اخبار عمومی

 

 

 

 

 

298367
تاریخ انتشار: 1398/06/19 23:24
یاداشت(قسمت اول)│هادی جلالی زاده
شاید بتوان‌گفت ۳ عنصر ولایت گریزی ؛ ولایت ستیزی و ولایت گزینی بعد از پیامبر ( ص ) در جامعه از‌ عناصر مهم و به وجود اورنده‌ قیام و نهضت حسینی عاشورا بوده اند

عصر جهان؛ هادی جلالی زاده- قیام حسینی با گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال ؛ هر سال حال و هوای دیگری‌ دارد ؛ حرکت امام حسین ( ع ) از مدینه به سوی عراق برای جنگ‌ و کسب قدرت‌ و خون‌ و‌ خونریزی نبود ؛ او برای اصلاح‌ امت جدش رسول خدا حضرت محمد ( ص ) قیام نمود ؛ آن حضرت برای احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد ؛ شاید سوال شود که مگر چه منکری در جامعه اسلامی رخ داده بود که باید فرزند امیرالمومنین علی ( ع ) و سلاله پاک رسول خدا ( ص ) برای جلوگیری و عدم گسترش آن دست به قیام‌ بزند ؟؟؟ چه معروفی باید احیاء گردد که لازمه ان‌ قیام است ؟؟؟ در اکثر‌ کتب نوشته شده مربوط به قیام امام‌ حسین ( ع ) مشاهده میگردد که بعد از ارتحال پیامبر ( ص ) امت ان‌ حضرت‌ از مسیر حق‌ و عدالت خارج شدند و منکر در جامعه فزونی یافت ؛ شخص امیر المومنین و فرزند عزیزش امام حسن مجتبی ( ع )  دو قربانی این انحراف شدند؛ امام حسین ( ع ) تردید نداشت که از یاران بسیار اندکی در مقابل مخالفان کثیری از ابو سفیان برخوردار است ؛ امام حسین ( ع ) تردید نداشت که‌ انحراف در امت جدش هویدا و فراگیر‌ گشته و او‌ شک نداشت که در این‌ راه باید برای اصلاح جامعه قیام‌ کند ؛ باید هجرت نماید ؛ باید جهاد کرد‌ و با تمام وجود وارد میدان‌ شد‌ ؛ باید خون داد ؛ باید شهید داد و باید آوارگی و اسارت اهل بیت را بپذیرد ؛ و لاجرم می داند که خود نیز در این راه شهید میشود ؛ و بایدهای فراوان دیگری ؛ اما ان حضرت همه چیز را به جان‌ خرید ؛ زیرا رسالتی بس‌ سنگین دارد و باید ان را انجام‌ دهد ؛ او حرکت‌ خونینی‌ را آغاز نمود تا آزادگی ؛ عدالت و حقیقت را زنده‌ نگه دارد ؛ امام حسین‌ ( ع )  میخواست ترجمان واقعی آیات قرآنی‌ در عرصه عمل باشد ؛ حتی به قیمت اهداء جان‌ خود ؛ خانواده و یارانش‌ ( إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتابُوا ) او به استناد این آیه شریفه قرآن می خواهد بگوید و بیاموزاند ؛ من مومنی واقعی هستم که به خدا و رسول او ایمان عملی‌ دارم و در این ایمان و