اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299032
تاریخ انتشار: 1398/09/09 00:51
تصمیم نخست وزیر عراق یک روز پس درگیری های خونین در شهرهای ناصریه و بغداد اتخاذ می شود که دستکم ۴۵ کشته بر جای گذاشت

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق روز جمعه اعلام کرد که استعفای خود را به پارلمان این کشور ارائه می کند.
به گزارش یورونیوز؛ تصمیم نخست وزیر عراق یک روز پس درگیری های خونین در شهرهای ناصریه و بغداد اتخاذ می شود که دستکم ۴۵ کشته بر جای گذاشت. به دنبال اعلام این خبر معترضان در میدان تحریر بغداد به شادی و پایکوبی پرداختند.
شمار قربانیان اعتراضات عراق که از روز اول اکتبر (۹ مهر) آغاز شده است، به دست‌کم ۴۱۱ نفر رسیده است.
بخش قابل توجهی از معترضان کشته شده، غیرمسلح بودند و آمار به دست آمده پس از دریافت گزارش‌های پلیس و منابع پزشکی این کشور حاصل شده است.
پس از سپری کردن پنج شنبه‌ای خونین در عراق بویژه در شهرهای بغداد و ناصریه، معترضان عراقی بار دیگر روز جمعه در شهرهای مختلف از جمله بغداد، نجف، دیوانیه، ناصریه و حله به خیابان‌ها آمدند.
آنها همزمان با تشییع اجساد شماری از جان باختگان این اعتراضات، سرکوب شدید معترضان توسط نیروهای دولتی را محکوم و تهدید کردند که در صورت ادامۀ رفتار خشونت‌آمیز نیروهای حکومتی، کشور را به آشوب خواهند کشاند.
معترضان تاکید کردند که تا «سقوط رژیم» و تغییر کامل طبقۀ سیاسی حاکم که به فساد و سرکوب معترضان متهم است، دست از اعتراض برنمی‌دارند.
تنها در جریان اعترضات روز پنج‌شنبه ۲۸ نوامبر، دست‌کم ۴۶ نفر در جریان درگیری‌های شهر ناصریه در جنوب عراق کشته شدند. بنا بر اعلام منابع بیمارستانی ناصریه، این درگیری‌ها نزدیک به هزار زخمی نیز برجای گذاشته است و بسیاری از کشته شدگان این روز، به دلیل شدت جراحات در بیمارستانها جان باخته‌اند.
سرکوب اعتراضات روز پنج‌شنبه بویژه پس از آن شدت گرفت که مردانی با لباس شخصی به معترضان حمله کرده و مرگ شمار قابل توجهی از آنها را باعث شدند.
روز جمعه نیز تا زمان تهیه این خبر دست‌کم سه نفر بار دیگر در جریان اعتراضات شهر ناصریه کشته شدند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*