اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298437
تاریخ انتشار: 1398/06/31 22:45
ترکیدگی لوله گاز در خیابان شریعتی شهر دیشموک دو مصدوم برجای گذاشت برخی ضعیف بودن جنس لوله را عامل این حادثه می دانند اما رئیس شرکت گاز ناحیه کهگیلویه بی‌احتیاطی صاحبخانه را عامل وقوع این حادثه برشمرد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان،.راس ساعت 13 امروز لوله گاز یک منزل مسکونی واقع در خیابان شریعتی بر اثر ضعیف بودن جنس لوله از زیر علمک ترکید.


این حادثه که صدای مهیبی به همراه داشت موجب زخمی شدن و سوختگی دو نفر گردید که به صورت سرپایی مداوا شدند.
فارس در خصوص این حادثه نوشت: آن گونه که شنیده می‌شود یکی از دلایل اصلی و عمده ترکیدگی لوله و علمک مذکور ضعیف بودن لوله و نبود ایستگاه تقویت فشار گاز در سطح شهر دیشموک است و انتظار می رود مسئولین اداره گاز هرچه سریعتر نسبت به ایجاد ایستگاه تقویت گاز همت گمارند تا شاهد چنین حوادث خطرناکی در سطح  شهر و بخش دیشموک نباشیم
مسلم اکوانیان رئیس شرکت گاز ناحیه کهگیلویه در خصوص ترکیدگی لوله گاز در دیشموک اظهار داشت: این حادثه بر اثر بی‌احتیاطی یک شهروند در یک واحد مسکونی واقع در بلوار بهمئی روی داد و خسارتی نداشت.
رئیس شرکت گاز ناحیه کهگیلویه به فارس گفت: امروز سی و یکم شهریور ماه حدود ساعت ١٤ اطلاع دادند که یکی از علمک‌های سطح شهر سوراخ و شعله‌ور است.
اکوانیان افزود: با توجه به اینکه قلعه رئیسی بودم به محل حادثه رفتم که بررسی‌های به عمل آمده نشان داد صاحبخانه در مجاورت علمک گاز اقدام به روشن کردن شعله و ذغال کرده و همین موضوع باعث نرم شدن لوله پلی اتیلن علمک شده بود.
این مسؤول تصریح کرد: با رسیدن فشار گاز به بیرون و شعله‌ور شدن علمک بلافاصله شیرهای لازم بسته و حادثه کنترل شد.
وی با بیان اینکه کسی از ناحیه آتش‌سوزی آسیب ندید، اضافه کرد: ظاهرا یک نفر برای جابجایی خودروی خود در آن حوالی عجله کرده و زمین خورد که البته آسیب سطحی دید.
اکوانیان در خصوص شایعه ضعیف بودن لوله‌های بکار رفته در شبکه گاز گفت: این اظهار نظر غیر کارشناسی توجیه فنی ندارد.
وی گفت: لوله‌ها توسط بازرس فنی از مواد خام تا تولید و پس از تولید بازرسی متر به متر بازرسی می‌شوند.
اکوانیان با اشاره به اجرای طرح بزرگ گازرسانی به بخش‌های دیشموک و چاروسا از رسانه‌ها خواست در انعکاس اخبار دقت داشته باشند تا با انتشار شایعات خدمات و عملکرد صورت گرفته زیر سؤوال نرود.




کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*