اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298070
تاریخ انتشار: 1398/05/16 01:16
بر مشورت و نظرخواهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نمایندگان ایرادی نیست ولی اینکه مطلقاً وضعیت یک معاونت مهم به خواست بیرونی سپرده شود تداوم رویه‌ی خطرناکی است که در دوره‌های قبلی آسیب زیادی به مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد.

عصرجهان-با وجود اعلام رسمی معرفی احد جمالی به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و حضور جمالی در این استان و تعیین ساعت مراسم معارفه به نظر می‌رسد فشارهای اعمال شده از سوی نمایندگان مجلس و بویژه نماینده بویراحمد تاکنون مانع از اجرایی شدن این حکم شده است.


خیلی زود و بعد از معرفی کاظم نظری به عنوان جانشین فتاح محمدی در معاونت سیاسی و امنیتی استاندار مشخص شد که این اقدام علی احمدی همانند حضور و بسیاری دیگر از تصمیماتش اشتباه بوده است. گذر زمان نیز بخوبی نشان داد که این معاونت در یک انفعال محض به سر می‌برد و بیماری نظری نیز بر این انفعال افزود.
 استاندار جدید خیلی زود متوجه مشکلات و انفعال ناخواسته در معاونت سیاسی و امنیتی شد و در مسیر جابجایی در این حوزه اقدام کرد.
ولی گفته می‌شود نماینده بویراحمد و دنا به سختی در مقابل این حکم مقاومت کرده است و با حضور در وزارت کشور در پی ممانعت از اجرایی شدن اولین حکم صادره از سوی کلانتری است.
چرایی و نقد دخالت نمایندگان و این که نمایندگان تا چه درجه مجاز به دخالت در اتفاقات مدیریتی هستند در این مجال نمی‌گنجد بلکه بحث در وضعیت حساس استاندار جدید استان کهگیلویه و بویراحمد است که این تصمیم و پافشاری بر آن و نهایی کردن آن با سرنوشتش در آینده استان ارتباط مستقیم دارد.
کلانتری اگر بخواهد از موضع و حمایت خود کوتاه بیاید همین ابتدا همه چیز را باخته است و عملاً شانسی برای مدیریت خوب و سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد.
از طرف دیگر معرفی یک نیروی مطرح و شناخته شده و کوتاه آمدن از حمایت از وی یعنی احد جمالی اعتبار سیاسی و تصمیم گیری کلانتری را در افکار عمومی با چالش اساسی مواجه خواهد کرد.
 قطعاً عدم اجرای این حکم خدشه‌ی اساسی به استقلال و شخصیت استانداری وارد می‌کند و مصداق بارزی از نفوذ و سلطه نمایندگان بر قوه مجریه خواهد بود.
بر مشورت و نظرخواهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نمایندگان ایرادی نیست ولی اینکه مطلقاً وضعیت یک معاونت مهم به خواست بیرونی سپرده شود تداوم رویه‌ی خطرناکی است که در دوره‌های قبلی آسیب زیادی به مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد.
مهم‌تر از هر چیز طولانی شدن این بلاتکلیفی است یعنی عملاً استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک هفته است معاون سیاسی و امنیتی ندارد. و نبود چنین نیرویی در سالی که به انتخابات حساس مجلس ختم می‌شود غیر قابل جبران است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*