اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298828
تاریخ انتشار: 1398/08/10 23:59
پرواز منصوریان با بال‌های شاهین/ترین‌های هفته نهم لیگ برتر/ استراماچونی و استقلالی‌ها عنوان‌های برتر را درو کردند

عصرجهان-از هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را می‌توان یکی از عجیب‌ترین هفته‌های تاریخ این مسابقات نام برد. ثبت ۶ تساوی در هشت بازی این هفته شامل پنج تساوی بدون گل سبب شد تنها شاهد به ثمر رسیدن گل در سه دیدار هفته نهم باشیم.

در این میان استقلال با برتری مقابل تراکتور در کسب پیروزی‌های متوالی در لیگ برتر پوکر کرد و ذوب هم نخستین برد خود در این فصل را برابر شاهین شهرداری قعرنشین به دست آورد تا علیرضا منصوریان به صورت موقت از کابوس اخراج فرار کند.

تیم جوان سایپا پس از چهار باخت متوالی برای دومین هفته پشت سرهم یکی دیگر از غول‌های لیگ یعنی شهرخودرو را با تساوی بدون گل متوقف کرد. نفت مسجد سلیمان روند شکست ناپذیری اش را با تساوی بدون گل برابر فولاد به ۹ بازی رساند. ثبت پنجمین بازی بدون پیروزی نساجی این بار مقابل صنعت نفت سبب استعفا رضا مهاجری از سرمربیگری قائمشهری‌ها شد. رکورد گل نخوردن‌های پیام نیازمند در روز تساوی سپاهان در خانه پارس جنوبی در عدد ۹۳۵ دقیقه متوقف شد. روز‌های سیاه گل گهر با مجید جلالی هم تداوم یافت و این بار سیرجانی‌ها در خانه نتوانستند از پس پیکان برآیند و در نهایت علی علیپور با اشتباه عجیبش و چیپ زدن پنالتی دقیقه ۹۰، فرصت رسیدن پرسپولیس به رتبه دوم جدول را از کالدرون و شاگردانش گرفت

نتایج هفته 9 لیگ برتر فوتبال ایران به شرح زیر است:

سایپا     0 - 0     شهر خودرو

 نارنجی‌ها علیه امتیازگیری مدعیان؛ سایپا 0- شهرخودرو 0؛ صادقی مقابل ژنرال و یحیی!
نارنجی پوشان در دیداری نزدیک اجازه برتری به شهرخودرو را ندادند و به دومین تساوی پیاپی رسیدند.
 سایپا بعد از روزهای نه چندان خوبش در چهار هفته لیگ برتر، هفته قبل با تلاش زیاد توانست در استادیوم نقش جهان تیم صدرنشین سپاهان را متوقف کند و از بحران خارج شود، اما نارنجی پوشان امروز هم که از شهرخودرو میزبانی می‌کردند، سعی داشتند شکست‌ناپذیر بمانند که در انجام این کار موفق بودند و توانستند باز هم گلی از حریف مدعی خود دریافت نکنند و برابر شاگردان گل‌محمدی که به دنبال کسب پیروزی و ماندن در کورس بالای جدولی‌ها بودند، یک امتیاز ارزشمند بگیرند.


 نساجی مازندران     0 - 0     صنعت نفت آبادان
آبادانی‌ها شکست‌ناپذیر هستند؛نساجی 0- صنعت نفت 0؛ حسرت در قائم‌شهر
شاگردان مهاجری با فرصت‌سوزی زیاد بازهم در کسب برتری ناکام ماندند و به تساوی خانگی برابر صنعت نفت رسیدند.
 نساجی مازندران در حالی امروز برابر صنعت نفت قرار گرفت که طی چهار هفته گذشته هیچ بردی نداشت و پس از آنکه دو تساوی به دست آورد، در دو دیدار اخیرش برابر تراکتور و فولاد مغلوب شد تا شرایط خوبی نداشته باشد، اما نساج‌ها امروز می‌خواستند به روند ناکامی‌هایشان برابر صنعت نفت پایان دهند تا اوضاع بهتری پیدا کنند ولی با هدر دادن موقعیت‌ها و البته یک توپی که به تیرک دروازه اصابت کرد، در گلزنی و رسیدن به برد ناکام ماندند تا شاگردان دراگان اسکوچیچ پس از یک تساوی و سه پیروزی اخیرشان، امروز هم شکست‌ناپذیر بمانند و دست پُر به آبادان برگردند.


