اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298781
تاریخ انتشار: 1398/08/03 12:20
اهالی روستای شیوند با حضور در فرمانداری ایذه اعتراض خود را اعلام کردند و از فرماندار خواستند تا این واحد شیلات را تعطیل کند.

به گزارش رحیم آورچه خبرنگار پایگاه خبری عصر جهان؛ شهرستان ایذه یکی از شهرهای زیبای کشور و استان خوزستان از لحاظ طبیعتِ سرسبز و دیدنی محسوب میشود، یکی از جاذبه ها و مکان های دیدنی این شهر روستای باستانی شیوند و آبشار بی نظیرش میباشد، حالا بیش از یک دهه از احداث یک واحد شیلات پرورش ماهی در بالادست رودخانه روستای شیوند می گذرد.


به علت آسیب جدی که به آب و باغات اهالی روستای شیوند وارد میشود از زمان تاسیس تاکنون اعتراض خود را از طرق مختلف اعلام کرده اند، این اعتراضات به صورت رسمی و کتبی از بخشداری دهدز تا نهاد ریاست جمهوری بوده که برای مدتی کوتاه این واحد تعطیل گردید، اما باز هم بازگشایی شد و بازهم اعتراض اهالی شیوند بلند شد.
یکی از اهالی شیوند گفت: این واحد شیلات هیچگونه مجوزی از نهاد های ذیربط ندارد، و آسیب بسیار جدی به اکوسیستم و طبیعت شیوند وارد میکند، روستاییان این منطقه اغلب کشاورز هستند و آب پسماند این شیلات به باغات و مزارع کشاورزان آسیب بسیار جدی وارد نموده است، از جای دیگر روستای شیوند یکی از مکان های گردشگری محسوب میشود که هرساله ده ها هزار گردشگر به این منطقه زیبا سفر میکنند، بوی بد این شیلات باعث آزار این گردشگران در فصل تابستان میشود. و هرسال از تعداد گردشگران کاسته میشود.
گفتنی است: جمعی از اهالی روستای شیوند با حضور در فرمانداری ایذه اعتراض خود را اعلام کردند و از فرماندار خواستند تا این واحد شیلات را تعطیل کند.



کانال تلگرام عصر جهان


محسن
|
Iran
|
1398/08/04 20:44
  +0

  -0
پاسخ
واقعا راست میگن این شیلات غیر کارشناسی تاسیس شد ،چرا باید شیلات به این بزرگی و دارای آلودگی رو ببرن بالا دست مردم مظلوم شیوند قرار بدن و طبیعت به این قشنگی رو خراب کنن

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*