اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299163
تاریخ انتشار: 1398/09/22 22:08
پروژه انتخاب شهردارها توسط شوراهای شهر یک پروژه شکست خورده و مستلزم بازنگری است

عصرجهان؛محمد شریفی
افرادی که تحت عنوان شورای شهر با رای مردم نهایی می شوند، اولا آدم های زیرک و زرنگی هستند که هم پول دارند و هم الفبای تبلیغات را خوب بلدند، این جماعت با قصد انتفاعی وارد کارزار می شوند. گزینه ای را برای شهردار انتخاب می کنند که با وی قبلا به توافق رسیده باشند، این توافقات اصلا ربطی به عمران و آبادانی شهر ندارد. توافق حول این محور می چرخد که شهردار منطقه یک سهم فلان عضو شورا باشد، شهردار مناطق دو و سه و الی خر ... سهم دیگر اعضا باشد، معاونت فرهنگی و عمرانی سهم فلان و فلان باشد.
شهرداری که تسلیم این خواسته های نامشروع اینچنینی بشود، دیگر شهردار نیست و فاقد هرگونه ابتکار و توانمندی است. گاهی بعضی شهردارها بین اعضای شورای شهر اختلاف می اندازند تا تنفسی ایجاد بشود، این اقدامات باعث ظهور دسته های حیدری و نعمتی و بی طرف می شود که ایضا تا حد استیضاح شهردار پیش می رود و گاهی هم به نتیجه می رسد اما در مجموع اقدامی در راستای توسعه و عمران شهر رخ نمی دهد .
آنچه بنده عرض کردم مربوط به شهر خاص و یا استان خاصی نیست، این فرایند به استثنای بعضی از شهرهای استان اصفهان و مناطقی از تهران و یزد شامل کل کشور می شود. البته اقلیت دلسوزی هم در این شوراها وجود دارند که زیاد جدی گرفته نمی شوند.
حالا خودتان حدیث مفصل بخوانید از این مجمل

بیشتر بخوانید:


شوراها به عامل عقب ماندگی توسعه شهرها و روستاها تبدیل شده‌اند/فیلم


سخنان گلمرادی در خصوص شوراها؛ نشان از شجاعت و درایت وی دارد



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*