 پرسپولیس     0 - 0     ماشین‌سازی‌تبریز

بدترین زمان برای چیپ علیپور؛پرسپولیس 0- ماشین‌سازی 0؛ لک روی سوپرجام!
درخشش حامد لک برابر حملات پرسپولیس و ضربه چیپ پنالتی علیپور اجازه نداد قرمزها به برتری مقابل ماشین‌سازی برسند.
 پرسپولیس بعد ازشکست تلخی که برابر شهرخودرو داشت و کمی از تیم‌های بالای جدول فاصله گرفت، در دو هفته اخیر موفق به برتری‌های روحیه‌بخشی برابر پیکان و شاهین شهرداری شده تا به رده چهارم صعود کند و رفته رفته خود را به سپاهان صدرنشین نزدیک کند، اما شاگردان کالدرون امروز کار چندان راحتی مقابل ماشین‌سازی ندارند چراکه در بازی جام حذفی در تبریز به زحمت و در یازدهمین دقیقه وقت‌های تلف شده توانستند به گل برسند و از سوی دیگر سبزقباها امروز تلاش می‌کنند کار بزرگی در ورزشگاه آزادی انجام دهند و صاحب امتیاز شوند تا با شرایط بهتری فصل را ادامه دهند.


 نفت‌ مسجدسلیمان     0 - 0     فولاد  
روزی که گل ها مردود شدند؛نفت م.سلیمان 0 - فولاد 0؛ نبازها در دربی هم نباختند
تیم های نفت مسجد سلیمان و فولاد در دربی خوزستانی ها به تساوی بدون گل رضایت دادند.
 در چارچوب هفته نهم رقابت های لیگ برتر تیم های نفت مسجد سلیمان و فولاد خوزستان به مصاف هم رفتند. فولاد مستحکمی که جواد نکونام ساخته، با دفاع مستحکم و بهبود وضعیت تهاجمی در هفته های اخیر، خود را به جمع مدعیان رسانده و در رتبه ششم جدول قرار گرفته بود. در سمت مقابل تیم مهدی تارتار یکی از چغر ترین تیم های این فصل لیگ بوده و در لیگ و حذفی عملکرد خیلی خوبی از خود به جا گذاشته و تیم هشتم جدول بود. این دو تیم یک ویژگی مشترک داشتند که بسیار دشوار به حریفان خود می بازند. نفت مسجد سلیمان در کنار سپاهان تنها تیم های بدون باخت این فصل بودند و فولاد  پس از هفته اول و شکست مقابل صنعت نفت، دیگر باختی متحمل نشده بود. همچنین این دیدار از بابت هم استانی بودن دو تیم، یک دربی حساس در فوتبال خوزستان به شمار می رفت. نکته جالب همانطور که ذکر شد، اینکه فولاد تنها باخت خود را به دیگر تیم خوزستانی یعنی صنعت نفت داده بود.


 پارس جنوبی جم     1 - 1     سپاهان
پارس جنوبی 1- سپاهان 1؛ کمالوند به این تیم نمی‌بازد!
شاگردان کمالوند اجازه برتری به سپاهان صدرنشین را ندادند و به یک تساوی خانگی دست یافتند.
پارس جنوبی بعد از شکست اخیرش برابر استقلال روزهایی بحرانی را پشت سر گذاشت و به دلیل مشکلات مالی چند جلسه تمرینی را از دست داد تا شرایط خوبی نداشته باشد. اما با این وجود شاگردان فراز کمالوند باانگیزه‌ای مضاعف امروز مقابل سپاهان قرار گرفتند و به دنبال کسب امتیاز بودند که در دقیقه 38 روی شوت رضا میرزایی دروازه خود را باز شده دیدند تا در آستانه یک باخت برابر یک تیم مدعی دیگر قرار بگیرند.
اما تلاش شاگردان کمالوند برای جبران نتیجه پیش از رفتن به رختکن نتیجه داد و آنها در دقایق اضافه نیمه اول صاحب یک ضربه پنالتی شدند که محمد نوری آن را تبدیل به گل کرد. در نیمه دوم سپاهان نیز به یک پنالتی رسید که کی‌روش استنلی آن را هدر داد تا برای دومین بازی پیاپی در کسب برد ناکام بماند و متوقف شود.


