اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298348
تاریخ انتشار: 1398/06/16 22:13
مجری طرح انتقال آب خزر:
مطالعات مرحله اول طرح کامل شده و اخذ مجوزهای قانونی برای انتقال آب خزر در حال پیگیری است.

عصرجهان-مجری طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی گفت: مطالعات مرحله اول طرح ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی کامل شده است.

محمد کهریزی روز شنبه در ششمین نشست ستاد راهبردی آب استان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: اخذ مجوزهای قانونی برای انتقال آب خزر در حال پیگیری است.

مجری طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی تصریح کرد: مرحله بعد برای اجرای طرح ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی فراخوان شناسایی و ارزیابی سرمایه گذاران است.

تهیه پیش نویس نامه به معاون اول رئیس جمهوری، پیگیری و درخواست از مجری طرح برای ارسال گزارش، ارسال نامه حفاظت محیط زیست درباره پاسخ کارگروه‌های ارزیابی زیست‌محیطی از جمله اقدامات انجام شده در راستای مصوبه‌های تصویب شده در  نشست قبلی ستاد راهبردی آب استان سمنان بود و در این نشست درباره مسائل مختلفی مانند پیگیری مصوبه‌های نشست قبلی و گزارش معماری تامین منابع مالی طرح شیرین‌سازی آب خزر توسط مجری طرح در دستور کار قرار گرفت.

در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مسوولان حوزه آب، صنعت، کشاورزی استان سمنان حضور داشتند.

طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران در بودجه ۹۸ کشور ردیف اعتباری گرفت. این ردیف بودجه مربوط به مطالعه و اجرای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی است که با رأی قاطع نمایندگان مجلس در سال ۹۷ تصویب شده بود.

هدف از اجرای این طرح تأمین بخشی از کمبود آب آشامیدنی و صنعت استان سمنان به میزان ۲۰۰ میلیون متر مکعب در سال است که در افق ۱۴۲۵ حدود ۵۰ میلیون متر مکعب برای بخش آشامیدنی و ۱۵۰ میلیون متر مکعب برای صنعت در نظر گرفته شده است.

م/ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*