اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298524
تاریخ انتشار: 1398/07/08 12:13
بازی جنجالی و پُرماجرا در کرج؛
آبی‌ها بعد از پنج هفته ناکامی، در وقت‌های اضافه در بازی جام حذفی برابر گل ریحان به برتری رسیدند و صعود کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ورزش سه"، گل ریحان البرز که در 6 مسابقه اخیرش در لیگ یک هیچ شکستی نداشته و سه پیروزی و سه تساوی به دست آورده، امشب هم در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، نمایش پایاپایی برابر استقلال ارائه داد و حتی با گل تماشایی محمد پاپی پیش افتاد، اما قبل از پایان نیمه اول با گل به خودی حمیدرضا دیوسالار نتوانست به‌عنوان تیم برنده به رختکن برود.
بازی در نیمه دوم گلی به همراه نداشت و تنها اتفاق مهم آن وقفه 40 دقیقه مسابقه به دلیل قطعی برق استادیوم انقلاب کرج بود، اما در وقت‌های اضافه استقلال هجومی‌تر کار کرد و با گل‌های سجاد آقایی و فرشید اسماعیلی توانست از شاگردان نصرتی پیش افتاده و در نهایت با نتیجه 3 بر یک گل ریحان را شکست دهد تا به جمع 16 تیم نهایی جام حذفی صعود کند و علاوه بر آن، به نخستین پیروزی فصل برسد.
مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی؛ دوشنبه: 98/07/08 ؛ ساعت 18:15
استادیوم: انقلاب کرج/ تماشاگر: 9 هزار نفر
داور: سید مهدی سیدعلی/ کمک‌ها: علی میرزابیگی و تورج عیوض‌محمدی؛ داور چهارم: محمدحسین ترابیان/ ناظر داوری: شاهین حاج‌بابایی.

 

ترکیب ریحان البرز

حجت صدقی
علی محمدی(66- شاهین مجیدی)
سید محسن حسینی
سید امین نظامی‌پور
حمیدرضا دیوسالار
علیرضا ارجمندیان(105- رضا معقولی)
کیانوش میرزایی(88- میلاد ابطحی)
محمد پاپی
مصطفی اکرامی
محمدحسین مهرآزما
محمدامین درویشی(106- یاشار احمدی)


سرمربی: محمد نصرتی


استقلال تهران

سید حسین حسینی
روزبه چشمی
محمد دانشگر
عارف غلامی
میلاد زکی‌پور
علی کریمی
فرشید اسماعیلی
مهدی قائدی(103- سیاوش یزدانی)
داریوش شجاعیان(102- مسعود ریگی)
علی دشتی(73- آرش رضاوند)
مرتضی تبریزی(87- سجاد آقایی)
سرمربی: آندره‌آ استراماچونی

اخطار:

علی دشتی(25) محمد دانشگر(98) علی کریمی(110) از استقلال

کیانوش میرزایی(30) محمدحسین مهرآزما(75) از گل ریحان

شرح گل

گل ریحان 1 - استقلال صفر (دقیقه 38: محمد پاپی): پرتاب اوت بلند به محوطه جریمه استقلال را دانشگر با ضربه سر دفع کرد که توپ در میانه زمین به محمد پاپی رسید و این بازیکن هم با شوت ناگهانی تماشایی از فاصله‌ای حدودا 30 متری دروازه حسینی را باز کرد.

گل ریحان 1 - استقلال 1 (دقیقه 43: گل به خودی حمیدرضا دیوسالار): ارسال توپ از روی کرنر و ضربه سر روزبه چشمی، به پای علی کریمی برخورد کرد و به محمد دانشگر رسید که شوت این بازیکن بعد از اصابت به پای دیوسالار وارد دروازه گل ریحان شد تا گل تساوی استقلال به ثمر برسد.

گل ریحان 1 - استقلال 2 (دقیقه 93: سجاد آقایی):  فرشید اسماعیلی با توپ‌ربایی از دیوسالار در میانه زمین که صحنه مشکوک به خطایی هم بود، با سرعت بالا به سمت محوطه جریمه گل ریحان رفت و با پاس در عرض سجاد آقایی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این مهاجم تعویضی جوان با زدن توپ به زیر طاق دروازه، آبی‌ها را پیش بیندازد.

گل ریحان 1 - استقلال 3 (دقیقه 113: فرشید اسماعیلی): حمله استقلال از میانه زمین با پاس علی کریمی به سجاد آقایی رسید که این بازیکن با ضربه قیچی برگردان و پاس چیپ زیبا، فرشید اسماعیلی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بازیکن با شوت سرضرب و زیبا گل سوم استقلال را به ثمر رساند.

 لحظات حساس
دقیقه 15: ارجمندیان نفوذ سریعی از جناح چپ زمین انجام داد که حرکت در عرض به محوطه جریمه استقلال و شوت روی پای او با فاصله زیادی از دروازه آبی‌ها به بیرون رفت.

