اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298351
تاریخ انتشار: 1398/06/16 22:28
طی 5 سال صورت گرفت؛
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیدیت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد از مهاجرت 26 هزار و 123 نفر طی پنج سال از این استان خبر داد.

عصرجهان-علی پوزش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵ تعداد ۲۶ هزار و ۱۲۳ نفر از این استان مهاجرت کردند و تعداد ۱۴ هزار و ۲۴۴ نفر مهاجر در استان پذیرفته شده است.
وی اظهار کرد: خالص مهاجرت طی همین دوره منفی ۱۱ هزار و ۸۷۰ نفر است که نشان دهنده مهاجر فرست بودن استان است.


معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیدیت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مهاجرفرست بودن استان دلایلی مختلفی دارد از جمله اشتغال، تحصیلات، پیشرفت خانواده و فرزند، زندگی بهتر، رفاه بیشتر و یا اینکه شهروند استان دیگری بودن، می‌تواند باشد.
پوزش تصریح کرد : بعضی افراد با وجود اینکه شغل مناسبی دارند اما به خاطر پیشرفت خود و فرزندان ترجیح می دهند که به شهرهای بزرگتری که امکانات بیشتری دارند، مهاجرت کنند.
وی ادامه داد: برای اینکه افراد از استان مهاجرت نکنند باید دنبال دلیل مهاجرت آنها باشیم برای مثال اگر افراد بخاطر شغل از استان خارج می شوند باید این بستر را در استان فراهم کنیم تا بخش خصوصی را فعال و شغل برای مردم ایجاد شود تا آنها امیدوار باشند که در استان کار برایشان فراهم است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیدیت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیشترین مهاجران خارج شده از استان به استان‌های فارس، بوشهر، اصفهان و خوزستان بوده و بیشترین مهاجرپذیری استان نیز از همین استان‌هاست.
پوزش بیان کرد: طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵ تعداد ۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر بین شهرستانهای استان مهاجرت داشته اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۳۲ نفر یعنی 60.8 درصد به شهرستان بویراحمد و ۳ هزار و ۴۸۸ نفر به شهرستان گچساران آمده اند و بقیه در شهرستان‌های دیگر جابه جا شده اند.
وی تاکید کرد: تعداد ۷ هزار و ۵۰۱ نفر از شهرستان کهگیلویه به سایر شهرستان‌ها مهاجرت داشته اند. تعداد مهاجرانی که طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵ از شهرستان کهگیلویه به شهرستان بویراحمد مهاجرت کرده‌اند، ۶ ‌هزار و ۱۲۵ نفر است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیدیت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان بویراحمد مهاجرپذیرترین شهرستان و شهرستان کهگیلویه مهاجرفرست‌ترین شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
پوزش بیان کرد: اولین سرشماری در استان سال ۱۳۳۵ بوده و تا سال ۱۳۸۵ هر ۱۰ سال یکبار صورت می گرفته اما از سال ۱۳۸۵ به بعد هر ۵ سال یک بار صورت گرفته است. احتمالا سرشماری بعدی برای اینکه اطلاعات سریعتر به دست برنامه ریزان برسد تا روند تغییرات جمعیت را بدانند سال ۱۴۰۰ خواهد بود.
منبع/ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*