اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299038
تاریخ انتشار: 1398/09/09 18:04
شوت نورافکن؛ پایان بخش هشت برد پیاپی سرمربی ایتالیایی؛
بعد از بازی با ماشین‌سازی، ذوب‌آهن و فولاد که استقلال در ثانیه‌های پایانی از برد یا تساوی ناکام ماند، امروز هم این اتفاق در ورزشگاه نقش جهان برای تیم استراماچونی افتاد و آن‌ها برتری ۲ بر یک و صدرنشینی را در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف شده از دست دادند تا در حسرت یک برد بزرگ بمانند. بر خلاف گل دقیقه ۹۷ پارسال پاتوسی، این بار شانس با قلعه نویی یار بود.

عصرجهان-سپاهان و استقلال، تیم های دوم و سوم جدول رده بندی لیگ نوزدهم، امروز (شنبه) در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار پر افت و خیز و جنجالی اما زیبا و تماشایی، با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

در پی شکست خانگی شهرخودرو مقابل آبادانی ها، سه امتیاز این مسابقه می توانست تیم برنده را صدرنشین خوشبخت لیگ کند اما در پایان تیم قلعه نویی ضمن گرفتن انتقام شکست سال قبل که با گل دقیقه 97 پاتوسی رخ داده بود، موفق شد صدر جدول را با همین تساوی پس بگیرد.

در این دیدار ولسیانی در دقیقه ۱۴ و نورافکن در دقیقه ۵+۹۰ برای سپاهان و قائدی در دقیقه ۵۷ و دیاباته در دقیقه ۷۹ برای استقلال گل‌زنی کردند. با این نتیجه سپاهان با ۲۳ امتیاز در رده نخست و استقلال با ۲۲ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی ماندند.

شرح گل ها

دقیقه ۹۵ - گل برای سپاهان توسط نورافکن: با ارسال بلند و بازی مستقیم توپ درون محوطه جریمه به نورافکن رسید و این بازیکن بعداز چرخش و شوت زمینی توپ را از بین پا‌های چشمی و غفوری عبور داد و شیرجه حسینی هم بی ثمر بود تا گل تساوی رقم بخورد.

دقیقه ۷۹ - گل برای استقلال توسط دیاباته: با ارسال کرنر به تیر دوم، دیاباته قدبلند به راحتی بالاتر از مدافعان سپاهان دروازه سپاهان را با ضربه سری چکشی باز کرد تا ارزش‌های خود را نشان دهد.

دقیقه ۵۷ - گل برای استقلال توسط مهدی قائدی: با یک و دوی بلند مسعود ریگی و دیاباته و پاس به عقب کوتاه او به وریا غفوری، کاپیتان آبی‌ها سانتر کوتاهی به درون محوطه جریمه فرستاد که شوت استثنایی و کوبنده قائدی، بدون واکنش نیازمند دروازه سپاهان را باز کرد.

دقیقه ۱۴ - گل برای سپاهان توسط گئورگی ولسیانی: پاس سعید آقایی در سمت چپ به محمدرضا حسینی رسید و او گولسیانی را در تیر دوم دید و با سانتر سرضرب، توپ را به آن منطقه ارسال کرد تا مدافع خارجی با تکل بموقع میزبان را به گل اول بازی برساند.

آتش‌بازی ستاره جوان استقلال مثل بازی‌های قبل، امروز هم در جدال بزرگ مقابل سپاهان تکرار شد و او در شرایطی که تیمش با یک گل در نقش جهان عقب بود، با شوت روی پای دیدنی دروازه نیازمند را باز کرد و یک ارسال زیبا هم برای دیاباته فرستاد تا او گل دوم تیمش را به ثمر رساند؛ قائدی علاوه بر این گل و پاس گل، با حرکات تکنیکی، پاس‌های در عمق خطرناک و سانترهای کم‌نقص موقعیت‌های خوبی به وجود آورد تا بتوان از او به‌عنوان برترین بازیکن میدان نام برد.

وریا غفوری، کاپیتان استقلال دیگر ستاره پُرفروغ بازی با سپاهان بود؛ او که در کنار شرکت کردن در کارهای دفاعی، با فرارهای سریع از سمت راست زمین، بارها برای تیمش خلق موقعیت داشت، پاس گل اول آبی‌ها را داد و کرنر منجر به گل دوم استقلال نیز با حرکت او شکل گرفت.

دقایق حساس

دقیقه ۱+۹۰: پرتاب بلند پورقاز را دیاباته با ضربه پشت سر به اشتباه به مقابل دروازه خودی فرستاد تا علی قربانی در موقعیتی استثنایی برای گلزنی قرار بگیرد اما حسینی ضربه سر این استقلالی سابق را با واکنشی سریع و با یک دست برگشت داد.

