اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298334
تاریخ انتشار: 1398/06/16 00:37
مالک باشگاه تراکتور می‌گوید مالک اصلی باشگاه، هواداران آن هستند.

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی در برنامه ورزش و مردم اظهار کرد: جا دارد که اعلام کنم مالک اصلی باشگاه تراکتور هواداران هستند و من به عنوان نماینده به همراه مدیرعامل و هیات مدیره کارهای باشگاه را انجام می‌دهم. امیدوارم که بتوانیم تراکتور را به جایگاه اصلی‌اش بازگردانیم.

به گزارش ایسنا زنوزی ادامه داد:‌ وقتی تیم‌ها از خودشان هزینه نمی‌کنند و از راه‌های دیگر هزینه می‌کنند، اتفاقات ناخوشایندی می‌افتد. وقتی ما از جیب ۸۰ میلیون نفر برای باشگاه‌ها هزینه می‌کنیم،‌ سوء مدیریت این مساله به خودمان برمی‌گردد و این موجب می‌شود تا در مجامع بین المللی نتوانیم موفق شویم.

او افزود: در زمان ریاست آقای سعید لو به من مدیریت و مالکیت باشگاه استقلال پیشنهاد شد که من آن را نپذیرفتم. من در آن موقع تیم گسترش فولاد تبریز را داشتم و همیشه اولویت اول و آخرم تراکتور بود و می‌خواستم از تیم شهر خودم کار را آغاز کنم. من از سال ۷۵ تیم‌داری می‌کنم و از فوتسال شروع کردم و الان در فوتبال فعالیت می‌کنم.
او درباره حضور ورزشکار در عرصه مدیریت گفت: کم پیش می‌آید که ورزشکاری در عرصه بیزینس بیاید و بتواند عملکرد کاملا موفقی داشته باشد. هر چیزی باید دست کننده‌اش باشد. شما در باشگاه‌های اروپایی مثل بارسلونا، رئال و منچستر یونایتد نگاه کنید که مدیران آن باشگاه‌ها چه کسانی هستند؟ مثلا در منچستر یوناتید بیشترین سود و سهام در این باشگاه وجود دارد و این مساله به خاطر مدیران بیزینس‌من است که در باشگاه وجود دارد. آدم حرفه‌ای از خودش و از فوتبال می‌تواند پول دربیاورد و می‌تواند تیمش را حفظ کند و سهام‌داران خود را مدیریت کند.

مالک باشگاه تراکتور در ادامه اضافه کرد: من از شرایط تراکتور راضی هستم. شاید ما رسانه نداشته باشیم اما یک سری تیم‌هایی وجود دارند که آپاراتاید رسانه‌ای ایجاد کرده‌اند. از تاریخی که تیم به من سپرده شده تحولات زیادی صورت گرفته شده که در بازی با پرسپولیس دیدیم شرایط بسیار  تغییر یافته است. شاید در کارهای دیگری که من انجام می‌دهم صفر تا ۱۰۰ موفقیتش با من بوده اما در تراکتور فقط تلاش من نیست و دست اندرکاران دیگری هم در باشگاه تراکتور هستند که در موفقیت این تیم سهیم هستند.

زنوزی خاطرنشان کرد: هنوز ذهنیت‌ها رنگی است و در رسانه‌ها می بینیم که مجری و گزارشگر در بازی‌های مختلف از تیم خودشان حمایت می‌کنند و این مسئله به هیچ عنوان خوب نیست.

مالک باشگاه تراکتور در ادامه اضافه کرد: هنر یک بیزینس من این است که بازیکن گران و خوب را ارزان بگیرد و بازیکن ارزان را گران بفروشد. ما بازیکنان خوب و گرانی گرفتیم و اینکه تراکتور را تیم لاکچری و خوبی قلمداد می‌کنند برای من خوشحال کننده است. هزینه‌ها در باشگاه تراکتور مشخص است و این اتفاق بسیار خوبی برای تراکتور به حساب می‌آید.

مالک باشگاه تراکتور در ادامه درباره مسائل مالی افزود: در باشگاه‌های دیگر که خصوصی نیستند هزینه‌های مختلفی انجام می‌شود و نظارتی وجود ندارد. من وجود دلال را در باشگاه رد نمی‌کنم. ممکن است من یک دلال بفرستم و برای پیگیری چند بازیکن به او مسئولیت بدهم اما چیزی از جیب من بیرون نمی‌رود. من برای پولم زحمت کشیدم و نمی‌گذارم که دلالان بخواهند از این مسائل سوءاستفاده کنند.

