالبی که، در کیفیتی که ، در زمانی که ، در محلی که ، و به مخاطبینی که حق روشنگری دارند ، بروز داده نمی شوند؟ چرا بر سر شفاف سازی مصادیق بین اعضای شورا و شهردار ، توافق نظری وجود ندارد؟

*۴-آیا اعضای شورا ، در راستای توانمندسازی توسعه مدیریت شهری ، در انتخاب آغازین شهردار ، تخصص محور بودید؟ تا جایی که اطلاع دارم ، مگر شماها در راستای مکانیزم ، مدیریت واحد شهری ، از ۳۰ نفر از نخبگان ، برای ارائه ی برنامه ها و ارزیابی به دست گرفتن منصب شهرداری، دعوت بعمل نیاوردید و سوگند نخوردید ، که صاحب بهترین چشم انداز شهردار خواهد شد، اگر این چنین بود، چرا منتخب شما ، برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود را ، بعنوان چشم انداز ، برای منصب شهرداری ارائه نداد؟ اگر قصد و ملاک های استیضاح احتمالی شهردار، مثل انتخاب او هست، لطفاً باخرد مردم بازی نکنید.*

۵- جناب آقای شهردار! انتقاد شهروندان در سه لایه ی پویایی ، خلاقیت ، فراغریزی و پیام مداری تعریف می شود ، و هتک حرمتی صورت نگرفته ، اگر حق استیضاح از حقوق مسلم اعضای شورا هست ، چرا در راستی یا ناراستی، طرح کننده ی خبر استیضاح شما، که رسالت یک خبرنگار ایجاب می کند ، نگرش ها ، مطالبات و چالش های شهروندان را انتقال دهد ، جوابیه نمی دهید ، و فوراً طرح کننده ی خبر استیضاح را ، به شکایت در محاکم قضایی محکوم می کنید؟ شما از امانت داران ، رای ، اعتماد ، محیط زندگی ، اخلاق و فرهنگ مردم شهرستان هستید ، در عصر گفتمان و استدلال آزاد ، مردم حق دارند ،آزادانه سخن بگویند ، و شما موظف هستید ، صبورانه گوش دهید ، توصیه می کنم نسبت به نظام شهروندی ، اندکی زحمت مطالعه به خرج دهید.

سید غفار فتحی

۱۳۹۸/۵/۲

 

بیشتر بخوانید:

از استیضاح شهردار لنده در فضای مجازی تا شکایت وی از انتشار دهنده خبر

برچسب ها:
لنده ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


از تهی سرشار
|
Iran
|
1398/05/03 01:39
  +0

  -0
پاسخ
حکایت شهر ما همون حکایتی که گفته کارهای درشت به مردم خرد دادند و کارهای خرد به مردم درشت پس هر دو کار تباه گشت و مملکت به فنا رفت .حکایت انتخاب نابهجای شهردار توسط شورای شهر مصداق دقیق همین حکایته . باشد که همه رستگار شویم

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*