اعتقاد شک‌ و تردیدی هم ندارم و برای اثبات ادعای خود (وَ جاهَدُوا بِأَمْوالِهِمْ۸ وَ أَنْفُسِهِمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ ) و‌ در این راه هجرت و جهاد می کنم با‌‌ مال و جان‌ و بذل خون خود و خانواده ام تا تفاوت‌ بین‌ شعار و عمل‌ را برای همیشه در تاریخ بشریت‌ به اثبات برسانم ( أُولئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ ) بدرستی که در  این راه نیز صادق میباشم.( سوره حجرات آیه ‌۱۵ ) لذا طبق این آیه شریفه صادقین به خدا‌ و رسولش‌ باید دارای این شاخص‌ها باشند‌ ؛ او میخواهد بگوید من رسالتی سنگین از جدم رسول خدا بر دوش دارم که باید آن را تحقق ببخشم ؛ ان حضرت میخواهد این پیام را به جامعه برساند که باید برای ازادی ؛ عزت ؛ حقیقت و عدالت قیام کرد و جان داد ؛ امام حسین میخواهد بگوید ولایت رسول خدا محمد  مصطفی ( ص ) و علی ( ع ) را پذیرفتم و برای مححق نمودن رسالت ان قیام میکنم و زیر ذلت عهد شکنان هرگز نمی روم :
شاید بتوان‌گفت ۳ عنصر ولایت گریزی ؛ ولایت ستیزی و ولایت گزینی بعد از پیامبر ( ص ) در جامعه از‌ عناصر مهم و به وجود اورنده‌ قیام و نهضت حسینی عاشورا بوده اند که مجال پرداختن به این‌  ۳ عنصر مهم در این نوشته نیست ؛
آنچه که تحریر شد بخشی از پیام قیام‌ آقا امام حسین ع بود ؛
قیام حسین ع پیام های فراوانی برای‌ مسلمانان و همه مردم جهان دارد ؛ پیامهای نهضت عاشورا ریشه در فطرت انسانی و عقل سلیم‌ دارد ؛ زیرا برای نجات عدالت و حقیقت که در فطرت ذاتی انسانهای عدالتخواه و حقیقت‌ طلب است صورت گرفت ؛
پیامهای عاشورا‌ همه‌ جهانیان را مورد خطاب قرار میدهد ؛ به همین دلیل تعداد زیادی از متفکران و سیاستمداران غیر مسلمان اما ازاده در باره حسین ابن‌ علی‌ ( ع ) و آرمانهایش کتاب ها نوشتند و از ابعاد مختلف به این قیام‌ پرداختند و از قیام ایشان‌ که‌ محورش اجراء عدالت و کشف حقیقت است تجلیل بعمل اوردند ؛ وقتی به بعضی از سخنان امام‌ ( ع ) از بدو حرکت تا حضورش در میدان‌ نَبرد می‌رسیم‌ می بینیم که ان حضرت با تمام‌ وجود فقط برای رضایی خدا و اجرای دستورات الهی قیام نمود ؛ تحمل همه رنج ها‌ و سختیها برای او آسان بوده ؛ چون جزء‌ رضایی حق هیچ چیزی برای ان حضرت معنی نداشت ؛ هنگام وداع جانسوز با خانواده و‌ رفتن به‌ میدان‌ نبرد‌ انها را به ایمان‌ راسخ به‌ پروردگاه دعوت میکند‌ : .... ادامه دارد

