اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298597
تاریخ انتشار: 1398/07/15 23:46
حیدر حجتی نیا فرماندار مسجدسلیمان : در این چند وقت اخیر به خصوص با وقوع زلزله در بحث ساخت و تعمیر فضاهای آموزشی اقدامات نسبتا خوبی صورت گرفت که احداث این مدرسه استعدادهای درخشان نمونه ای از این مدارس است ولی با این حال مسجدسلیمان نیاز به فضاهای آموزشی با کیفیت بیشتری است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، آئین افتتاحیه مدرسه  شهید مهران زرافشان از شهدای حادثه تروریستی ۳۱شهریور در مسجدسلیمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری ؛ فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، جمعی از مسئولین ادارات ،خانواده شهید مهران زرافشان  برگزارشد.
حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان در این برنامه اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم در شهر ما که روزی در بسیاری از زمینه ها خصوصا دربحث آموزش و پرورش با توجه به فعال بودن نفت وگاز مدیران نفتی حتی به خاطر حضور خودشان که شده بود به کیفیت فضای آموزشی این شهرستان اهمیت می دادند و رشد خوبی در این زمینه پیدا کرده بودیم اما به دلیل شروع جنگ تحمیلی و بسیاری از مسائل موجب بروز یکسری عقب افتادگی هایی خصوصا در بحث کیفیت آموزش وپرورش در سطح شهرستان شد .
وی گفت : در این چند وقت اخیر به خصوص با وقوع زلزله در بحث ساخت و تعمیر فضاهای آموزشی اقدامات نسبتا خوبی صورت گرفت که احداث این مدرسه استعدادهای درخشان نمونه ای از این مدارس است ولی با این حال مسجدسلیمان نیاز به فضاهای آموزشی با کیفیت بیشتری است.
وی مطرح کرد: مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان علاوه بر نیاز به حضور دانش آموزانی با استعداد ؛ به فرهنگیان و معلمینی که از نظر علمی سطح بالایی دارند نیز دارد که بتوانند دانش آموزان را از نظر علمی ارتقاء دهند.
حجتی نیا یادآور شد: متولیان باید قدر این فرصت را بدانند در حال حاضر فضای این مدرسه از نظر کیفی و فضای آموزشی با مدارس کلانشهرها برابری می کند ولی ساخت این مدرسه و بحث فضای آموزشی آن یک قسمت کار است بخش دیگر آن به دانش آموزان و والدین برمیگردد و والدین باید بتوانند فضای آرامش بخشی را برای دانش آموزان در خانه فراهم کنند و اجازه ندهند گرفتاری های موجود مانع پیشرفت تحصیلی آن هاشود.
حجتی نیا خاطر نشان کرد: آنچه که خواسته ما از دوستان است این می باشد که دانش آموزان نخبه گرایش زیادی به فراگیری علم دارند و بعضا منزوی می شوند اما مسئله مهم ایجاد فضای شاد برای این دانش آموزان است ذهن این دانش آموزان نباید به واسطه درس خواندن بیش از حد خسته شود بلکه در کنار درس خواندن فضای نشاط وشادابی نیز باید فراهم شود علاوه بر این برای انجام کارهای علمی ،گروهی و جمعی پایه ریزی شود تا از این طریق انگیزه دانش آموزان زیاد شود متاسفانه به فضای نشاط بانوان در سطح شهرستان توجه خوبی نمی شود و باید برای رفع این مشکل تمهیدات ویژه ای را به کار برد.
سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان تصریح کرد: نامی که برای این مدرسه برگزیدند بسیار شایسته است این مدرسه نام شهید مهران زرافشان شهیدی که خونش به ناحق توسط ناجوانمردان کوردل که چهل سال بر ضد نظام فعالیت می کنند ریخته شد نام گذاری شده است.
حجتی نیا اضافه کرد: باید رشد معنویت و ارزش های اسلامی را بین دانش آموزان تقویت کرد ، معنویت نیاز اولیه و درونی بشر است و انسان باید در مسیر صحیح در حفظ ارزش ها قدم بر دارد دانش آموز باید جایگاه معلم؛ پدرومادر را یاد بگیرند وقتی معنویت نباشد انحراف ایجاد می شود ماباید دانش آموزانی نخبه ،شاداب، بامعنویت و سرزنده داشته باشیم
وی خاطر نشان کرد: یک بانو علاوه بر رشد علمی باید نظر اجتماعی نیز پیشرفت کند و بامفاهیم واقعی ارزش ها آشناشود که بتواند فردی موثر در جامعه باشد.
سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان عنوان کرد: متاسفانه همشهریان سرمایه دار زیادی در اقصی نقاط دنیا داریم ولی حاضر به انجام کار خیر در این شهر نیستند علت آن نیز عدم رشد معنوی در وجود آن هاست.
وی ضمن قدردانی از زحمات مسئولین ومتولیانی که در احداث این مدرسه و برپایی این برنامه نقش داشتند افزود: این شهید عزیزی که این مدرسه به نام وی نام گذاری شده است حقی به گردن همه ما دارد که باید متوجه آن شویم واین را بدانیم الحمدالله فرهنگ جهاد و شهادت توانسته کشور ما را عزتمند کند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*