اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298700
تاریخ انتشار: 1398/07/24 13:44
تیم ملی فوتبال باید پیش از دیدار با بحرین در خوزستان، بوشهر یا حتی کیش اردو می زد و دیداری تدارکاتی با تیم منتخبی از فوتبال خوزستان انجام می داند تا ملی پوشان که اکثرا اهل مناطق خوش آب و هوای کشور بوده و یا در لیگ های اروپایی توپ می زنند به لحاظ بدنی با آب و هوای شرجی منامه سازگار می شدند. و از سوئی دیگر این بازی تدارکاتی فرصتی می شد برای معرفی بیشتر بازیکنان مستعد سایر استان ها

عصرجهان-امین یزدانی از تحلیگران فوتبال در خصوص باخت تیم ملی ایران مقابل بحرین به نکته بسیار دقیق و ظریفی اشاره نموده اند.
ایشان اظهار داشتند: تیم ملی می بایست برای تطابق با آب و هوای مرطوب و شرجی منامه، پس از بازی برابر کامبوج، اردوی آماده سازی مقابل بحرین را در بوشهر برگزار می کرد.


در تکمیل نقطه نظرات این کارشناس عرض کنم به دلیل اینکه اکثر قریب به اتفاق بازیکنان تیم های ملی یا اهل مناطق خوش آب و هوای کشور بوده یا اینکه اخیرا در لیگ های اروپایی با آن آب و هوای معتدل تطبیق یافته اند، در هوای شرجی و بعضا فوق اشباع و مرطوب کشور های حاشیه خلیج فارس و یکی دو مورد نیز در جنوب شرقی آسیا، یا بازی ها را واگذار نموده و یا اینکه با تساوی و به ندرت نیز با پیروزی به کشور بازگشته و این مساله هیچ گاه برای فدراسیون فوتبال ایران درس عبرت و تلنگری نبوده و قطعا باز هم مرتکب این اشتباه تاریخی خواهند شد. چرا که می بایست به ویلموتس تازه وارد اهمیت این موضوع را گوشزد می کردند. باخت در آخرین بازی ها در راه صعود به جام های جهانی 1998 و 2002 مقابل قطر و بحرین که تیم ملی با یک تساوی نیز می توانست راهی جام جهانی شود، مصداق بارزی از این مدعاست.
اما راهکار چیست؟
حال که باب شده برای بازی مقابل تیمی همچون کامبوج نیز کل دفتر و دستک فوتبال کشور تعطیل می شود، تیم ملی در خوزستان، بوشهر یا حتی کیش اردو زده و یک بازی تدارکاتی با تیم منتخبی از فوتبال خوزستان انجام داده تا هم به فوتبال ملی کمک شده باشد و هم بازیکنان خوزستانی توسط کادر فنی تیم ملی در یک بازی تدارکاتی مناسب مورد ارزیابی دقیق جهت کمک به تیم قرار گیرند.
چرا که سبک بازی بازیکنان خوزستانی و شرایط بدنی آن ها نزدیک ترین حالت به فوتبال کشور های حاشیه خلیج، عراق، سوریه، اردن و...بوده و آب و هوای مناطق یاد شده نیز به علت مجاورت با خلیج فارس، تداعی کننده بازی با تیم حریف در شرایط واقعی خواهد بود.
امیدوارم مسولین فدراسیون فوتبال پیشنهاد نگارنده را جدی گرفته تا بیش از این شاهد شکل گیری اینگونه باخت های تحقیر کنده به خاطر عدم رعایت عوامل یاد شده نباشیم.
لازم به ذکر است که سطح عملکرد فنی تیم ملی خصوصا در نیمه نخست دور از انتظار بود که بخشی از آن به خاطر جوانی و فرو رفتن در باد پیروزی پرگل مقابل تیم گمنام کامبوج و بخشی دیگر که مربوط به تصمیمات اشتباه، افت بدنی، عدم تمرکز و هوشیاری، کم دقتی، بازی احساسی و رفع مسولیتی و از دست رفتن آرامش بازیکنان بود، بی ارتباط با آنچه مطرح نموده ام نبود.
در خاتمه امیدوارم کادر و بازیکنان تیم ملی در عملکرد فنی خویش تجدید نظر نمایند. چرا که تا صعود به جام جهانی راهی طولانی باقی مانده و هیچ حریفی برای باخت پای به میدان نمی گذارد.

نگارنده: محسن بابادی



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*