اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298107
تاریخ انتشار: 1398/05/20 01:43
هجوم غیرقانونی و خودسرانه عده‌ای به اراضی پادگان نجات خدمه نیروی هوایی ارتش در محدوده قصر دریاسر منطقه محمودآباد استان مازنداران، منجر به درگیری با کارکنان و عوامل تامین حفاظت فیزیکی این پادگان شد

به گزارش به پایگاه خبری عصرجهان به نقل از تابناک، پیش از ظهر امروز محدوده قصر دریاسر در محمودآباد صحنه درگیری های شدیدی بود که تا کیلومترها آنسوتر همه را خبردار کرد؛ درگیری شدید که یک سوی آن نظامیان قرار داشتند و صدای شلیک پیاپی تفنگ هایشان گوش فلک را کر کرده بود. درگیری هایی که فرجام خون باری داشت و روایت های ضد و نقیضی از آن منتشر شد.
در پی این حادثه و در کمال تعجب، برخی رسانه ها روایت کردند که درگیری در پی حمله اراذل و اوباش آغاز شده است: «هجوم غیرقانونی و خودسرانه عده‌ای به اراضی پادگان نجات خدمه نیروی هوایی ارتش در محدوده قصر دریاسر منطقه محمودآباد استان مازنداران، منجر به درگیری با کارکنان و عوامل تامین حفاظت فیزیکی این پادگان شد. این حمله در زمانی صورت گرفته که سربازان قصد داشتند محدوده باند فرودگاهی را فنس‌کشی کنند، اما معارضان سنگ، چوب و زنجیر به سمت ان‌ها پرتاب کردند که در این میان تعدادی از سربازان و پرسنل نیروی هوایی ارتش مجروح شدند.»
این روایت در ادامه تاکید می کند که «به گفته شاهدان، معارضان حتی به محدوده باند این فرودگاه حمله کردند و سربازان برای دفاع از خود اقدام به تیراندازی کردند و بر اثر آن دو نفر از مهاجمان کشته و تعداد دیگری هم زخمی شدند. در این درگیری که تعدادی از اجیرشدگان و اراذل و اوباش نیز قصد سوء استفاده از موقعیت و تعرض دوباره به حریم پادگانی داشتند، با کمک عوامل نیروی انتظامی عده‌ای از آن‌ها دستگیر و اجازه تعدی مجدد داده نشد.»
روایت رسانه دیگری از ماجرا پا را از این هم فراتر گذارده و تاکید کرده که دلیل بروز درگیری، تلاش برخی برای تعرض به محدوده پادگان «با قصد خلع سلاح عوامل انتظامی پادگان نیروی هوایی بیشه کلاه محمودآباد» بوده که تیراندازی را در پی داشته و به خون ریزی و مرگ منجر شده است. ادعایی که مقامات ارشد استان ردشان می کنند و تاکید دارند که جان باختگان این درگیری نه اراذل بوده اند و نه قصد خلع سلاح و تعرض داشته اند.

اعزام تیم حقیقت‌یاب استاندار مازندران به محمودآباد

در پی این حادثه، احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران دستوراتی برای اعزام تیم حقیقت یاب به محل رویداد و همچنین برقراری فوری آرامش در محل حادثه و استقرار نیرو جهت پیشگیری از تنش های احتمالی صادر کرد  و تاکید نمود: «با عاملان حادثه درگیری در محمود آباد به شدت برخورد می‌شود.»
وی ضمن ابراز همدردی با خانواده کشته‌شدگان این حادثه افزود: نشست شورای تامین استان به صورت فوق‌العاده با حضور تمامی اعضاء برای بررسی ابعاد این حادثه تشکیل شده است. در این نشست ضمن تاکید بر برخورد شدید قانونی با عاملان این حادثه، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، مسوول بررسی ابعاد این حادثه شده است.
نماینده عالی دولت در مازندران افزود: همچنین معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار به نیابت از استاندار مازندران در نشست شورای تامین شهرستان محمودآباد برای بررسی ابعاد حادثه حضور داشت. تمام ابعاد این حادثه از سوی مسوولان استانی بررسی و با عاملان و مقصران آن نیز به شدت برخورد می‌شود.
 
شروع ماجرا با صدور یک حکم قضایی

اما ریشه بروز این درگیری چه بود؟‌ زمین خواری، تعرض به پادگان به قصد خلع سلاح ماموران یا ماجرایی دیگر؟ آن گونه که حسین حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تاکید دارد، این ماجرا در پی صدور یک حکم قضایی و در زمانی که قرار بوده این حکم به اجرا در آید، به وجود آمده است و نه اراذل و اوباش در آن سهم داشته اند و نه دیگر گزاره های مطرح شده در برخی رسانه ها درباره آن صحت ندارند
بر اساس گزارش های رسیده، این رویداد دردناک در پی صدور رای قطعی دستگاه قضایی استان مازندران مبنی بر آزادسازی بخشی از اراضی مربوط به پایگاه هوایی ارتش در حاشیه روستای بیشه کلا در بخش سرخرود شهرستان محمودآباد به نفع ساکنان منطقه، بروز کرده است؛ همینقدر ساده، دردناک و البته عجیب و شوکه کننده
با این توضیح عوامل و خاطیان این رویداد شناسایی و دستگیر شده اند،‌ توضیحات معاون سیاسی امنیتی مازندران را بشنوید تا دریابید عامل این درگیری مرگبار چه بوده است:

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*