محمدرضا زنوزی درباره مالکیت دو باشگاه تراکتور و ماشین سازی خاطرنشان کرد: من در رابطه با باشگاه ماشین سازی باید بگویم که هر کسی می‌خواهد می‌تواند این باشگاه را در اختیار بگیرد. من فعلا تا اینجای کار مالکیت باشگاه را در اختیار دارم تا لیگ صدمه نخورد. این هجمه‌هایی که علیه من در این رابطه ایجاد شده تولید رسانه‌هاست. مگر وزارت صنایع و وزارت ورزش ۱۰ تیم در فوتبال ایران ندارند؟ آنها یک سری امکانات دارند که ما نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم که از جیب ۸۰ میلیون ایرانی بیرون می‌رود. این مسئله باعث شده که تا ۳۰ میلیون هوادار تراکتور ناراضی باشند و همینطور هواداران دیگر تیم‌های غیر خصوصی مثل سپاهان و پدیده از این مسئله رضایت نداشته باشند.

او ضمن گلایه به صدا و سیما در رابطه با حق پخش تلویزیونی، اظهار کرد: من قائل به پخش بازی‌های فوتبال در صدا و سیما با هماهنگی باشگاه‌ها در بیرون هستم اما چرا صدا و سیما در پخش برنامه‌های بازی‌های لیگ برتر تفاوت قائل می‌شود. ما سال گذشته پرتماشاگرترین تیم لیگ برتر بودیم و در کل ایران ۳۰ میلیون هوادار تراکتور داریم و در بازی‌هایی که ما به عنوان میهمان حضور داریم در واقع میزبانیم، چون تماشاگران و هواداران ما در اقصی نقاط ایران حضور پیدا می‌کنند.

مالک باشگاه تراکتور درباره ورزشگاه اختصاصی تراکتور اظهار کرد: دو پروژه در این رابطه به من پیشنهاد شده اولی ورزشگاه یادگار امام تبریز است که من قبول نکردم. پروژه بعدی پروژه‌ای است که شهردار تبریز به ما پیشنهاد داد و قرار بود که یک استادیوم و یک مکان خوب به ما واگذار شود. در این رابطه استاندار و امام جمعه تبریز حمایت‌های خود را انجام داده‌اند و این مسئله همچنان در حال بررسی است.

او در مورد بلیت الکترونیکی باشگاه تراکتور گفت: ما در رابطه با فروش بلیت الکترونیکی یک سری اقداماتی را انجام دادیم. هفته پیش در تبریز ما حدود ۵۰ هزار بلیت اینترنتی فروختیم و حدود ۱۵ هزار بلیت حضوری فروختیم. همچنین ما در مراسم رونمایی از لباس‌ها، خانم‌ها را هم به این مراسم دعوت کردیم.

مالک باشگاه تراکتور درباره جاده‌ای که قرار است به ورزشگاه یادگار امام تبریز وصل شود گفت: آقای شهردار زحمت این منطقه را کشیده‌اند و طی روزهای آینده به سرانجام خواهد رسید.

محمدرضا زنوزی درباره شکایت‌ بازیکنان سابق تراکتور همچون فروزان و استوکس گفت: بخش حقوقی باشگاه در حال پیگیری شکایت‌هایمان نسبت به این بازیکنان است و نتایج آن اعلام خواهد شد. استوکس در یک باشگاه ترکیه‌ای حضور دارد و ممکن است بلایی که سر باشگاه پرسپولیس آمد، سر این باشگاه ترکیه‌ای بیاید و از نقل و انتقالات محروم شود.

مالک باشگاه تراکتور در ادامه درباره درآمدزایی‌های مختلف باشگاه خاطرنشان کرد: ما قرار است که در تمامی زمینه‌ها همچون حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی فعالیت‌ها و اقدامات مختلفی داشته باشیم. ما قرار است یک اپلیکیشنی را درست کنیم که خدمات مختلفی به هواداران تراکتور ارائه کند که بتواند هواداران تراکتور را در زمینه‌های مختلف معیشتی و حوزه‌های مربوط به بازی‌هایی که تیم تراکتور دارد کمک کند.