دقیقه 20: پاس بلند فرشید اسماعیلی از میانه زمین به پشت مدافعان گل ریحان را قائدی نتوانست استفاده کند و توپ با برخورد به پای او به بیرون رفت.
دقیقه 21: شوت روی پای چرخشی قائدی از پشت محوطه جریمه را صدقی مهار کرد.

دقیقه 24: تبریزی نتوانست از سد دیوسالار عبور کند و شوت پای چپ کم دقت او به بیرون رفت.

دقیقه 26: دیوسالار که پاس اشتباهی در میانه زمین داده و موقعیت خوبی برای استقلال به وجود آورده بود، با سرعت بالا به محوطه جریمه خودی بازگشت تا پاس قائدی و ضربه شجاعیان را دفع کند و تنها یک کرنر به استقلال بدهد.

دقیقه 41: شوت فنی فرشید اسماعیلی را حجت صدقی با واکنش ناقص دفع کرد و در ادامه دیوسالار توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 42: شوت محکم محمد دانشگر از داخل محوطه جریمه گل ریحان به سمت دروازه این تیم را نظامی‌پور با حضور به موقع و پرتاب خود مقابل توپ تبدیل به کرنر کرد.

دقیقه 45: پاس زکی پور به پشت مدافعان گل ریحان را صدقی با خروج از دروازه اجازه نداد به قائدی برسد و تبدیل به موقعیت جدی برای استقلال شود.
دقیقه 2+45: ضربه سر چشمی روی ارسال اسماعیلی دراختیار صدقی قرار گرفت.

دقیقه 55: مهدی قائدی با سرعت بالا وارد محوطه جریمه گل ریحان شد که حجت صدقی با خروج از دروازه روی او خطا کرد تا سیدعلی، داور مسابقه اعلام خطای پنالتی به سود استقلال کند.

دقیقه 56: پنالتی اعلام شده به سود استقلال را مرتضی تبریزی زد که صدقی با شیرجه به سمت چپ دروازه آن را دفع کرد تا آبی‌ها همچنان در گل کردن پنالتی ناکام بمانند.

دقیقه 61: فرشید اسماعیلی دفع ناقص مدافعان گل ریحان را با کنترل و شوت روی پا زد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه گل ریحان به بیرون رفت.

دقیقه 63: ارجمندیان با حرکت پا به توپ از سمت چپ محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد که شوت او از زاویه بسته به تور کنار دروازه چسبید.

دقیقه 69: شوت کم‌دقت شجاعیان از پشت محوطه جریمه با فاصله زیادی از دروازه گل ریحان به بیرون رفت.

دقیقه 70: سیدعلی برخورد مشکوک امین درویشی و علی دشتی در محوطه جریمه استقلال را پنالتی تشخیص نداد.

دقیقه 86: ارسال شجاعیان از روی کرنر و ضربه سر تبریزی با اختلاف کمی از کنار دروازه گل ریحان به بیرون رفت.

دقیقه 88: کرنر شجاعیان به پشت محوطه جریمه گل ریحان دفع شد که مهدی قائدی به توپ رسید و با یک سر توپ، به سمت دروازه شوت‌زنی کرد ولی ضربه او را صدقی به راحتی دراختیار گرفت.

دقیقه 4+90: ارسال عارف غلامی از جناح راست و ضربه سر مهدی قائدی را صدقی تبدیل به کرنر کرد.

دقیقه 108: سانتر توپ از میانه زمین و ضربه پشت سر معقولی را حسینی دراختیار گرفت.
دقیقه 120: ضربه ایستگاهی معقولی را حسین حسینی دفع کرد.
دقیقه 1+120: پرتاب اوت مهرآزما و ضربه سر محسن حسینی را گلر استقلال تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه 2+120: توپ ارسالی از روی کرنر توسط معقولی درآستانه ورود به دروازه استقلال بود که حسین حسینی توپ را مُشت کرد.

بهترین بازیکن
فرشید اسماعیلی که موثرترین بازیکن استقلال در این فصل بوده و بیشترین نقش را روی گل‌های تیمش داشته، امشب هم برترین مرد میدان در جدال با گل ریحان بود؛ او پس از ایجاد حملات و پاس‌های خطرناک در جریان مسابقه، در زمانی که بازی گره خورده و به وقت‌های اضافه رفت با توپ‌ربایی از دیوسالار و پاس در عرض به سجاد آقایی، به این مهاجم جوان پاس گل داد و در نیمه دوم وقت‌های اضافه نیز پاس آقایی را با شوت فنی تبدیل به گل کرد تا صعود تیمش را رقم بزند.

