اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298339
تاریخ انتشار: 1398/06/16 01:45
مدیر غله گنبد کاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان دستگیر شدند. این افراد فضولات حیوانی را با گندم ترکیب و سپس روانه سیلوی دولتی می‌کردند و از این راه میلیاردها تومان به جیب زده بودند.

عصرجهان-یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس در مورد آلودگی سیلوهای گندم دولتی به فضولات حیوانی در گنبد کاووس گفت: اگر فضولات حیوانی با گندم‌ سیلوها مخلوط شده باشد، باید بگویم که کل محموله سیلو آلوده و بلااستفاده برای انسان است


جلال محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آلودگی سیلوهای گندم دولتی به فضولات حیوانی گفت: این اتفاق، اتفاق جدیدی نیست. سالهای گذشته همین گندم‌ها را با شن، خاک یا ماسه مخلوط می‌کردند و هیچ کس هم بر آنها نظارت نمی‌کند. خبر گنبد کاووس هم موثق است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا این اتفاقات در کشور می‌افتد؟ اظهار کرد: موانع نظارتی بسیار ضعیف هستند و این باعث می‌شود که عده‌ای سودجو با سوء استفاده از شرایط دست به هر عملی بزنند. با این افراد برخورد هم نمی‌کنند. سابقا شاهد بودم که افرادی که در بحث گندم مقصر شناخته می‌شدند را به عنوان کارمند نمونه معرفی می‌کردند. متاسفانه بحث سیلو،‌ غله و گندم و خدمات بازرگانی در این زمینه مشکلات زیادی دارد. واگذاری این سیلوها مشکلات زیادی دارد. این واگذاری‌ها شفاف نیست
محمود زاده تاکید کرد: اگر فضولات حیوانی با گندم‌ سیلوها مخلوط شده باشد، باید بگویم که کل محموله سیلو آلوده و بلااستفاده برای انسان است. اگر شن و ماسه با گندم مخلوط می‌شد می‌توانستیم از طریق روش‌های نوین تجزیه و تطهیر، گندم‌های آلوده را به چرخه غذایی مردم برگردانیم. الان اما کل این سیلوها آلوده است. این افراد به قوت مردم هم رحم نکردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از رئیس کل دادگستری استان گلستان، مدیر غله گنبد کاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان دستگیر شدند. این افراد فضولات حیوانی را با گندم ترکیب و سپس روانه سیلوی دولتی می‌کردند و از این راه میلیاردها تومان به جیب زده بودند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*