اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298101
تاریخ انتشار: 1398/05/19 02:45
بیماری ۲۳ ساله در ۹مردادماه جاری با علائم درد شکم و بی حالی به بیمارستان سینا مراجعه کرد که بر اساس تشخیص احتمالی تحت درمان های لازم قرار گرفت و آزمایش های لازم نیز انجام شد.

ایرنا نوشت: سرپرست مرکز بهداشت خوزستان در خصوص مطلب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فوت یک بیمار بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو توضیحاتی ارائه داد.


سرپرست مرکز بهداشت خوزستان جمعه اظهارداشت:  پیرو انتشار ویدیو و مطلبی در فضای مجازی مبنی بر فوت یک بیمار بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو به اطلاع می رساند که بیماری ۲۳ ساله در ۹مردادماه جاری با علائم درد شکم و بی حالی به بیمارستان سینا مراجعه کرد که بر اساس تشخیص احتمالی تحت درمان های لازم قرار گرفت و آزمایش های لازم نیز انجام شد.
دکتر سید مهدی حسینی زاده افزود: بر اساس شرح حال معاینات و آزمایش های اولیه یکی از تشخیص ها، احتمال بیماری عفونی تب کنگو کریمه بوده است که علاوه بر شروع درمان، نمونه آزمایش ها جهت تحلیل دقیق تر به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال شد.
وی افزود: بیمار مذکور در تاریخ ۱۲ مرداد فوت  کرد که به دلیل دریافت نشدن جواب آزمایشات تکمیلی از تهران، کارشناسان بهداشتی مجبور به دفن بیمار بر اساس پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و به شکل قرنطینه ای شدند که خوشبختانه پس از دریافت جواب آزمایشات تکمیلی؛ مشخص شد که فرد  فوت شده به  بیماری عفونی تب کریمه کنگو مبتلا نبوده است.
حسینی زاده ادامه داد: لازم به ذکر است از ابتدای سال ۹۸ تاکنون هیچ موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در استان خوزستان مشاهده نشده است لذا از مردم درخواست می شود اخبار و اطلاعیه های حوزه سلامت استان خوزستان را تنها از مراجع رسمی دنبال کنند و به شایعات فضای مجازی توجه نداشته باشند.
دهیار روستای بهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: یک پسرجوان ساکن کوت عبدالله شهرستان کارون  که خانه پدری وی در روستای بهر بود بعد از نامساعد شدن وضعیت جسمانی به بیمارستان منتقل شد.
توفیق نواصر افزود: روز اول کلیه ها و روز دوم کبدش را از دست داد اما مردم به صورت عادی با او ملاقات می کردند و بیماری مسری نبود.
وی بیان کرد: اما زمانی که فوت کرد برای دفن بیمار به علت احتمال داشتن عفونت و تاثیر آن بر دیگران قرار شد با روش خاص دفن شود.
نواصر ادامه داد: با پرسش از کارشناسان بیمارستان اعلام شده که آزمایش های فرد فوت شده به تهران فرستاده شده و هنوز نتیجه آن برای مشخص شدن علت اعلام نشد بود ولی برای رعایت احتیاط بیمار با روش خاص و با لحاظ کردن شرایط قرنطینه ای ، دفن شد.
دهیار روستای بهر اضافه کرد: در فضای مجازی گفته شده  روستاییان بهر را واکسینه کرده اند اما این خبر صحت ندارد ، در زمینه علت فوت هم شایعه سازی می کنند حال آنکه ما منتظر مشخص شدن دقیق علت هستیم.
تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*