اتفاق ویژه
عدم ایجاد زیرساخت‌های مناسب در استادیوم انقلاب کرج که قطعی برق در اوایل نیمه دوم بازی گل ریحان و استقلال را به همراه داشت، موجب شد تا این بازی 40 دقیقه دچار وقفه شود و تیم‌ها نتوانند عملکرد فنی قبلی خود را ارائه کنند و در نهایت بازی به وقت‌های اضافه برود.
در شروع نیمه اول وقت‌های اضافه نیز مربیان گل ریحان به توپ‌ربایی اسماعیلی از دیوسالار اعتراض شدیدی کرده و اعتقاد به خطا داشتند که همین اتفاق با اخراج محمد نصرتی، سرمربی و یکی دیگر از اعضای کادر فنی گل ریحان همراه بود تا جنجال دیگری در ورزشگاه انقلاب کرج اتفاق بیفتد.

در حاشیه

* در مقابل هواداران استقلالی که در این بازی روی سکوهای ورزشگاه انقلاب کرج حضور پیدا کردند، طرفداران تیم گل ریحان حضور دارند که فهمیدن پرسپولیسی بودن آنها اصلا کار سختی نیست!
* قبل از آغاز بازی، مسؤول مربوط به یکی از آمبولانس‌های حاضر در ورزشگاه انقلاب کرج، در زمین چمن حاضر شد و با سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلالی‌ها عکس یادگاری انداخت.
* پیش از آغاز بازی برای دقایقی، هواداران استقلالی حاضر در ورزشگاه به شدت علی کریمی را تشویق کردند؛ کریمی در جریان دربی هفته قبل، یک پنالتی از دست داد و به همین دلیل تشویق هواداران استقلال برای بالا بردن توان روحی روانی وی بود.
* محمد نصرتی، سرمربی تیم گل ریحان پیش از آغاز  بازی با دسته گل به سراغ سرمربی ایتالیایی استقلالی‌ها رفت و با او خوش و بش کرد.
* میزان مشکلات مربوط به جایگاه خبرنگاران آنقدر زیاد است که تعداد بسیار زیادی از خبرنگاران حاضر در ورزشگاه حضور روی سکوها را به جایگاه مخصوص به خود ترجیح دادند.
* وحید هاشمیان، مربی تیم ملی ایران در ورزشگاه انقلاب کرج حضور دارد.

* حدود هشت دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که برق ورزشگاه انقلاب کرج رفت و به همین دلیل بازی به وقفه افتاد و پخش زنده تلویزیونی نیز قطع شد.

 

 

* پس از 31 دقیقه از زمان قطعی برق، مجددا برق استادیوم انقلاب کرج وصل شد ولی به دلیل اینکه تیم‌ها 10 دقیقه فرصت گرم کردن دارند، بازی پس از 40 دقیقه وقفه دوباره به جریان خواهد افتاد.

* بعد از گل دوم استقلال، بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بانان استقلال خوشحالی معروفش با علی دایی را با استراماچونی انجام داد و روی دوش او پرید.
* در دقیقه 118 یک جیمی جامپ وارد زمین شد و به سمت حسینی رفت تا او را در آغوش بگیرد.
* استراماچونی بارها از سوی هواداران استقلال مورد تشویق قرار گرفت.
* از نکات جالب توجه در جریان بازی، تلاش استراماچونی برای آرام نگه‌ داشتن بازیکنانش بود به طوری که هر وقت بازیکنان این تیم قصد اعتراض به داور داشتند، از آن‌ها خواست که آرام باشند و اعتراض نکنند.

* ناهماهنگی‌های برگزار کنندگان مسابقه در کرج و قطعی برق موجب شد تا بازی از تب و تاب بیفتد و جذابیت نیمه اول که همراه با دو گل بود را نداشته باشد.

* به دلیل عدم تامین زیرساخت‌ها در ورزشگاه انقلاب کرج و نبود جایگاه مناسب برای مهمانان ویژه، وحید هاشمیان در کنار گزارشگر بازی نشسته و مسابقه را تماشا می‌کند.
* پس از به ثمر رسیدن گل دوم استقلال، مربیان و بازیکنان گل ریحان اعتراض شدیدی به داوری بخاطر عدم اعلام خطای فرشید اسماعیلی روی دیوسالار کردند که این اتفاق با اخراج دو عضو کادر فنی گل ریحان همراه شد.
* نصرتی برای اعتراض به داوری وارد زمین شد که مربیان گل ریحان اجازه ندادند او به سمت سیدعلی برود.
* فرشید اسماعیلی پاس گل خود را به مرتضی تبریزی تقدیم کرد.
* تبریزی در زمان گل دوم استقلال به دلیل فرصت‌سوزی در جریان مسابقه و از دست دادن پنالتی، در حال گریه کردن بود.
* تماشاگران شعار «فتاحی حیا کن، لیگ ما رو رها کن» را در استادیوم انقلاب کرج سر می‌دهند.

برچسب ها:
استقلال ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*