اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2987
تاریخ انتشار: 1393/09/21 18:34
بعد از انفجارهای شامگاه گذشته، شدت سینه زنی ها و شعار دادن ها بیشتر از قبل شد.

عصرجهان -كربلا این روزها و در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان قلب تپنده اسلام است و شیعیان از سراسر جهان از جمله ایران، پاكستان، هند، افغانستان، بحرین، كویت، عربستان، تانزانیا، جزایر قمر، چین، سنگاپور و نیوزلند و استرالیا حضوری چشمگیری از مراسم اربعین حسینی دارند.

شور حسینی لحظه به لحظه در كربلا در آستانه اوج گرفتن است و جمعیتی كه اكنون در شهر كربلا حضور دارد را شاید این شهر هیچگاه در طول حیات به خود ندیده است این در حالی است كه تروریست های تفكیری كه از قبل تهدیداتی را برای حضور زائران امام حسین(ع) در مراسم اربعین انجام داده بودند نیز باعث نشدند كه جمعیت شیعیان برای حضور در این مراسم ذره ای كاهش یابد.

البته تروریست ها تهدید خود را شب گذشته عملی كردند و چندین فروند موشک به اطراف کربلا شلیک كردند ولی این اتفاقات باعث نشد مردم حاضر در كربلا این شهر را ترك كنند یا اینكه افرادی كه در حال رساندن خود به این شهر مقدس هستند از این كار خود صرفنظر كنند و همچنان شاهد ورود بی سابقه مردم به شهر كربلا هستیم.

اربعين كربلا

شامگاه گذشته صدای چند انفجار در حوالی شهر کربلا شنیده شد و غرب شهر کربلا مورد اصابت چند راکت خمپاره قرار گرفت. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و زمینه ساز صجنه های زیبایی در  شهر شد. مردمی که در کربلا بودند با سردادن شعارهایی علیه گروه تروریستی داعش و تکفیری ها اعلام کردند که با تمام وجود در مقابل داعش و داعشیان و تکفیری ها ایستاده اند و چیزی از اراده آنها کم نمی کند.

شدت یافتن شور حسینی بعد از انفجارها

بعد از انفجارهای شامگاه گذشته، شدت سینه زنی ها و شعار دادن ها بیشتر از قبل شد.

یک زائر ایرانی می گوید: ما شیعیان امیرالمومنین علی (ع) هستیم و داعشیان امروز یزیدیان دیروز هستند و قدرت تشیع امروز به اندازه ای زیاد است که در تخیلات دشمنان اسلام نمی گنجد. وقتی این جمعیت میلیونی که یک دل و یک صدا ندای لبیک یا حسین(ع) سر می دهند لرزه بر اندام تکفیری ها خواهد انداخت و تا آخرین قطره خونمان فدای اسلام و مکتب تشیع هستیم و از حرکات تروریستها و انفجارات نیز هیچ ترسی نداریم.

مردم: آماده این اتفاقات بودیم

عادل یكی از جوانان عراقی كه از شهر بغداد خود را به كربلا رسانده در خصوص انفجارهای تروریسی به خبرنگار مهر می گوید: چون داعش امسال شیعیان امام حسین(ع) را تهدید به انفجار و كشتار كرده بود؛ اراده ما برای حضور در كربلا و در این مراسم بزرگ بیشتر از قبل شده بود. وقتی ما از بغداد به سمت كربلا حركت كردیم می دانستیم كه ممكن است از سوی تكفیری های از خدا بی خبر مورد حمله قرار بگیریم و خود را برای هر اتفاقی آماده كرده بودیم.

اربعين كربلا

وی می افزاید: اما آنچه برای من عجیب است اینكه انفجارها هیچ ترسی در دل این مردم نینداخته است و این موضوع مرا شگفت زده می كند. وقتی فكرش را می كنم كه امام حسین(ع) بعد از 14 قرن چنین شیعیان با اخلاصی دارد به اصل سخن امام حسین(ع) كه برای احیای دین جدش به كربلا آمد بیش از پیش برایم به یقین تبدیل می شود.

