اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297992
تاریخ انتشار: 1398/05/06 14:40
تقوی با بیان اینکه دغدغه های اعضای شورای شهر به حق است اما نحوه سوال و استضیاح شهردار را قانون مشخص می کند، گفت: رهبر معظم انقلاب هم قانون را فصل الخطاب بیان فرمود و اگر اعضای شورای شهر این نکته را مد نظر قرار دهند اگر سوالی از شهردار دارند، نیاز به فضای مجازی نیست، از شهردار بپرسند و اگر قانع نشدند درخواست استیضاح کنند و اگر استیضاح رای آورد، شهردار برکنار شود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ شهردار لیکک در دیدار با مردم این شهر در مسجد صاحب الزمان(عج) به وضعیت مالی شهرداری، حواشی اخیر طرح سوال از شهردار و بخشی از عملکرد دو ساله خود اشاره کرد.


روند انتخاب بنده توسط اعضای شورای اسلامی شهر لیکک یک انتخاب فراطایفه ای بود
سید عبدالستار تقوی تصریح کرد: روند انتخاب بنده توسط اعضای شورای اسلامی شهر لیکک یک انتخاب فراطایفه ای بود و به همین دلیل مشی بنده در 21 ماه گذشته این بود که در خدمت رسانی  به مردم همه طوایف دیده شوند.
نصاب معاملات کوچک، متوسط و بزرگ توسط خزانه داری کل کشور به شهرداری  ها اعلام می شود
وی گفت: در بحث واگذاری پروژه های عمرانی، معاملات کوچک، متوسط و بزرگ هر ساله نصاب معاملات توسط خزانه داری کل کشور حساب و به شهرداری اعلام می شود .
تقوی افزود:معاملات کوچک در سال 97 مبلغ 250 میلیون ریال بود که توسط کارپرداز شهرداری کار آن انجام شد.
شهردار لیکک خاطرنشان کرد: معاملات تا سقف 250 میلیون تومان از طریق استعلام که حداقل سه شرکت کننده با پیشنهادهای غیرمخدوش و قابل قبول باشد یا از طریق شرکت های معتمد و دارای سوابق کار، توسط کمیسیون معاملات شهرداری انجام می شود وی این مورد از اختیارات قانونی این کمیسیون است تقوی ادامه داد: کمیسیون معاملات ذی حساب مالی شهرداری است که بعد از شهرداری بالاترین مقام مالی شهرداری به حساب می آید.
در واگذاری معاملات برای اولین بار تمام طوایف بهمئی را دیدیم
وی گفت: در واگذاری معاملات برای اولین بار تمام طوایف بهمئی را دیدیم؛ از علاءدینی تا بیژنی، از یوسفی تا کمایی و خلاصه هر شخصی برای کار به شهرداری مراجعه کرد، جواب رد نشنید.
شهردار لیکک با بیان اینکه وجوه پرداختی و دریافتی شهرداری مشخص است، تصریح کرد: شهرداری یک نهادی است که بخش زیادی از درآمد آن از عوارض پرداختی توسط مردم تامین می شود ؛الان هم بحث منابع ملی است که زمین های مردم به اسم دولت بعنوان منابع ملی سند خود.


مددجویان نهادهای حمایتی تا سقف 120 متر مربع مسکونی و 20 متر مربع تجاری از پرداخت عوارض معاف هستند/54 درصد مردم شهرستان بهمئی تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
تقوی افزود:بخش دیگری از در آمد شهرداری از محل عوارض پروانه ساخت هاست و با توجه به اینکه بیش از 54 درصد مردم شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته و بهزیستی هستند و این عزیزان تا سقف 120 متر مربع زیربنای مسکونی و 20 متر مربع زیربنای تجاری مطابق قانون شهرداری معاف از دادن عوارض هستند و ادارات حامی آنها هم پولی به شهرداری پرداخت نمی کند.
تقدیر ویژه شهردار از مهندس پیرامون مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری
شهردار لیکک خاطرنشان کرد: محل های دیگر درآمدهای شهرداری، عوارض نوسازی چاه های نفت است که جا دارد همینجا از مهندس پیرامون(مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری) که لطف ویژه به شهرستان داشت و در بحث تامین اقلام مانند آبپاش،لاستیک غلطک و ماشین آلات عمرانی همکاری داشت، تقدیر و تشکر کنم.
تقوی افزود:اگر این فرد نبود، این اتفاقات خوب برای شهرستان رقم نمی خورد ؛قبلا مسئولان شهرستان بهمئی را حتی دم در اجازه ورود به آنها نمی دادند اما الان اگر ما دم در مراجعه کنیم، فقط شیشه ماشین پایین بیاید با احترام از ما استقبال می کنند و اگر مهندس پیرامون هم از اینجا بروند شاید وضع به منوال قبل برگردد.