محمدرضا زنوزی درباره مساله درآمدزایی در فوتبال خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی در حواشی لیگ برتر وجود دارد که وقتی ما هزینه‌های فوتبالی‌مان را انجام می‌دهیم،‌ این شرکت‌ها از این هزینه‌ها سود می‌برند. ما با ساخت اپلیکیشن می‌خواهیم درآمدزایی خود را افزایش دهیم و بتوانیم هزینه‌ها و درآمدهای خود را متمرکز کنیم.

مالک باشگاه تراکتور درباره اینکه می‌گوید تراکتور 30 میلیون هوادار دارد گفت:‌ شما حساب کنید تهران چند میلیون جمعیت دارد؟ از طرفی می‌دانیم ایران 40 میلیون آذری دارد و 80 درصد آذری‌ها تراکتوری هستند و فکر کنم این عدد طبیعی باشد.

او درباره اسپانسر باشگاه گفت:‌ من 8 سال به فدراسیون سرویس دادم و هواپیمای رایگان برای تیم ملی فراهم کردم اما هیچ تقدیر و تشکری نشد. در کل باید بگویم ما با آدیداس قرارداد بستیم و این مساله هیچ ربطی به فدراسیون ندارد. همچنین می‌توانید اسم تراکتور را در سایت آدیداس ببینید.

زنوزی درباره ارزی بسته شدن قرارداد بازیکنان تراکتور گفت: می‌توانید این مساله را از فدراسیون بپرسید. برخی این ادعا را مطرح کردند که رشید مظاهری جوابش را داد. من از جیبم هزینه می‌کنم و می‌دانم که چقدر دارم هزینه می‌کنم.

زنوزی درباره بالا بودن سن‌ مربیان باشگاه تراکتور گفت: چرا این مساله تنها برای تراکتور وجود دارد؟ مگر استقلال و پرسپولیس هم مربیان با تجربه ندارند؟ این مسائل تنها برای تراکتور وجود دارد اما برای تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس مطرح نیست.

مالک باشگاه تراکتور درباره شکایت بیرانوند گفت:‌ این بازیکن چندین بار کارهای ناهنجاری انجام داده است. من به فوتبال او احترام می‌گذارم و معتقدم که او یکی از بهترین‌ دروازه‌بان‌های تاریخ ایران است اما او باید از لحاظ اخلاقی خود را اصلاح کند. او باید در زمین بازی و نحوه برخورد با هوادار اصلاحاتی را در نظر بگیرد. ما در زمینه شکایت خود تمام تلاش‌مان را می‌کنیم اما در فدراسیون تیم‌هایی وجود دارند که دچار محدودیت‌هایی هستند و شکایت تیم‌هایی مثل ما نادیده گرفته می‌شود. ما هم پارسال و هم امسال شکایت کردیم اما رسیدگی نشد.

زنوزی درباره برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ گفت:‌ ما برنامه داشتیم که با تیم‌های بزرگی مثل روبین کازان بازی دوستانه داشته باشیم اما زود برگزار شدن لیگ روسیه و دیر برگزار شدن لیگ ما موجب شد تا این بازی برگزار نشود.

او افزود: ما همچنین به غیر از فوتبال به دنبال تیم‌داری در رشته‌های دیگری مثل والیبال هستیم. فعلا در تلاشیم تا رشته فوتبال تراکتور در شرایط خوبی قرار بگیرد و بعد اقدامات مربوط به والیبال را انجام می‌دهیم.

مالک باشگاه تراکتور درباره آکادمی این تیم گفت:‌ امسال تغییرات اساسی برای آکادمی باشگاه تراکتور ایجاد شده و همچنین این تغییرات وجود دارد. مسائل جزئی‌تر این مساله را مدیرعامل تیم در جریان است.

او در پایان گفت: هواداران پرسپولیس، استقلال و تراکتور لایق بهترین‌ها هستند. من شاید حرف هایی بزنم که در کوتاه مدت به نفع هواداران استقلال و پرسپولیس نباشد اما در بلند مدت مشخص می‌شود که این حرف‌ها به نفع آن‌ها بوده است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*