مدینه عیدانی پیر زنی از اهالی آبادان در میان جمعیت مشتاق نیز با شعارهای تندش علیه داعش توجه همه را به خود جلب می كند. نزدیك می شویم و سئوال می كنم چرا با این حرارت شعار می دهید؟ و وی با همان حرارت می گوید: این تروریست های از خدا بی خبر فكر می كنند با چندتا انفجار كوچك ما شیعیان امام حسین(ع) را می ترسانند؟

وی ادامه می دهد: روزی كه از آبادان حركت كردیم فكرش را می كردیم كه چنین حوادثی رخ دهد ولی تكفیری ها بدانند كه ما حتی برای اعلام حمایت از مولایمان، حاضریم جان خود را نیز تقدیم كنیم. به نظر من از وقتی این انفجارها به وقوع پیوسته اراده مردم برای سردادن شعار، سینه زنی و عزاداری برای نوه پیامبر با اخلاص تر از قبل شده است.

جمعیت انبوه و غیر قابل توصیف به اندازه ای زیاد است که حتی مسئولان عراقی نیز نمی توانند آمار دقیقی از آن اعلام کنند چرا که دقیقه به دقیقه آمار جمعیت در حال ورود به کربلا در حال افزایش است. آخرین آماری که از سوی کشور عراق منتشر شده است تعداد مجموع زائرین عراقی و دیگر کشورها از 17 میلیون در حال عبور است.

خالد العبیدی وزیر دفاع دولت عراق در کنفرانس خبری که دیروز در کربلا برگزار کرده بود این آمار را اعلام کرد و گفت: از این آمار تعداد چهار میلیون زائر خارجی و 13 میلیون از زائر داخلی از کشور عراق هستند.

اربعين كربلا

العبیدی به بیشترین آمار زائران از کشورهای خارجی نیز اشاره می کند و می گوید: بالاترین آمار را زائران ایرانی از آن خود کرده اند که یک میلیون و 100 هزار نفر از آنها تاکنون وارد کربلا شده اند و بعد از ایران کشورهای پاکستان، افغانستان، تانزانیا، جزایر قمر، چین، سنگاپور و نیوزلند هستند.

75 هزار موکب و هیئت عراقی در مسیر منتهی به کربلا

همچنین مسئولان عراقی در آماری اعلام کردند که 75 هزار موکب و هیئت خدمت رسان خودجوش مردمی در حال خدمت رسانی به زائرین در مسیر کربلا هستند. متولیان مواکب به اندازه ای مشتاق خدمت به زائرین هستند که حتی برای جذب بیشتر زوار به خصوص ایرانیان به مواکب خود از نواهای مداحی فارسی استفاده می کنند.

فرید از اهالی مردم خرمشهر که به کربلا آمده است به خبرنگار مهر می گوید: در مسیر نجف تا کربلا که در حال پیاده روی بودم به هیچ وجه احساس خستگی نکردم چرا که به اندازه ای این مسیر شلوغ بود و مواکب در حال خدمت رسانی به زائرین بودند که طولانی بودن مسیر احساس نمی شد.

وی می افزاید: به محض اینکه برای استراحت دقایقی در کنار یکی از مواکب نشستم دیدم دو جوان از این موکب به طرف من آمدند یکی جوراب هایم را از پاهایم درآورد و رفت بشوید و دیگری مشغول ماساژ دادن پاهایم شد.

فرید تصریح می کند: برایم عجیب است که چه چیزی می تواند در دل این مردم رسوخ کند که شاهد این خدمتگزاری مخلصانه از سوی آنان هستیم، البته عجیب هم نیست عشق به امام حسین (ع) کاری می کند که زائران امام را نیز چون خود آن حضرت دوست داشته باشند.

تخصیص امکانات مناسب از سوی عراق برای بازگشت زوار

رسانه های عراقی از تخصیص امکانات فوق العاده برای تسهیل در بازگشت زوار خبر می دهند، سه هزار دستگاه اتوبوس، راه اندازی چهار مسیر قطار منتهی به جنوب عراق، کرایه 100 هواپیما برای جابجایی زوار از سه فرودگاه عراق از جمله امكانات در نظر گرفته شده برای بازگشت توام با آرامش زائران اربعین حسینی است.منبع:مهر



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*