اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299047
تاریخ انتشار: 1398/09/11 00:51
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای قطعی ۶۸ نفر به آنفلوانزا از ابتدای مهر تا کنون در استان اصفهان خبر داد و گفت: متاسفانه ۱۰ نفر از مبتلایان به این بیماری در استان اصفهان فوت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از تسنیم، کمال حیدری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آمار آنفلوآنزا در استان، اظهار داشت: از ابتدای مهر امسال تا کنون ۸۶۸ بیمار مشکوک به آنفلوآنزای نوع A. در اصفهان گزارش شده که ۶۸ نفر آنان مبتلا به این بیماری تشخیص داده شدند و همچنین ۱۰ نفر از مبتلایان فوت شده‌اند.

وی افزود: شیوع ویروس آنفلوآنزا در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر شده و از آنجایی که تا حدودی علائم آنفلوآنزا با سرماخوردگی شباهت دارد، افرادی که دچار علائم می‌شوند باید به پزشک مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه علائمی، چون تب، بدن درد، سرفه‌های طولانی، ضعف و بی حالی از علائم آنفلوآنزا محسوب می‌شود، گفت: تا حدودی این علائم به سرماخوردگی شباهت دارد، ولی به هیچ وجه خوددرمانی صورت نگیرد و به سرعت به پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: به صورت نوسانی بعضی از استان‌ها بیشتر درگیر این بیماری ویروسی شدند که مراقبت‌های پیشگیری باعث کاهش آمار بیماری شد، طبق گزارش‌های رسیده در بعضی از استان‌ها آمار افزایشی از این بیماری وجود داشت که خوشبختانه با رعایت نکات پیشگیری و مسائل آموزشی بیماری کنترل شد.

حیدری ادامه داد: از آنجایی که آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی و مسری است، مهم‌ترین مسئله در کاهش و کنترل این بیماری رعایت نکات بهداشتی است و به شهروندان توصیه می‌کنیم نسبت به سلامت خود توجه داشته باشند و موارد بهداشتی از جمله رعایت بهداشت فردی را در دستور کار خود قرار دهند تا از سرایت به دیگران جلوگیری شود.

وی با اشاره به شیوع این بیماری در چند سال گذشته در کشور، اظهار داشت: چنین موج گسترده‌ای از آنفلوانزا در کشور رخ داد که مراعات و آموزش‌های مردم، بیماری کنترل شد.

رئیس مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: آنفلوآنزا بیماری ویروسی است که زمانی که شخص مبتلا در مدرسه، دانشگاه، محل کار و هر جای دیگر که حضور پیدا کند باعث سرایت بیماری به دیگران می‌شود، لذا توصیه می‌شود افرادی که دچار علائم مذکور هستند در منزل استراحت کرده و از حضور در محیط‌های اجتماعی خودداری کنند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ مشکل کمبود داروی آنفلوانزا در استان وجود ندارد، ولی نکته‌ای که باعث نگرانی می‌شود این است که وقتی یک بیماری اپیدمی می‌شود و بی‌محابا دارو مصرف شود با کمبود دارو مواجه می‌شویم. حیدری با بیان اینکه در فضای مجازی یک فایل صوتی مبنی بر تعطیلی مدارس به علت آنفلوآنزا پخش شده، گفت: این موضوع صحت ندارد و برای تعطیلی مدارس به علت‌های مختلفی از جمله آلودگی و آنفلوآنزا نیاز به پروتکل‌های خاصی است که تعطیلی چند روزه مدارس به علت آلودگی هوا بوده و هیچ علت دیگری نداشته، لذا از مردم می‌خواهیم به شایعات توجه نکنند و اخبار را از رسانه‌های معتبر دنبال کنند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*