اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299265
تاریخ انتشار: 1398/10/06 15:47
آیت‌الله ملک‌حسینی اصل تجمیع را قبول داشتند اما به دلایل خاص با پذیرش منصب امام جمعه شهر یاسوج به طور همزمان موافق نبودند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حجت‌الاسلام صفدر پناهی مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد برای پاسخگویی در خصوص برخی شائبه‌ها و شایعه‌ها مبنی بر خداحافظی امام جمعه شهر یاسوج و همچنین در خصوص کناره‌گیری آیت‌الله ملک‌حسینی از نمایندگی ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در همه کشور امام جمعه مرکز استان و نماینده ولی‌فقیه در استان یک نفر بوده و کارها تجمیع است تا بتوانند راحت‌تر در زمینه‌های مختلف اقدام کنند.


مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در گذشته صحبت‌هایی با ایشان در این خصوص داشتیم که فرمودند اولا به احترام آیت‌الله حسینی این منصب را نمی‌پذیرم و دوم این که خود ایشان به دلایلی حاضر به پذیرش این جایگاه نبودند.
وی به نشستی که حجت‌الاسلام حاج علی اکبری مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در حاشیه نشست با نمایندگان ولی فقیه در استان ها داشتند اشاره کرد و گفت: آیت‌الله ملک‌حسینی اصل تجمیع را قبول داشتند اما به دلایل خاص با پذیرش منصب امام جمعه شهر یاسوج به طور همزمان موافق نبودند.
این مسوول در خصوص خداحافظی آیت‌الله حسینی امام جمعه شهر یاسوج هم با بیان اینکه ایشان تنها مشکلات جسمی داشتند و از نظر بیان و حافظه فوق‌العاده قوی هستند خاطرنشان کرد: از آیت‌الله حسینی در مناصب دیگر استفاده خواهد شد، این شهر کلاس درس تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه ندارد که امیدواریم این کلاس‌ها راه‌اندازی شود.
پناهی با بیان اینکه امیدواریم همچون گذشته از نعمت حضور آیت‌الله ملک‌حسینی در استان بهره ببریم افزود: به هر صورت تابع امر ولایت فقیه هستیم و هر چه معظم‌له در خصوص استان تصمیم‌گیری کنند چه آن شخص آیت الله ملک‌حسینی باشند و چه شخص دیگری مطیع امر ولایت هستیم.
خداحافظی امام جمعه یاسوج/اقامه نماز از هفته آینده توسط نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه جدید
آیت الله سید علی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج از امامت جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خداحافظی کرد.
آیت الله سید علی اصغر حسینی امروز در آخرین حضور خود به عنوان امام جمعه شهر یاسوج به برخی از مناسبت ها اشاره کرد و گفت: موضوع سوادآموزی بسیار مهم است که امام این موضوع را مطرح کردند که همه باید برای سوادآموزی حرکت کنند.
وی به جامعه بیسواد و باسواد و تفاوت آن ها اشاره کرد و گفت: بسیار تفاوت میان جامعه عالم و بیسواد وجود دارد در اول انقلاب میانگین باسوادی 30 درصد بود و امروز به برکت انقلاب بالاتر از 90 درصد است.
امام جمعه شهر یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود در نماز جمعه شهر یاسوج به ولادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب کبری در 5 جمادی الثانی اشاره کرد و گفت: اگر زینب در کربلا نبود کربلایی نبود  عاشورایی وجود نداشت و این پدیده بی نظیر به وسیله زینب ماندگار شد.
وی با قدردانی از همه کسانی که در همه این سال ها با نماز جمعه یاسوج همکاری کرده اند اظهار کرد: در آینده نزدیک امام جمعه جدیدی خواهد آمد و از همه شما به عنوان کسی که 26 سال با شما بودم تشکر کرده و حلالیت طلبیده و خداحافظی می کنم و اگر کندی و تندی بوده پوزش می طلبم.
وی به خدمات بیت ملک حسینی اشاره کرد و گفت: جد بر جد در این منطقه رهبری دینی و ارشادی مردم را بر عهده داشتند مخصوصا مرحوم آیت الله ملک حسینی و سید صدرا و سید حبیب الله ملک حسینی که خانواده دینی مذهبی بودند و مردم هم در تشییع آیت الله ملک حسینی کاری کارستان کردند که از این روحانی شناسی و قدرشناسی مردم استان قدردانی می کنیم.
حسینی ادامه داد: تنها استانی بودیم که نماینده ولی فقیه و نماز جمعه بر عهده دو شخص بود بنابراین در آینده نزدیک امام جمعه جدید که هم نماینده ولی فقیه باشد و هم امام جمعه در این سنگر خدمت خواهد کرد.
منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*