جمعه 10 آبان 1398


گل گهرسیرجان     0 - 0     پیکان

 فرصت‌سوزی فرکی را به دومین برد نرساند؛گل‌گهر 0- پیکان 0؛ طلسم سیرجان ادامه دارد
تقابل شاگردان جلالی و فرکی برنده نداشت و دو تیم با از دست دادن موقعیت‌های خوب نتوانستند به برتری برسند.
گل‌گهر بعد از سه تساوی و سه شکست پیاپی تصمیم به تغییر سرمربی خود گرفت و مجید جلالی را جایگزین وینکو بگوویچ کرد، اما آقا معلم هم در نخستین بازی خود با این تیم مقابل سپاهان مغلوب شد ولی او امروز که برابر تیم سابق خود گرفت، امیدوار به کسب نخستین برد فصل برای سیرجانی‌ها بود تا آنها را از بحران خارج کند که نتوانست به این مهم دست یابد و به تساوی بدون گل بسنده کرد؛ پیکان نیز با وجود برد روحیه‌بخش هفته قبل مقابل ذوب‌آهن، امروز با فرصت‌سوزی زیاد در رسیدن به 3 امتیاز ناکام ماند.


 تراکتور     2 - 4     استقلال
 پایان طلسم 8 ساله استقلال در یادگارامام
استقلال با برد 4 گله برابر تراکتور طلسم پیروز نشدن برابر این تیم را در ورزشگاه یادگار امام شکست.
 قبل از بازی امشب استقلال برابر تراکتورسازی آبی ها 7 سال و 9 ماه بود که در ورزشگاه یادگارامام موفق به پیروزی برابر تراکتور  نشده بودند اما پیروزی  4 بر 2 آبی ها این رکورد منفی را از کارنامه آبی ها پاک کرد.
استقلال حالا با این پیروزی به 4 امتیازی صدر جدول رسید و این تیم با این پیروزی مهم توانست چهره یک تیم مدعی را به خود بگیرد.
با توجه به اینکه هفته آینده تراکتور و سپاهان باید با هم بازی کنند احتمال اینکه استقلال با پیروزی برابر صنعت نفت در هفته دهم لیگ برتر بتواند اختلاف خود با صدر جدول را کمتر کند زیاد است.


 ذوب آهن     2 - 0     شاهین شهرداری‌بوشهر
پرواز منصوریان با بال‌های شاهین/ذوب‌آهن 2 - شاهین بوشهر 0؛ عبور موقت از بحران
ذوب‌آهن با شکست شاهین بوشهر به اولین برد خود در لیگ نوزدهم دست یافت.
 سرانجام ذوب‌آهن با شکست شاهین بوشهر در خانه به اولین برد خود در لیگ نوزدهم دست یافت تا از بحران به وجود آمده به طور موقت عبور کند. این دیدار با دو گل میلاد فخرالدینی و ارسلان مطهری به سود شاگردان منصوریان پایان یافت و این تیم هفت امتیازی شد.

 
مشاهده جدول کامل لیگ برتر ایران

 

رده

تيم

بازيها

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل گل

امتياز

1

سپاهان

9

5

4

0

11

1

10

19

2

تراکتور

9

5

2

2

11

6

5

17

3

شهر خودرو

8

5

2

1

8

3

5

17

4

پرسپولیس

9

5

1

3

10

5

5

16

5

صنعت نفت آبادان

9

4

4

1

7

4

3

16

6

فولاد

9

4

4

1

7

4

3

16

7

استقلال

9

4

3

2

16

9

7

15

8

نفت‌ مسجدسلیمان

9

2

7

0

7

5

2

13

9

نساجی مازندران

9

2

4

3

12

15

-3

10

10

پیکان

9

2

3

4

15

15

0

9

11

ماشین‌سازی‌تبریز

9

2

3

4

9

13

-4

9

12

سایپا

9

2

3

4

9

14

-5

9

13

پارس جنوبی جم

9

1

5

3

7

10

-3

8

14

ذوب آهن

9

1

4

4

8

11

-3

7

15

گل گهرسیرجان

8

0

4

4

3

8

-5

4

16

شاهین شهرداری‌بوشهر

9

0

1

8

4

21

-17

1

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*