اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299254
تاریخ انتشار: 1398/10/03 19:04
مدافع سابق استقلال و تیم ملی درباره اتفاقات اخیر بین باشگاه استقلال و استراماچونی صحبت های مهمی مطرح کرده است

پیروز قربانی درباره اتفاقات اخیر پیرامون استقلال و ماجرای ایمیل وکیل استراماچونی و خواسته های 11 بندی این مربی گفت: من واقعا نمی دانم کدام طرف راست می گویند. ما هم عین هواداران استقلال مانده ایم. هر روز یک خبر جدید می آید. به نظرم مظلوم ترین قشر، اول بازیکنان استقلال و بعد هواداران این تیم هستند که از هر دو طرف، در حقشان اجحاف بزرگی شده است.
همه مانده اند که چه کسی راست می گوید!
اگر بندهایی که به عنوان خواسته های استراماچونی از طرف باشگاه استقلال مطرح شده، حقیقت داشته باشد، من را یاد قرارداد ترکمنچای می اندازد. بندهای بسیار غیر منطقی در آن ایمیل بوده است. البته ایشان خودش استوری گذاشته و تکذیب کرده است. واقعا همه مانده اند که مشکل چیست. من هم مثل هواداران استقلال از طریق خود شما و رسانه ها پیگیری می کنیم. همه گیر کرده اند که کدام طرف دارد راست می گوید.

حرف باشگاه درست باشد، باید به سرمان بزنیم

اگر چیزی که باشگاه استقلال از قول استراماچونی منتشر کرده درست باشد، همه باید بنشینیم و دو دستی به سرمان بزنیم. واقعا یک استعمار است و کاملا دارد از شرایط سوء استفاده می کند. از موضع بالا صحبت می کند و می گوید غیر قابل مذاکره! به نظر من رفتارهای احساسی برخی هواداران باعث شد ایشان فکر کند از باشگاه استقلال بزرگ تر است اما اینطور نیست. باشگاه استقلال از همه بزرگتر است ولی متاسفانه ما با بعضی رفتارها یا کامنت های احساسی و بی منطق به قدری شان باشگاه استقلال را پایین آورده ایم که این اتفاق افتاده است.
باشگاه و استراماچونی از هوادار سوء استفاده می کنند

من مثل بعضی طرفداران نیستم که احساسم به منطقم غلبه کند. کاملا مشخص است هر دو طرف از کلمه هوادار به نفع خودشان سوء استفاده می کنند. هر دو طرف بیانیه که می دهند، کلمه هوادار در آن دیده می شود. می گویند به خاطر هوادار! مثلا باشگاه استقلال گفته به خاطر هواداران می پذیریم قرارداد استراماچونی از 2 سال به 1 سال کاهش یابد. خب این اشتباه است. شما را مدیر گذاشته اند که مثل هوادار تصمیم احساسی نگیرید. شما پارسال بر اساس فشارهای هواداران در فضای مجازی قرارداد شفر را 2 برابر کردید. حالا همان هوادارانی که باشگاه را برای این کار تحت فشار گذاشتند، بیایند پول شفر را بدهند. وقتی شفر شکایت کند، باز می خواهند یک موج جدید راه بیندازند که پول او را بدهید. شما با احساسات و منطقی نبودن خود این اتفاق را رقم زده اید. استراماچونی هم می خواهد از این شرایط به نفع خودش استفاده کند. من قضاوت نمی کنم. اگر باشگاه استقلال اینها را به دروغ درباره استراماچونی منتشر کرده، واقعا کار غیر انسانی ای کرده است. اما اگر این بندها درست باشد، جدا باید به سرمان بزنیم. دوران استعمار در ورزش را دارم می بینم. الان دیگر قرن 21 است و باید یک مقدار منطق را جایگزین احساسات کنید.


