اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298385
تاریخ انتشار: 1398/06/25 00:18
رویترز: در صورتی که عربستان نتواند به سرعت عرضه نفت را به پیش از حملات روز شنبه برساند، به ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری رویترز نوشت: معامله کنندگان و تحلیل گران بازار نفت می‌گویند قیمت نفت هنگام بازگشایی بازار نفت در روز دوشنبه ۵ تا ۱۰ دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت و در صورتی که عربستان نتواند به سرعت عرضه نفت را به پیش از حملات روز شنبه برساند، به ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

یک منبع صنعتی گفت خسارات وارده به تاسیسات آرامکو زیاد است و ممکن است از سرگیری کامل تولید نفت در تاسیسات نفتی عربستان چند هفته طول بکشد.

باب مک نالی کارشناس موسسه راپیدان گفت: در صورتی که اختلال در بازار نفت یک هفته طول بکشد قیمت نفت خام ممکن است دست کم ۱۵ تا ۲۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

گرگ GREG نیومان مدیر اجرایی آنیکس کامادیتیز گفت: قیمت نفت آتی برند در روز دوشنبه با افزایش ۲ دلاری در هر بشکه آغاز و در انتهای روز با ۷ تا ۱۰ دلار افزایش در هر بشکه مواجه خواهد شد. اگر این مساله در کوتاه مدت حل نشود قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

ایهم AYHAM کامل کارشناس گروه اوراسیا نیز گفت: اگر صدمات وارده به آرامکو جدی باشد قیمت نفت ۱۰ دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.

وی افزود این حملات ممکن است برنامه شرکت آرامکو برای قیمت گذاری پیشنهادی، سهامش را دچار پیچیدگی کند. آمریکا فقط در صورتی از مخازن راهبردی خود نفت خام بیرون خواهد داد که صدمه به زیرساخت عربستان جدی باشد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*