اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298820
تاریخ انتشار: 1398/08/10 00:56
کاوائی در مورد اتهامات وارد شده اظهار بی‌اطلاعی کرده و هرگونه نقض قوانین را رد می‌کند.

وزیر دادگستری ژاپن به اتهام فریب و سوء استفاده از قدرتش در انتخابات مربوط استعفا داد. این استعفا بعد از آن صورت گرفت که رسانه‌ها گزارش کردند، دفتر وی هدایایی همچون سیب‌زمینی و ذرت به اعضای حوزه انتخابیه بخشیده است.
به گزارش "الجزیره"، او همچنین به اتهام هدیه دادن به یک نشریه "زرد" متهم شده است.
 آقای "کاتسویوکی کاوای" استعفای خود را در روز پنجشنبه به نخست‌وزیر "شینزو آبه" تقدیم کرد تا به دومین وزیر کابینه تبدیل شود که در کمتر از یک هفته و به دلیل رسوایی مربوط به انتخابات استعفا  می‌دهد. "هدیه دادن" در هر شرایطی نقض قانون انتخابات در ژاپن محسوب می‌شود.

او  همچنین متهم است که برای حضور همسرش در انتخابات پارلمانی ژاپن از نفوذ خود استفاده کرده است. همسر "کاوای" اینک نماینده پارلمان ژاپن است.
همسر این وزیر مستعفی نیز به پرداخت مبالغ زیاد به کارمندان حوزه انتخاباتی‌اش متهم شده است.
با این وجود، آقای کاوای (وزیر مستعفی) در مورد اتهامات وارد شده اظهار بی‌اطلاعی کرده و هرگونه نقض قوانین را رد می‌کند.
وی دلیل استعفایش را  ممانعت از ضربه خوردن به "اعتماد عمومی" در سیستم دادگستری عنوان کرد.
کاوای در ماه گذشته به عنوان وزیر دادگستری انتخاب شد. "شینزو آبه" نخست‌وزیر ژاپن نیز  آغاز به کار کابینه را در هفته گذشته رسما  اعلام کرد.
در هفته گذشته آقای "اسشو سوگاوار" وزیر وقت تجارت ژاپن به اتهام نقض قانون انتخابات از سمت خود استعفا کرد. او نیز به دلیل هدیه "خربزه" و "پرتقال" و در مواردی "خاویار" گران به برخی از رای دهندگان در توکیو استعفا داد.
وزیر تجارت سابق ژاپن همچنین به دلیل پرداخت 20 هزار ین به یکی از طرفدارانش که یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده بود، متهم شد. پرداخت در ژاپن پول برای کسانی که اعضای خانواده و عزیزان خود را از دست می‌دهند، فرآیندی رسمی و مرسوم است.

منبع:عصرایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*