اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298368
تاریخ انتشار: 1398/06/19 20:44
رئیس جمهو آمریکا، جان بولتون را برکنار کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در در توییتر اعلام نمود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برکنار نموده است. ترامپ دیشب، به آقای بولتون اعلام نمود که دیگر نیازی به حضور او در کاخ سفید آمریکا نیست.


رئیس جمهور ترامپ، در توییت دیگری ضمن تشکر از جان بولتون، اعلام نمود که در طی هفته بعد، مشاور امنیت جدید کاخ سفید اعلام خواهد شد.
ترامپ، علت اخراج ترامپ را اختلاف نظر با وی دانست.
رئیس جمهور آمریكا در توییتر درباره اخراج بولتون نوشت: "من با بسیاری از پیشنهادات وی مانند دیگر افرا در دولت مخالف بودم و از جان خواستم استعفا دهد ، كه وی امروز صبح انجام داد."
گفتنی است، بولتون حامی حملهٔ نظامی به کره شمالی و ایران بوده است.


واکنش آشنا به برکناری جان بولتون
حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور، در حساب توییتری خود نوشت:
«به حاشیه‌رفتن و سپس حذف بولتون یک حادثه نیست بلکه نشانه‌ای قاطع از شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا در مواجهه با مقاومت سازنده حداکثری ج. ا. ایران است.
شک نکنید که ما توان مدیریت رفتار ایالات متحده آمریکا نسبت به ایران را داریم و هرگز عقب نخواهیم نشست.
حصر ایران شکسته خواهد شد.»


جایگزین موقت جان بولتون مشخص شد
یک سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، به دنبال برکناری جان بولتون، چارلز (چارلی) کوپرمن به طور موقت مسئولیت مشاور امنیت ملی دولت آمریکا را برعهده خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مشاور موقت امنیت ملی، چارلی کوپرمن است.
او ادامه داد: واقعیت این است که رئیس‌جمهوری آمریکا شب گذشته از جان بولتون خواست استعفا دهد و این استعفا امروز انجام شد. سیاست‌ها و اولویت‌های جان بولتون با ترامپ همخوانی ندارد.
این سخنگو بیان کرد: هر رئیس‌جمهوری حق دارد فردی را در آن سمت قرار دهد که بتواند دستور کار او را اجرا کند. این امر دیگر شدنی نبود و از این رو رئیس‌جمهوری دست به تغییر زد.
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اختلافات ترامپ و بولتون، تصریح کرد که موضوع فقط بر سر یک مسأله نبود بلکه آن‌ها روی بسیاری از مسائل با هم اختلاف نظر داشتند.
شبکه خبری سی‌ان‌ان پش‌تر گزارش داد، ترامپ و بولتون شب گذشته بر سر موضوع مذاکرات با طالبان با یکدیگر اختلاف نظری جدی داشته‌اند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*