اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298255
تاریخ انتشار: 1398/06/03 00:43
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که راه‌آهن یاسوج اقلید 1 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: با اعتبارات کنونی 50 سال دیگر راه‌آهن یاسوج تمام می‌شود.

عصرجهان-عزیز فیلی در نشست استاندار و معاونین با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت پروژه راه‌آهن یاسوج - اقلید و اینکه آیا راه‌آهن با بودجه و اعتبارات فعلی سرانجامی پیدا خواهد کرد، گفت: واقعیت این است که راه‌آهن هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به بهر‌ه‌برداری برسد.


معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مسیر 127 کیلومتر طول دارد که 27 کیلومتر آن در دست ساخت است و توان دولت هم برای پروژه اختصاص سالی 15 تا 20 میلیارد تومان است و با این تفاسیر برای راه‌اندازی با اعتبارات کنونی 50 سال دیگر به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.
این مسؤول به آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع هم اشاره کرد و گفت: استانی که 87 درصد آن کوهستانی و جنگلی و صعب‌العبور است تنها 13 درصد از خاک آن هموار است و در صورتی که آتش‌سوزی رخ دهد با مشکل مواجه می‌شویم.
فیلی ادامه داد: اما ساعت اطفای حریق و میانگین آن در استان از 24 تا 36 ساعت است که نسبت به بسیاری از نقاط دیگر با همه کمبودها زودتر آتش را خاموش کرده‌ایم.
وی با مقایسه یک مورد اطفای حریق در جنگل ارسباران و جنگل‌ها در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آن جا که بیشتر امکانات از جمله هوانیروز وجود دارد 300 هکتار از جنگل‌ در یک فقره آتش‌سوزی سوخت اما در استان ما که تاکنون 24 مورد آتش‌سوزی طی امسال داشته‌ایم با کمترین امکانات 670 هکتار سوخته است پس نتیجه می‌گیریم که در زمینه اطفای حریق در جنگل‌ها بد عمل نکرده‌ایم.

منبع/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*