اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299025
تاریخ انتشار: 1398/09/05 16:28
حکم قاضی فدرال آمریکا:" ماحاصل 250 سال تاریخ ثبت شده آمریکا بیانگر این است که رییس جمهوری پادشاه نیست."

یک قاضی فدرال آمریکایی در شهر "واشنگتن دی‌سی" (پایتخت) با صدور حکمی درباره اختیارات رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا به غیرقانونی بودن فشار ترامپ به مشاورانش برای عدم حضور در جلسات تحقیق و تفحص استیضاح او در مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان ، قاضی 49 ساله "کتانجی براون جکسون" روز دوشنبه با صدور حکمی مبسوط و 120 صفحه‌ای به "دان مک‌گان" مشاور حقوقی سابق دونالد ترامپ دستور داده تا در جلسه تحقیق و تفحص مجلس نمایندگان آمریکا در موضوع استیضاح ترامپ شرکت کند.

این قاضی فدرال در حکم خود تاکید کرده رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا فاقد اختیار قانونی برای معاف کردن مشاوران خود از انجام تعهدات قانونی‌شان است. او نوشته است:" ماحاصل 250 سال تاریخ ثبت شده آمریکا بیانگر این است که رییس جمهوری پادشاه نیست."

او در این حکم نوشته است:" بدیهی است که کارمندان فعلی و سابق کاخ سفید برای مردم ایالات متحده کار می‌کنندو آنها برای محافظت و دفاع از قانون اساسی ایالات متحده سوگند یاد می‌کنند."

قاضی فدرال" کتانجی براون جکسون"/ عکس آرشیوی/ منبع: ژورنال ملی حقوقی آمریکا

استیضاح ترامپ، کتانجی براون جکسون، قاضی فدرال آمریکا

حکم این قاضی فدرال در پی شکایت دموکرات‌های کنگره از ترامپ برای مانع تراشی در روند تحقیقات پرونده استیضاح او در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا صادر شده و لازم الاجراست.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا در واکنش به صدور این رای قاضی فدرال اعلام کرده کاخ سفید برای فرجام خواهی از این حکم، اقدام خواهد کرد. وکیل "دان مک گان" نیز پس از صدور این حکم اعلام کرد موکلش در جلسات کنگره حاضر می‌شود مگر اینکه روند فرجام خواهی اجرای این دستور قاضی را متوقف کند.

صدور این رای قاضی فدرال آمریکایی شکستی برای ترامپ و یک پیروزی سیاسی و حقوقی برای دموکرات‌های کنگره در روند استیضاح ترامپ محسوب می‌شود.

پرونده استیضاح ترامپ با این اتهام پیگیری می‌شود  که رییس جمهوری آمریکا از اختیارات قانونی خود سوء استفاده کرده و با مشروط کردن ارایه کمک مالی دولت ایالات متحده آمریکا به اوکراین به تحقیق و تفحص دولت "کی‌یف" از فعالیت‌های اقتصادی " هانتر بایدن" ( پسر "جو بایدن" رقیب انتخاباتی ترامپ ) در هیات مدیره یک شرکت نفتی در اوکراین، از جایگاه قانونی خود برای کسب منفعت سیاسی شخصی سوء استفاده کرده است.

ترامپ این اتهام را رد کرده و مانع حضور برخی مشاوران خود برای ادای شهادت در کمیته کنگره شده است/عصرایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*