اگر استقلال دروغ گفته باشد، کار غیر انسانی کرده است

اگر این کار دروغ باشد، کاری بسیار غیر انسانی است. البته جا برای مدیران فوتبال ایران همیشه هست. اینجا نشود، یک جای دیگر. باید هر دو طرف را در نظر بگیریم. اما در هر صورت، طرفین دارند از احساسات هوادار سوء استفاده می کنند. بازیکنان استقلال متضرر می شوند. در همین مدت استقلال 5 امتیاز را به راحتی از دست داده است. شما شک نکنید این امتیازات در قهرمانی تاثیر دارد. شاید از این حرف من بعضی هواداران احساسی ناراحت شوند اما باز هم می گویم آقای استراماچونی می توانست در زمان بهتری وقتی لیگ تعطیل شد خواسته های خودش را مطرح کند.
اگر قلعه نویی این کار را می کرد، چه می گفتید؟

 اگر یک مربی ایرانی این کار را می کرد، چه واکنشی داشتید؟ همه قهرمانی های لیگ برتری استقلال با امیر قلعه نویی بوده. اگر قلعه نویی این کار را با استقلال می کرد، چه می کردید؟ الان بیشترین توهین ها به پیشکسوتان استقلال شده است. واقعا ناراحت می شدم وقتی می دیدم چند بچه به جواد زرینچه، ستار همدانی یا دیگر استقلالی ها توهین کرده اند. الان هم دو نفری که ما از دست داده ایم، عزیز شده اند؛ منصور خان و ناصر خان. همین ها هم وقتی زنده بودند، توهین شنیدند. حالا که فوت کردند، همه می گویند اگر ناصر خان یا منصور خان بودند، اینطور نمی شد. ما که یادمان نرفته به همین عزیزان هم توهین کرده اید.
قرارداد شفر با همین کارها 2 برابر شد

تا وقتی این ذهنیت و فرهنگ در مردم هست، این اتفاقات می افتد. شفر 70 ساله آمد از این جو سوء استفاده کرد و باشگاه را مجبور کردید که قراردادش دو برابر شود. الان راجع به استراماچونی همین اتفاق می افتد. قراردادش از دو سال به یک سال کاهش پیدا کرده و زمانی که بخواهد آخر فصل برود، می گویند چرا این کار را کردید؟


مدیر به آینده باشگاه فکر کند، نه حرف هوادار!

 مدیر ضعیفی هم که بر سر کار است، به فکر آینده باشگاه نیست. فقط می خواهد هوادار به به و چه چه کند. همین هوادارانی که امروز شما را به این کار مجبور کرده اند، روز دیگری شما را به انجام کاری دیگر مجبور می کنند. به همین دلیل است که استقلال و پرسپولیس و فوتبال ایران در ساختار خود مشکل دارند. مدیر را می آورند که به جای احساسات، بر اساس منطق تصمیم بگیرد اما متاسفانه مدیران ما همه دنبال فضای مجازی هستند و اینکه فقط ببینند عده ای هوادار چه می گویند و بین آنها برای خودشان محبوبیت بخرند. حرف های من منطقی است و کسی که مقابل آن موضع بگیرد، غیر منطقی است. من نه دنبال پست و مقام هستم، نه پی سهم خواهی. باز هم می گویم، من کل زندگی ام از استقلال است و موظفم منطقی صحبت کنم. اما بعضی ها دوستی شان دوستی خاله خرسه است. دوستی های خاله خرسه هم پارسال هم امسال پدر استقلال را درآورده است.
شک نکنید پیشنهاد دارد که استقلال را ول کرده

من اگر مدیر استقلال بودم، همان روزی که استراماچونی از ایران رفت موضوع را تمام شده می دانستم. ایشان هر چه باشد، از باشگاه استقلال بزرگتر نیست. استقلال اسمش در کل آسیا بزرگتر است. حرفی هم که زدم، باز تکرار می کنم. من گفتم ایشان هیچ پیشنهادی اول فصل نداشت و خودش هم چند وقت بعد این حرف را تایید کرد. گفت در کشورم جایی نداشتم و به ایران آمدم. در حالی که کسی که او را به استقلال آورده بود، می گفت ما به زور و در حالی که سه پیشنهاد داشت، به استقلال آوردیم. چرا دروغ می گویید؟ الان هم او یک مربی حرفه ای است و دنبال آپشن های بهتر است. اگر پیشنهاد نداشت، مطمئن باشید ول نمی کرد برود. انشاالله برگردد تا هواداران استقلال خوشحال باشند. اگر هم برنگردد، کمتر از چند هفته بعد به یک تیم دیگر می رود. کل بازی همین است. یک سری افراد از او بت ساخته بودند. بت های شما یک زمانی منصور پورحیدری یا ناصر حجازی بوده. قهرمانی های شما را هم امیر قلعه نویی آورده است. این جو باعث سوء استفاده افراد می شود.

منبع:ورزش سه



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*