اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298171
تاریخ انتشار: 1398/05/29 00:43
در جلسه شورای اداری مسجدسلیمان از سوی فرماندار عنوان شد:
حجتی نیا: اداراتی که نیروی کار پیمانکاری و کارگری دارند هرچه سریع تر نسبت به معوقات حقوق و بیمه نیروهای خود اقدام کنند تا این افراد از بلاتکلیفی خارج شوند

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان به ریاست حجت الاالسلام و المسلمین حیدر جتی نیا سرپرست فرمانداری و باحضور مدیران شهرستانی برگزار شد


حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری  در این جلسه ضمن تبریک عیدسعید غدیر به بیان فضائل حضرت امیرالمومنین (ع) و الگو برداری از زندگی ایشان برای پیش برد اهداف معنوی و سیاسی پرداختند و اظهار داشتند : متاسفانه با توجه به اینکه افراد متمول زیادی در شهرستان داریم ولی خیرین آنچنانی نداریم برهمین اساس در جلسه شورای آموزش وپرورش که روز گذشته برگزارشد تصمیم گرفته شد انجمنی تحت عنوان خیرین مدرسه ساز را تاسیس کنیم و دبیر ومتولی این کار نیز برعهده حجت الاسلام والمسلمین قندعلی رئیس سازمان تبلیعات خواهد بود تا امورات مربوط به این کار را پیگیری کنند و از مدیران ادارات نیز انتظار داریم باحضور فعال خود در انجام این کار خیر در راستای فرهنگ سازی در این زمینه پیش قدم شوند.
حجت الاسلام والمسلمین حیدرحجتی نیا گفت: چهل سال از انقلاب گذشت ولی در شهر مکانی برای ثبت نام حجاج نداریم این زیبنده این شهر ونظام ما نیست افراد زیادی هستند که به تنهایی توانایی بازسازی کل مدارس را دارند اما حاضر به انجام این کار خیر نیستند.


حیدر حجتی نیا عنوان کرد: ایل بختیاری پیشینه ارزشمندی دارد اما متاسفانه رسوم غلطی در برگزاری مراسمات عزا وارد شده که اگر با این مسائل برخورد نشود به مرور زمان تبدیل به فرهنگ می شوند.
حجتی نیا افزود: در مسائلی چون انتقال خون و حضور خیرین درپایین ترین سطح استان قرار داریم که باید با حضور فعال این کمبود هارا جبران کنیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بودجه ای به بازسازی مناطق زلزله زده قرارگرفت که مجری آن بنیاد مسکن است و این بازسازی اگر صورت بگیرد رونق خوبی در بحث اشتغال صورت خواهد گرفت و در این زمینه از شهرداری و شورای شهر انتظار مساعدت داریم تا بازسازی ها به سرعت پیش روند.
سرپرست فرمانداری تصریح کرد: اداراتی که نیروی کار پیمانکاری و کارگری دارند هرچه سریع تر نسبت به معوقات حقوق و بیمه نیروهای خود اقدام کنند تا این افراد از بلاتکلیفی خارج شوند ضمن اینکه از کلیه مدیران انتظار داریم در مراسمات مذهبی و مناسبتی که در شهرستان برگزار می شود حضور فعال ومداوم داشته باشند.
وی اضافه کرد: نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء با استقرار تجهیزات خود در این شهرستان در اسرع وقت کار تخریب و آوار برداری مناطق زلزله زده را آغاز خواهد کرد و همه باید همکاری لازم را داشته باشند.
سرپرست فرمانداری ادامه داد: باتوجه به شروع نزدیکی انتخابات از مدیران به عنوان نخبگان این شهرستان انتظار داریم افکار عمومی را مدیریت کنند و جوانمردی مروت انصاف که از اوصاف مولای متقیان امام علی (ع) است را رعایت کنند بی پروا عناوینی را به هم نسبت ندهند در هر جلسه ای حضور پیدا نکنند و حساسیت لازم را رعایت کنند.


حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: کمیته اشتغال زایی در جهت اجرای هزار طرح اشتغال زایی با حضور نماینده ستاد اجرائی امام روز چهارشنبه تشکیل می شود و همه مدیران بدانند از همه ظرفیت های این عزیزان استفاده خواهیم کرد.
وی توضیح داد: متاسفانه در چند مدت اخیر خبرهایی درفضای مجازی در خصوص توزیع اقلام نیازمندان منتشر شده که هیچ گونه منبع معتبری ندارند و در این زمینه نیاز است اطلاع رسانی صحیحی صورت بگیرد.
سرپرست فرمانداری اظهار کرد: در جریان زلزله اخیر اولین کسی که به داد مردم رسید مقام عظمای ولایت بود که باحضور نماینده ایشان سه مصوبه اجراشد و در این ارتباط کارگروهی متشکل از دادستان، نیروی انتظامی، سپاه، کمیته امداد ، بهزیستی دفتر امام جمعه ، دفتر نماینده برگزارشد که لیست نیازمندان باهمکاری همه در این جلسه تایید شد و هیچ یک از افراد به تنهایی در تهیه لیست دخالتی نداشتند
سرپرست فرمانداری همچنین با اشاره به مشارکت خیرین انجمن های مردم نهاد خارجی وهلال احمر در کمک به تهیه اقلام مورد نیاز تاکید کرد: این را قبول دارم که مردم نیازمند وگرفتار هستند ومشکلات زیادی دارند اما باید در اطلاع رسانی کمک های نظام هم کوتاهی نشود ودر این زمینه هم تلاش صورت بگیرد.
در ادامه این جلسه مراسم معارفه معاونین سیاسی ، و برنامه ریزی  فرمانداری و همچنین معارفه  بخشدار بخش عنبر برگزارشد که در این ارتباط
مهندس اردوان قنبری بعنوان معاون سیاسی و ابراهیم بهرامی به عنوان معاون برنامه ریزی فرمانداری همچنین یوسف بهمنی به عنوان بخشدار جدید بخش عنبر معرفی و اززحمات جناب فردی پور بخشدار سابق عنبر قدردانی شد.
در ادامه این جلسه مهندس ابراهیم بهرامی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری با اشاره به اینکه در سال ۹۷ حدود ۵۲ میلیار تومان اعتبار در حوزه برنامه ریزی شهرستان توزیع شد و در سال ۹۸ این اعتبار ۶۷ میلیارد تومان شد اظهارداشت: با توجه به مشکلات موجود می توانیم در فصل کلی اعتبارات رشد داشته باشیم
وی گفت: هدف این بود که اعتبارات ما هدفمند باشند در فصل عمران وشهرسازی مجموع اعتبار ۲۶ میلیارد تومان یعنی ۳۸ درصداعتبارشهرستان به این کار تعلق گرفت در بحث حمل و نقل ۱۸ میلیارد تومان در بحث کشاورزی ۶ میلیارد و صد میلیون تومان و در بحث آموزش وپرورش و فنی خرفه ای در مجموع ۶ درصد اعتبار شهرستان تعلق گرفت.
بهرامی در پایان ادامه داد: مدیران ادارات در بحث مبادله موافقت نامه ها پیگیری ها انجام شود و به پایان سال مالی نرسد هرچه زودتر موافق نامه برسد تخصیص اعتبار زودتر گرفته می شود.
گفتنی است : در پایان این جلسه مدیران و مسئولین  ادارات باحضور در پایگاه انتقال خون سیار مستقر در فرمانداری در امر خداپسندانه اهداء خون شرکت کردند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*