اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298015
تاریخ انتشار: 1398/05/07 20:55
سرپرست آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به درنظرگرفتن ۷ مرکز جدید برای دانشگاه فرهنگیان، گفت: ظرفیت پذیرش این دانشگاه در استان خوزستان به ۲۴۰۰ دانشجو در سال جدید افزایش یافته که این مسئله گام بزرگی برای رفع مشکل کمبود معلم است.

عصرجهان-رفیعی سرپرست آموزش و پرورش خوزستان صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قانون دو‌ مسیر برای تأمین نیرو در آموزش و پرورش گذاشته شده که نخست از دانشگاه فرهنگیان و دوم از طریق ماده ۲۸ استخدام کشوری است؛ در تبصره ۱ ماده ۲۵ قانون بودجه اشاره ای نیز به نیروی خرید خدمات داشته که مجلس موضع مثبتی به آن نداشت.


رفیعی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نقش مهمی در تامین نیروی مجرب دارد و ما باید نگاه استراتژیک و کلان به آن داشته باشیم، گفت: به دلیل وجود امتیاز برای داوطلبان بومی، توسعه دانشگاه فرهنگیان موجب افزایش شانس قبولی خوزستانی‌ها در کنکور می‌شود و علاوه بر آن در شهرهای ما می‌تواند آثار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مطلوبی نیز برجای گذارد.
سرپرست آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به درنظرگرفتن ۷ مرکز جدید برای دانشگاه فرهنگیان، گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در استان خوزستان بیش از دو برابر شده و به ۲۴۰۰ دانشجو در سال جدید رسیده که این مسئله گام بزرگی برای رفع مشکل کمبود معلم است.
وی با اشاره به ضرورت جابه‌جایی پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان در اهواز، عنوان کرد: محلی که در گذشته دبیرستان نمونه دولتی حجاب بوده اکنون برای پردیس خواهران درنظر گرفته شده تا وضعیت نامناسب کنونی بهبودی حاصل شود./فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*