نماینده مردم در مجلس شهرداری را مبحث وصول عوارض آلایندگی که از محل مالیات و ارزش افزوده کمک کند
شهردار لیکک گفت: از نماینده محترم مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در بحث وصول عوارض آلایندگی که از محل مالیات و ارزش افزوده به حساب شهرداری ها واریز می شود، پیگیری کنند .
تقوی تصریح کرد:شهرستانی در بوشهر هست که  با داشتن یک میدان نفتی و برداشت  روزانه 15 هزار بشکه نفت ، شهرداری آن(شهرداری وحدتیه بوشهر) از محل تنها میدان نفتی خود برای 4 سال مبلغ  47 میلیارد و 300 میلیون تومان از شرکت نفت و گاز گچساران عوارض دریافت کردند.
وی افزود: در صورتی که در شهرستان بهمئی از میادین نفتی کرنج،پرنج و پارسی کلاستر روزانه 35 هزار بشکه استحصال نفت داریم اما از سال 86 که قانون مالیات بر ارزش افزوده وضع شده است، از سال 91 تاکنون تنها 2 میلیارد عوارض آلایندگی به شهرداری لیکک پرداخت شده است که انتظار داریم با پیگیری فرماندار و نماینده مجلس این حق شهرستان گرفته شود .
طی دو سال گذشته 130 هزار متر مربع آسفالت معابر داشتیم که در تاریخ شهرداری لیکک بی نظیر است
شهردار لیکک در بحث پیشبرد پروژه های عمرانی گفت: در مدت دو سال گذشته 130 هزار متر مربع آسفالت معابر داشتیم که در تاریخ شهرداری لیکک بی نظیر است که تلاش می کنیم همه معابر شهر آسفالت شود.
تقوی تصریح کرد: بدون تبعیض برای آسفالت خیابان دین و دانش از کوچه اول سمت راست ابتدای خیابان که خاکی بود شروع به آسفالت کردیم و تا آخرین کوچه ها پیش رفتیم و در حال حاضر به غیر از دو کوچه، همه کوچه های این خیابان جدول گذاری و آسفالت هستند.
وی ادامه داد: در خیابان قدس تمام کوچه ها آسفالت هستند که در این خیابان هم دو کوچه مانده است.
بیش از 11 کیلومتر جدول گذاری انجام شد
تقوی افزود: بیش از 11 کیلومتر جدول گذاری انجام شد. سه نقطه از شهر داریم که مشکل جدول گذاری دارند، دو کوچه پشت شورای حل اختلاف، لیکک قدیم و پشت آموزش و پرورش وگرنه بحث جدول گذاری در شهر تمام شده است.
طرح تفصیلی شهر لیکک در مراحل پایانی است
شهردار لیکک گفت:طرح تفصیلی شهر لیکک در مراحل پایانی است به زودی طرح به مردم اعلام می شود تا با رفع مشکل اسناد زمین ها، شاهد رونق ساخت و ساز در سطح شهر باشیم.
تا زمان ابلاغ طرح تفصیلی فعالیت های عمرانی شهرداری در دو شهرک سیاهشیر و سرلیکک مطابق طرح هادی انجام می شود
وی افزود:مورد بعد الحاق دو شهرک سیاهشیر و سرلیکک به شهر لیکک است که چندین سال از لحاظ تقسیمات ملحق شدند. قرارداد این دو نقطه شهری تا زمان ابلاغ طرح تفصیلی مطابق طرح هادی بنیاد مسکن در این نقاط عمل می کنیم.
شهرداری پیش از ورود بنده بیش از 5 میلیارد بدهی داشت
شهردار لیکک خاطرنشان کرد:زمان ورود بنده به طبق اعلام مالی و ذی حسابی شهرداری بیش از 5 میلیارد بدهی این نهاد بود.
تقوی تصریح کرد: طبق اسنادی که موجود است و در صورت تقاضای اشخاص و نهادهای ذیصلاح حاضرم تحویل دهم، بیش از 4 میلیارد تومان از بدهی ها پرداخت کردیم.
همان موقع که شهرداری را تحویل گرفتم، 6 ماه حقوق پرسنل پرداخت شد
وی ادامه داد: در همان موقع که شهرداری را تحویل گرفتم، 6 ماه حقوق پرسنل پرداخت شد، 500 میلیون تومان بدهی وام شهرداری به بانک انصار و  2 میلیارد و 100 میلیون تومان بدهی عمرانی شهرداری هم پرداخت شد.
تقوی خاطرنشان کرد: 300 میلیون تومان مطالبات آقایان احسانی و جعفری و 83 میلیون تومان بابت بیمه تامین اجتماعی کسر شدند. این عوامل دست به دست هم دادند تا بار دیگر شاهد معوقات حقوق نیروهای شهرداری باشیم.
