اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299114
تاریخ انتشار: 1398/09/16 19:52
استاندار سابق خوزستان:
عبدالحسن مقتدایی: اگر مجلس درست شد دولت و به تبع آن دستگاه‌های نظارتی نیز اصلاح خواهند شد چرا که به هر حال قانونی در مملکت حاکم است.

عبدالحسن مقتدایی، داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اهواز در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه در صورت راهیابی به مجلس پیگیری کدام مشکل خوزستان را در دستورکار دارد اظهار کرد: استان دارای مجموعه‌ای از مشکلات است و به عنوان یک شهروند و شخصی که کار مدیریتی انجام داده  با مشکلات استان آشنا هستم.


وی افزود:  به دور از شعار و هرگونه جنجال با جمع‌بندی مشخص، اولویت‌های آموزش، راه، درمان و از همه مهم‌تر اشتغال و ازدواج جوانان را در قالب مباحث ملی مطرح و پیگیری خواهیم کرد.
این داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عمده مشکلات موجود در کشور به دلیل هر که زورش بیش سهمش بیشتر است؛ اگر در مسؤولیت‌هایی که گرفته می‌شود هر شهروند ایرانی را بخشی از هیمنه خود تلقی کنند قطعا این مسائل پیش نخواهد آمد.
وی افزود: به اعتقاد من اولین نکته‌ای که باید به آن پرداخته شود احیای جایگاه مجلس است و این امر جز با اصلاح خود نمایندگان ممکن نمی‌شود.
مقتدایی عنوان کرد: ‌اگر خواستار مجلس آبروداری هستیم باید حیا را با این رویکرد که مجلس باج نمی‌دهد و از هیچ شخصی حساب نمی‌برد لحاظ کرد.
وی افزود: اگر مجلس درست شد دولت و به تبع آن دستگاه‌های نظارتی نیز اصلاح خواهند شد چرا که به هر حال قانونی در مملکت حاکم است.
استاندار سابق خوزستان گفت: نظام برنامه‌ریزی در کشور باید به‌روز باشد و در صورتی که با توجه به تغییرات فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی و تغییر نسل‌ها نباشد به بیراهه خواهد رفت، اما سازمان مدیریت همچنان بر خرابه‌های گذشته خود قرار گرفته است که این تذکر را نیز در دوره تصدی استانداری صراحتا اعلام کردم.
وی افزود: بر خرابه‌های گذشته بدون درنظر گرفتن زیرساخت‌ها نباید چیزی را بنا کرد چرا که این تجربه را در بازسازی فیزیکی خرمشهر، آبادان، دشت‌آزادگان و کرمانشاه داشتیم و این در حالی بود که اگر زیرساخت‌ها اساسی ساخته می‌شد توسعه با سرعت مسیر خود را طی می‌کرد.
مقتدایی عنوان کرد: من زمانی به دولتی وکیل‌المله معروف بودم و همیشه از حقوق مردم دفاع کردم و این خصلت به دلیل حضور من در دوره نمایندگی و استانداری در خوزستان است و شهروندی هستم که مشکلات را لمس کرده است.
وی افزود: گواهی اینکه می‌توانیم در این عرصه اثرگذار باشیم با نظر مردم مشخص می‌شود.
استاندار سابق خوزستان در پاسخ به شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی گفت: من یک ریال از جیب خود هزینه نخواهم کرد و از کسی نیز تقاضای کمک نخواهم کرد.
وی افزود: من با توکل بر خدا و اصرار دوستان و همچنین در ائتلاف با مردم پای کار آمده‌ام و دیدگاه اصلاحاتی من معلوم است اما وابسته به تشکل خاصی نیستم و با ائتلاف مردمی آمده‌ام.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*