اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299078
تاریخ انتشار: 1398/09/14 01:49
شریعتی: این افراد حتی امکان تردد پرسنل پتروشیمی را نیز سلب کرده بودند و راه ارتباطی بندر امام که قطب غله‌ای و بندری کشور است را نیز بسته بودند

استاندار خوزستان در جریان دیدار با خانواده شهید رضا صیادی از شهدای امنیت که در ناآرامی های ماهشهر به شهادت رسید جزئیات ناامنی های رخ داده در این شهر را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امشب همراه با سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، سردار عباس زاده فرمانده نیروی انتظامی استان و حجت الاسلام امام امام جمعه شهرستان شوش با حضور در منزل شهید رضا صیادی در شهرستان شوش از شهدای امنیت ضمن دیدار و گفت‌وگو با خانواده این شهید والامقام به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود.

استاندار خوزستان در این دیدار با تسلیت به خانواده شهید صیادی، اظهار کرد: دشمنان و استکبار به دنبال فشار و تحمیل منافع و خواسته های خود و ممانعت از پیشرفت و توسعه کشور است و خدا می‌فرماید که ما را مورد امتحان قرار می‌دهد و به صابران بشارت می‌دهد.

شریعتی افزود: باید در مقابل زیاده خواهی دشمنان ایستادگی کرده و در برابر ظلم کوتاه نیاییم که تا امروز خوشبختانه به برکت خون شهدا و ایستادگی مردم این امر انجام شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: بعضاً ممکن است مردم نسبت به برخی سیاست ها و تصمیمات نقد و اعتراض داشته باشند که حق آنهاست و ما موظف به شنیدن اعتراض و در صورت لزوم و کار کارشناسی پذیرنده نظرات مخالف خود هستیم؛ اما ایجاد اغتشاش و ناامنی بحث دیگری است.

وی در خصوص ناامنی‌های رخ داده در ماهشهر توضیح داد: در مقطع اعتراضات در طول سه چهار روز در ماهشهر عده‌ای به صورت سازمان یافته مسیرهای ارتباطی این شهر با اهواز، امیدیه، رامشیر، بندرامام و چند مسیر ارتباطی دیگر ماهشهر را مسدود کرده بودند و با توسل به اسلحه و آتش زدن لاستیک از تردد مردم ممانعت می‌کردند.

رئیس شورای تامین استان ادامه داد: این افراد حتی امکان تردد پرسنل پتروشیمی را نیز سلب کرده بودند و راه ارتباطی بندر امام که قطب غله‌ای و بندری کشور است را نیز بسته بودند و کامیون‌های باری امکان فعالیت نداشتند بنحوی که پیش از این جریانات تردد روزانه کامیون‌ها ۳ هزار وسیله بود که این رقم را به سیصد کامیون در روز رسانده بودند.

وی اضافه کرد: صنعت پتروشیمی هم به دلیل بروز این شرایط ناامن در معرض بروز مشکل و اختلال قرار گرفته بود و تداوم این شرایط کل استان و کشور را در معرض آسیب و مشکل قرار می‌داد.

شریعتی خاطرنشان کرد: اینکه ماهشهر با این پتانسیل اقتصادی و تجاری در چنین شرایطی قرار گرفته بود نشانده این است که این اقدامات سازمان‌دهی شده و برنامه ریزی شده و هدفمند بود و میخواستند اقتصاد کشور را مختل نمایند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: سه چهار روز این شرایط تدوام داشت و افرادی که در این ناامنی نقش داشتند حتی به کارخانه آرد ماهشهر و مرکز عملیات برق حمله کردند و ما در طول این چند روز بنا را بر صبر و مدارا گذاشته بودیم.

شریعتی افزود: پس از اینکه شرایط رو به وخیم‌تر سدن رفت ناچار به انجام وظیفه و تأمین امنیت بودیم و اینجا بود که نیروهای عزیز و فداکار در تامین امنیت جانفشانی به خرج دادند و شرایط را به حالت عادی برگرداندند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: هیچ کس از نیروهای انتظامی نظامی و امنیتی پیشقدم در ایجاد درگیری نبود و ما به دنبال صبر و مدارا و حداقل درگیری بودیم.

رئیس شورای تامین استان بیان داشت: تأمین امنیت از حقوق اساسی همه مردم است و جان همه ما که در مسؤولیت قرار گرفتیم فدای تامین امنیت مردم.

شریعتی با قدردانی از فداکاری های شهید صیادی گفت: این شهید والامقام در ایام اربعین نیز همه تلاش خود را برای تأمین امنیت و آسایش زائران به خرج داد و در این غائله ماهشهر نیز جان خود را در طبق اخلاص قرار داد.

استاندار خوزستان در پایان یادآور شد: شهدای گرانقدر و خانواده معظم آنها به فرموده امام خمینی(ره) چشم و چراغ ملت هستند و امیدواریم همه ما در مسیر آرمان های شهدای عزیز قرار داشته باشیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*