واریز سالانه 1.5 تا 2 میلیارد تومان از محل عوارض سوخت به حساب شهرداری ها از سال 96 قطع شد
وی افزود:سالانه از محل عوارض سوخت شهرداری ها 1.5 تا 2 میلیارد تومان به شهرداری واریز می شد که از سال 96 این مبلغ به یارانه ها تعلق گرفت و دیگر به حساب شهرداری واریز نمی شود ؛در صورت واریز همین مبلغ، با توجه به اینکه حقوق ماهیانه پرسنل کارگری و کارمندی شهرداری لیکک در سال 96 مبلغ 2میلیارد و پانصد میلیون ریال بود ، 8 ماه حقوق پرسنل پرداخت می شد.
الان 4 ماه حقوق معوق پرسنل داریم/شهروندانی که تمکن مالی دارند برای تخفیف مراجعه نکنند
شهردار لیکک با بیان اینکه ما الان 4 ماه حقوق معوق پرسنل داریم، افزود:از شهروندان انتظار داریم تنها کسانی که مشکل مالی دارند برای تخفیف مراجعه کنند؛ بنده با وجود اینکه می دانم مردم ناراحت می شوند اما اگر اشخاص متمکن و متمول برای تخفیف مراجعه کنند، خیلی کم تخفیف می دهم، اگر ثروتمندان به شهرداری کمک کنند اشکال ندارد اما نباید انتظار تخفیف داشته باشند.
تقوی تصریح کرد: برای پارکینگ قبرستان عمومی شهر هماهنگی هایی صورت گرفت که به زودی زیرسازی این پارکینگ تکمیل می شود تا شهروندان مشکل پارک نداشته باشند.
وی با تقدیر از کمک خیرین گفت:عده ای یک کار فرهنگی انجام دادند و بخشی از هزینه مراسم سوگواری اموات خود را برای ایجاد سایبان محل اقامه نماز میت قبرستان اختصاص دادند که  از خانواده های ستوده، چامی نژاد، فتحی و شهروندی دیگر که الان حضور ذهن ندارم، در این راستا تقدیر و تشکر می کنم.
شهردار لیکک گفت:در چند ماه گذشته شورای اسلامی شهر لیکک همکاری تنگانگی با شهرداری داشت. زحمت کشیدند و تهران، اهواز، امیدیه و جاهای مختلفی برای پیگیری و وصول عوارض شهرداری و کاهش بدهی های شهرداری مراجعه کردند.
استیضاح و سوال از شهردار از حقوق قانونی شورای شهر است/ اما نحوه سوال و استضیاح شهردار را قانون مشخص می کند/ کسانی که انتخاب می شوند، باید به دموکراسی احترام بگذارند
تقوی با اشاره به حواشی های اخیر طرح سوال از شهردار در فضای مجازی، گفت:جمهوریت یعنی حاکمیت دموکراسی.استیضاح و سوال از شهردار از حقوق قانونی شورای شهر است و روزانه می بینیم که وزرا برای پاسخ به سوالات نمایندگان به مجلس مراجعه می کنند؛ دموکراسی همین است.
شهردار لیکک خاطرنشان کرد:کسانی که انتخاب می شوند، باید به دموکراسی احترام بگذارند ؛هر آمدنی یک رفتنی دارد و این را بدانیم که هیچ صندلی ارث دائم فرد خاصی نیست.
تقوی با بیان اینکه دغدغه های اعضای شورای شهر به حق  است اما نحوه سوال و استضیاح شهردار را قانون مشخص می کند، گفت: رهبر معظم انقلاب هم قانون را فصل الخطاب بیان فرمود و اگر اعضای شورای شهر این نکته را مد نظر قرار دهند .
اگر سوالی از شهردار دارند، نیاز به فضای مجازی نیست، از شهردار بپرسند
وی افزود: اگر سوالی از شهردار دارند، نیاز به فضای مجازی نیست، از شهردار بپرسند و اگر قانع نشدند درخواست استیضاح کنند و اگر استیضاح رای آورد، شهردار برکنار شود.
اداره اطلاعات بعنوان ضابط دادگستری و دادستان محترم بعنوان مدعی العموم حافظ بیت المال هستند
شهردار لیکک با تاکید بر اینکه قانون مشی دوستان باشد، گفت: دوستان راجع به شهرداری ابهاماتی یا بهتر بگویم اتهاماتی وارد می کنند که اداره اطلاعات بعنوان ضابط دادگستری و دادستان محترم که مدعی العموم و حافظ بیت المال است در شهرستان در این راستا بررسی های انجام دادند ؛ بنده صلاحیت اظهار نظر در مورد این پرونده را ندارم.
تقوی ادامه داد: اصل تفکیک قوا همین است که ما زیر مجموعه قوه مجریه هستیم و آنها زیر مجموعه قوه قضائیه و ما حق مداخله در کار آنها را نداریم.
شهردار لیکک در پایان سخنان خود گفت:اگر کسی در شهرداری تخلف دارد، اداره اطلاعات، دادستانی بعنوان مدعی العموم و سازمان بازرسی شهرداری ها هستند که می توان با مراجعه به آنها، علیه متخلفین شکوائیه تنظیم کرد که قطعا پیگیری می شود.
منبع/آوای ماغر


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*