دقیقه ۸۸: سانتر بلند کیانی از میانه زمین به امید نورافکن رسید که او بعد از کنترل توپ، به سمت دروازه استقلال شوت زد که ضربه پای راست او با فاصله نه چندان کم به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱: رضا میرزایی از جناح راست نفوذ کرد و روی خط محوطه جریمه استقلال در برخورد با میلیچ روی زمین افتاد که زاهدی‌فر در این صحنه اعلام خطا کرد اما پنالتی تشخیص نداد. این بار سپاهانی‌ها روی سر داور ریختند و اعتقاد به وقوع خطا داخل محوطه داشتند.

دقیقه ۷۵: سانتر عالی ریگی روی پیشانی دیاباته نشست اما ضربه سر این مهاجم حرفه ای با اختلاف کمی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳: ارسال آقایی و پاس ضربه سر محبی در موقعیتی استثنایی به کی‌روش استنلی رسید اما او در مقابل دروازه خالی، شوت را به فضای بالای دروازه کوبید!

دقیقه ۶۶: بعداز سانتر مهدی‌زاده از جناح راست و پاس نورافکن، استنلی نتوانست از فرصت مقابل دروازه استفاده کند تا موقعیت جدی سپاهان به بیرون برود.

دقیقه ۵۱: روی ارسال کرنر میلیچ از سمت چپ، توپ روی یک جدال هوایی به دست کی‌روش استنلی خورد که زاهدی‌فر  اعتقاد به اعلام پنالتی به سود استقلال نداشت و همین تصمیم جنجالی طولانی و شدید از نیمکت آبی ها و چندین کارت زرد به خاطر اعتراض های پیاپی را در پی داشت.

دقیقه ۴۵: پاس سریع به پشت مدافعان سپاهان و شوت با تاخیر قائدی با حضور بموقع گولسیانی و دفاع مسلط او به کرنر رفت.

دقیقه ۴۴: ارسال اسماعیلی از کرنر بعد از یک اثر خفیف از غفوری درون شش قدم با نوک پای کریمی می‌رفت تا به گل تساوی تبدیل شود، اما این توپ راهی اوت شد.

دقیقه ۳۷: فرار سریع وریاغفوری و پاس کات بک او برای قائدی دفع شد و در ادامه قائدی با دنبال کردن توپ در گوشه محوطه جریمه به توپ رسید و سریع آن را برای دیاباته سانتر کرد که ضربه سر دیاباته بین سه مدافع زرد، از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: شوت تماشایی و مهلک میلیچ به کنج دروازه سپاهان را نیازمند با واکنش استثنایی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۸: روی سانتر بلند از سمت چپ، وریا غفوری در سمت راست و درون محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ شد که تعلل زیاد او با پاس به عقب موقعیت را به علی کریمی رساند اما شوت محکم و تمام کننده این هافبک با تکل فداکارانه کیانی به کرنر رفت.

دقیقه ۸: ضربه ایستگاهی استادانه وریا غفوری از فاصله‌ای حدودا ۲۵ متری با بدشانسی به تیر افقی دروازه نیازمند برخورد کرد و به سمت خط دروازه زمین خورد، ولی گل نشد. در ریباند مهدی قائدی کوتاه قد با ضربه سر سعی در پاس به دیاباته داشت، اما ضربه نهایی دیاباته از بالای دروازه سپاهان راهی اوت شد.

ترکیب دو تیم سپاهان و استقلال برای دیدار حساس امروز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان اعلام شد و هر دو تیم با یک غایب به میدان رفته اند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم استقلال امروز (شنبه) نهم آذرماه در حساس‌ترین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر، در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف سپاهان رفته که بر خلاف اعلام قبلی آندره‌آ استراماچونی، این مربی ایتالیایی در ترکیب تیمش از هر دو ستاره ای که می گفت مصدوم هستند استفاده کرده است.

ترکیب اولیه استقلال

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، عارف غلامی، وریا غفوری، شیخ دیاباته، سیاوش یزدانی، علی کریمی، میلیچ و مهدی قائدی.

امیر قلعه‌نویی هم ترکیب تیم سپاهان برای دیدار امروز مقابل استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال را با یک غایب لحظه آخری یعنی منصوری اعلام کرد.

ترکیب سپاهان:

پیام نیازمند، عزت‌الله پورقاز، گئورگی ولسیانی، محمدرضا مهدی‌زاده، سعید آقایی، مهدی کیانی، امید نورافکن، محمدرضا حسینی، محمد محبی، سجاد شهباززاده و کی‌روش استنلی

این دیدار از ساعت ۱۵ به قضاوت محمدحسین زاهدی‌فرد آغاز شد.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*