پایان قسمت اول
تاسوعای‌  ۱۳۹۸ قم
هادی جلالی زاده



کانال تلگرام عصر جهان


بصیرت
|
Iran
|
1398/06/20 19:08
  +0

  -0
پاسخ
کاش جناب جلالی زاده به دوستان اصلاح طلب شان مفهوم ولایت پذیری و زمان شناسی برای دفع فتنه ها را تعلیم دهند.
بهمئی
|
Iran
|
1398/06/20 22:04
  +0

  -0
پاسخ
مگر اصلاح طلب هاهم معتقد به ولایت هستند
بهبهان
|
Iran
|
1398/06/23 09:03
  +0

  -0
پاسخ
جناب بصیرت ؛ شمع بصیری خویش را روسنتر بنما و به تاریخ برگرد تا متوجه بشوید طراح اصل ولایت فقیه در قانون اساسی چه کسانی بودند ؛ بیشتر و عمیقتر در باب ولایت فقیه مطالعه بفرمائید تا متوجه بشوید که چه کسانی ولایت فقیه را‌ تدریس می نمودند و شاگردان درس ولایت فقیه چه کسانی بودند ؛ حتما کتاب ولایت فقیه امام خمینی را بخوانید و پژوهش کنید چه کسانی با نوشتن ان کتاب مخالف بودند دوستان استاد جلالی زاده خود ولایت فقیه را تدریس می نمایند اما با این تفاوت که آنها ولایت فقیه را استمرار حکومت رسول خدا میدانند و شما ولایت فقیه را استمرار حاکمیت جناح و جریان سیاسی خود میدانید
ممبی
|
Iran
|
1398/06/23 09:25
  +0

  -0
پاسخ
اقای به اصطلاح بهمئی !!! اصلاح طلبان نه تنها به اصل ولایت فقیه معتقد هستند بلکه انها بارها بر قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر در عرصه عمل اصرار ورزیدند و بر این اصل اعتقاد دارند ؛ انها معتقدین اگاه و منتقدان دلسوز هستند نه مخالفین قدرت طلب ؛ انها برای تثبیت انقلاب که در راس ان فقیه مبارز و مجاهد و زمان شناسی چون خمینی‌کبیر بود تا پای جان ایستادند در این راه زندان رفتند سیلی خوردند شکنجه شدند شهید دادند پایدار و پایبند ماندند و هستند بر عکس دیگران که در‌ کنج حوزه و دانشگاه نشستند و به قال و قیل خود پرداختند حتی از زدن امضاء پای بیانیه های انقلابیون خودداری می نمودند ؛ نقش اصلاح طلبان درخبرگان اول رهبری در ۱۴ خرداد ۶۸ و انتخاب ولی فقیه زمان برجسته تر از دیگران بوده ؛ حتما به آرشیو اسناد خبرگان و مرکز اسناد انقلاب اسلامی مراجعه بفرمائید ؛ همچنین در جلسات متمم قانون اساسی در تیرماه ۶۸ ؛ اصلاح طلبان فرزندان انقلاب امام نظام و خادمان صادق ملت بوده و هستند نمونه بارز آن مدیریت جهادی و ایثاری انها در‌ راس امور کشور در‌ دوران دفاع مقدس و دولت های پر افتخار هفتم و هشتم ؛ تفاوت اصلاح طلبان در‌ولایت پذیری با دیگران این است که اصلاح طلبان ولایت مدار هستند و دیگران ولایت معاش و....
سلام
|
Iran
|
1398/06/24 15:44
  +0

  -0
پاسخ
آقایان اشتباهی آدرس ندهیدعاشوراوتاسوعامتعلق به همه پیروان حسینی وراه حسینی است که می بنیدازاطراف واکناف کشورهای مختلف برای زیارت به کربلا وابرازعلاقه مندی به حسین وراه ش اعزام می شوندبدون مرزبندی شیعه وسنی حالابرخی واکنش منطقه ای وکشوری درقالب اصلاحات وغیره نشون می دهندکه این نق زن هادرست نیست وناصواب است بنده خدا درموردعاشوروتاسوعا وجنبه های مثبت معنوی اش قلم فرسایی کرده قضاوت دراین خصوص درست نیست این نظراتی که حاشیه درست می کنندفقط جنبه حسادت ورقابت درنوع نگرش سیاسی همدیگرداردتوبه کنیدخداتوبه کنندگان رادوست دارد
جهان
|
Iran
|
1398/06/28 14:53
  +0

  -0
پاسخ
نوشته های اقای جلالی زاده در باب عاشورا ; محرم و امام حسین ع اصلا سیاسی نیست هدف ایشان ترویج فرهنگ عاشورای است کار ایشان که کاری تحقیقاتی پژوهشی هست بسیار هم اموزنده ; پسندیده و قابل تقدیر هست هر مطلبی را نباید رنگ و بوی سیاسی به ان داد

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*