اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298037
تاریخ انتشار: 1398/05/10 16:02
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هندیجان گفت: یک راس آهوی وحشی در یک منزل مسکونی شهرستان هندیجان کشف و صاحبخانه بازداشت شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری عصرجهان از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، مصطفی حق‌زاده با اشاره به گزارش دریافتی از نگهداری یک راس آهوی وحشی  در منزل شخصی در شهر هندیجان، گفت: با همکاری ماموران انتظامی و اخذ مجوز قضایی با ورود به این منزل در سحرگاه هفتم مرداد ، آهوی وحشی کشف و فرد متخلف دستگیر و برای پیگیری مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.
وی افزود: آهوی وحشی به دلیل آسیب دیدگی به کلینیک دامپزشکی شهرستان هندیجان منتقل و پس از اقدامات اولیه تحویل اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان شد.

 حق زاده اضافه کرد: براساس بند الف ماده ۱۰ قانون شکار و صید و بند ج ماده ۱۲ همین قانون، عرضه و  نگهداری جانوران وحشی حمایت شده بدون اخذ مجوز از سازمان محیط زیست ممنوع و جرم محسوب می شود و مرتکبان به حبس و جزای نقدی محکوم می شوند.

وی گفت: آهو جزو پستانداران وحشی حمایت شده مطابق لیست IUCN بوده و در خوزستان در سایت پرورش و تکثیر آهو در منطقه حفاظت شده دیمه در رامهرمز و منطقه حفاظت شده میشداغ (مشداخ) در دشت آزادگان توسط ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان های ذکر شده حفاظت و حراست می شوند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*