اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298771
تاریخ انتشار: 1398/07/30 21:29
در جلسه امروز شورای شهر اهواز مطرح شد؛
نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با چهار دستورکار از جمله لایحه تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان آتش‌نشانی و لایحه تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز برگزار شد.

در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز که امروز (۳۰ مهرماه) با چهار دستور کار برگزار شد، لایحه تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و لایحه تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

همچنین لایحه مناقصه نگهداری فضای سبز نواحی چهارگانه منطقه ۴ شهرداری اهواز با اکثریت آرا به تصویب رسید.

کمبود ۱۲ میلیاردی اعتبار برای خرید نردبان آتش‌نشانی

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در این جلسه با اشاره به لزوم خرید نردبان برای این سازمان، اظهار کرد: با یک شرکت آلمانی برای خرید یک نردبان ۵۴ متری نامه‌نگاری شده است که در صورت خریداری، در مدت ۴۵ روز تحویل داده می‌شود.

وی افزود: برای خرید این نردبان، ۲۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت استفاده از اوراق خزانه حدود ۳۰ درصد آن تنزیل می‌خورد. بدین ترتیب تقریبا ۱۲ میلیارد تومان برای خرید نردبان کمبود بودجه داریم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به مشکلات و کمبود امکانات این سازمان گفت: گردان‌های خودروهای آتش‌نشانی غیرفعال هستند. همچنین باید در هرکدام از ایستگاه‌های آتش‌نشانی یک تانکر پشتیبان وجود داشته باشد که به دلیل فرسوده بودن این تانکرها، در حال بازسازی آنها هستیم.

قنبری بیان کرد: از سال ۹۰ هیچ خودروی جدیدی برای سازمان آتش‌نشانی اهواز خریداری نشده و هیچ خودروی آتش‌نشانی نیز بازسازی نشده است. همچنین از سال ۹۵ تاکنون تنها یک هزار و ۲۰۰ لیتر روغن برای خودروهای آتش‌نشانی اهواز خریداری شده است.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات، دو دوربین حریق یاب برای شناسایی کانون‌های آتش سفارش داده‌ایم. در حال حاضر تنها سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد مجهز به دوربین حریق یاب است.

قنبری گفت: در مهرماه امسال سازمان آتش‌نشانی اهواز با اداره کل آموزش و پرورش خوزستان قراردادی برای آموزش ۴۰ هزار دانش‌آموز امضا کرد که تاکنون به ۸ هزار نفر آموزش‌های ایمنی داده شده است.

پیمانکاری در شهرداری اهواز انحصاری است

در ادامه این جلسه علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه خدمات شهری اهواز انحصار در پیمانکاران است. اهواز دارای هشت منطقه شهرداری است اما تنها ۶ پیمانکار برای این مناطق وجود دارد.

وی افزود: اگرچه وضعیت خدمات شهری اهواز نسبت به کلانشهرهای دیگر عقب است اما نسبت به دو سال گذشته بهبود یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: در سایر شهرها زمان مناقصه برای خرید وسایل و تجهیزات اولیه مانند رنگ، مخزن زباله و تابلو بسیار کوتاه است اما روند برگزاری مناقصات در اهواز بسیار طولانی است.

وی عنوان کرد: پیمانکار فضای سبز منطقه ۴ صدای همه را در آورده و تعهد کاری ندارد بنابراین دنبال تعیین جایگزین برای این پیمانکار هستیم.

عالیپور در خصوص معایب طرح جداسازی پیمانکار رفت و روب و زباله، گفت: با اجرای این طرح هزینه های بیشتری به شهرداری مناطق تحمیل می شود در حالی که شهرداری اهواز برای پرداخت حق بیمه و مطالبات نیز مشکلاتی دارد.

فضای سبز یا فضای زرد؟

در ادامه مهران باباپور عضو شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: شهر اهواز به جای فضای سبز فضای زرد دارد که این وضعیت در شان کلانشهر اهواز نیست. وضعیت فضای سبز و نظافت خیابان‌های شهر اهواز قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: خیابان‌های فرعی شهر چند ماه یکبار نظافت می‌شوند که این وضعیت به دلیل عدم نظارت درست ناظران بر کارگران خدمات شهری است.

ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*