اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299074
تاریخ انتشار: 1398/09/14 01:24
مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تاکنون ۲۰۷ بیمار آلوده به ویروس اچ آی وی (HIV) در این استان شناسایی شده است، گفت: از مجموع این تعداد 103 نفر در قید حیات هستند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ همایش روز جهانی ایدز با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.
 در این آیین ظفر پریسایی با بیان اینکه براساس آمار سال 2018 افراد  مبتلا به ویروس  HIV  در جهان قریب بر 38میلیون نفر هستند، اظهار کرد: سالانه یک میلیون و 700 نفر به این بیماران افزوده می‌شود.
 وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 207 بیمار آلوده به ویروس اچ آی وی (HIV) شناسایی شده‌ است، گفت: این تعداد بیمار آلوده از زمان اجرای طرح شناسایی بیماران مبتلا به اچ آی وی در استان شناسایی شده اند.
مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع این تعداد بیمار آلوده به ویروس ایدز در استان تاکنون ۱۰۴ نفر فوت و تعداد 103 نفر در قید حیات هستند.
پریسایی با اشاره به اینکه تخمین زده می شود که در استان تعداد507 نفر مبتلا به بیماری ایدز در استان زنده باشند که ۴۰درصد آنها  از بیماری خود بی اطلاع هستند، ابراز کرد:هم اکنون تعداد 91 نفر مبتلا به ویروس ایدز تحت مراقبت هستند.
 وی خاطرنشان کرد: تعداد 90نفر تحت درمان ضدترویروسی در استان قرار گرفته‌اند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*