اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299266
تاریخ انتشار: 1398/10/08 00:16
احمدی نژاد مثلِ رابین هود/هزینه ۱۲ میلیارد تومانی برای رسیدن به صندلی مجلس! / پاسخ رئیس ستاد انتخابات به انتقاد‌ها درباره ردصلاحیت‌ها / بازار سیاه سیگار‌های لاکچری بچه پولدار‌های تهران / مافیا از ربات برای ثبت‌نام خودرو استفاده می‌کند!

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
 
متوسط عمر ازدواج ۹ سال شد

براساس داده‌های سازمان ثبت‌احوال کشور، تعداد ازدواج‌های ثبت شده حدوداً ۳ برابر طلاق است و متوسط عمر ازدواج‌هایی که به طلاق منجر می‌شود ۹ سال شده است. براساس آخرین اطلاعات موجود از طریق داده‌های سازمان ثبت‌احوال کشور در ۹ ماهه امسال، ۴۲۶ هزار و ۹۹ واقعه ازدواج و ۱۳۲ هزار ۶۱۸ واقعه طلاق به ثبت رسیده است. در زمان طلاق میانگین سن زنان ۳۲.۳ سال و میانگین سن مردم در زمان طلاق ۳۷.۲ گزارش شده است و بیانگر آن است که سن طلاق در کشور کاهش یافته است/ فارس
 
بازار سیاه سیگار‌های لاکچری بچه پولدار‌های تهران

روزانه بر تنوع قیمت سیگار از نخی ۵۰ تا ۸۹۰ هزار تومان و کیفیت انواع سیگار‌های قاچاق از تنباکو تا مت آمفتامین در آن افزوده می‌شود. سیگار با روکش طلا ترند بازار است. قیمت سیگار‌ها از بسته‌ای ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود تا بسته‌ای ۲ میلیون تومان. قیمت بعضی سیگار‌ها هم آن قدر بالاست که نخی فروخته می‌شود از نخی ۱۰۰ هزار تومان تا۹۰۰ هزار تومان.
 
 
ممکن است خیلی‌ها با پول به مجلس بیایند

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده ساری و عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب کلیات طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت مالی و سازماندهی نظام انتخاباتی مطالبه همه از جمله رأی‌دهنده‌ها، کاندیداها، برگزارکنندگان انتخابات، ناظران و مجریان انتخابات است. او ادامه داد: مهم است که برای شفاف‌سازی مالی در انتخابات و سازماندهی آن چه چیزی را تصویب کنیم. همه به یکباره می‌گویند پول کثیف و پول زیاد در انتخابات تعیین‌کننده است، که همین‌طور است. وقتی در کشور حزب نداریم و تحزب در فضای سیاسی وجود ندارد، خیلی‌ها ممکن است با پول هم بیایند. این نماینده مجلس تاکید کرد: طرح دوفوریتی شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی طرح خوبی است. البته باید چکش‌کاری‌های لازم از نظر ادبیات و محتوا انجام پذیرد و ان‌شاءالله ۲ هفته دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد. یوسف‌نژاد در پاسخ اینکه آیا نمایندگان مستنداتی داشتند که اقدام به تصویب این طرح کردند گفت: هر کسی بر اساس شرایطی که دارد، درمی‌یابد که در جامعه بسیاری از مسائل غیراصلی مانند مسائل قومی و قبیله‌ای، پول کثیف و پول زیاد در انتخابات، دخالت و اثر داشته است. تاریخ انتخابات هم این موضوع را نشان داده است و در حال حاضر نیز مبانی آن وجود دارد.
 
پاسخ رئیس ستاد انتخابات به انتقاد‌ها درباره ردصلاحیت‌ها و فعالیت انتخاباتی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان

معاون سیاسی وزارت کشور همچنین گفت: ما طبق قانون احزاب، فقط جبهه و حزب را می‌شناسیم. در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۹۸، شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی تغییر نام داد. ۸ جبهه و ۱۱۶ حزب می‌توانند طبق قانون فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی داشته باشند. وی در پاسخ به این انتقاد که چرا دادستان در ترکیب هیات اجرای حضور دارد اظهار کرد: ما مجری قانون انتخاباتی هستیم که در تاریخ سوم خرداد ۹۵ به آن اصلاحیه وارد شده و دادستان عضو حقوقی هیات‌های اجرایی شده است؛ بنابراین اگر ایرادی باشد این ایراد به وزارت کشور وارد نیست، زیرا این قانون در مجلس نهم تصویب شده است ما هم مجری قانون هستیم؛ و کسانی که به ما ایراد می‌گیرند یا به قانون اشراف ندارند یا می‌خواهند فرافکنی کرده یا فرار به جلو کنند. همه اعضای هیات‌های اجرای از جمله فرماندار، دادستان و رئیس ثبت احوال یک رای دارند و ملاک کار هم قانون است. وی در پاسخ به این پرسش که چرا به برخی داوطلبان رد صلاحیت شده، مراتب رد صلاحیت اعلام نشده است تصریح کرد: طبق قانون فرمانداران و بخشداران موظف بودند ظرف یک روز مراتب رد صلاحیت را به داوطلبان اعلام کنند. اگر به داوطلب رد صلاحیت شده‌ای مراتب رد صلاحیت اعلام نشده است به ما اعلام کند.
 
شکایت دولت از نماینده ماهشهر در مجلس

علی گلمرادی نماینده ماهشهر در مجلس از شکایت دولت روحانی از او به دلیل اظهاراتش خبر داد. علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر در مجلس در گفتگو با فارس، درباره شکایت دولت روحانی از وی گفت: دولت روحانی اخیرا شکایتی را از من به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تقدیم کرده است. وی تصریح کرد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به من اعلام کرده است که آمادگی لازم برای حضور در جلسات این هیات را به دلیل شکایت دولت از من داشته باشم.گلمرادی خاطرنشان کرد: تاکنون نامه شکایت دولت از من به دستم نرسیده است و باید در ابتدا این نامه را ملاحظه کرده و موارد مطروحه در متن شکایت را مشاهده کنم. وی خاطرنشان کرد: دولت به صورت غیررسمی معترض بوده است که اظهارات من در مجلس برایشان آزاردهنده است این در حالی است که بخش عمده‌ای از مشکلات عدیده‌ای که در کشور با آن مواجه هستیم به دلیل عدم نظارت نمایندگان مجلس بر امورات مختلف و عدم اشراف آن بر جایگاه قانونی‌شان است چرا که وکیل مردم در مجلس ظرفیت بسیار بالایی برای پیگیری امور و مشکلات دارد.
 
رضایی: مجلس نباید تبدیل به یک نهاد وکیل‌الدوله شود

دبیر مجمع تشخیص با بیان اینکه مجلس نباید تبدیل به یک نهاد وکیل‌الدوله شود، گفت: مجلس باید وکیل مردم باشد تا صدای آن‌ها را به گوش دولتمردان برساند و در عین حال از آن‌ها نیز مطالبه کند. محسن رضایی در گفتگو با مهر درخصوص نقش مجلس ضد فساد در تأمین معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها اظهار داشت: مجلس آینده باید خانه مردم باشد طوری که صدای آن‌ها از مجلس یازدهم شنیده شده و حقشان به دست آن‌ها برسد. وی با تاکید براینکه مردم باید، ولی نعمت کشور شناخته شوند یادآور شد: مجلس می‌تواند جایگاه، ولی نعمتی مردم را تقویت و کاری کند که دولت برای برنامه‌های خود از جمله موضوع بنزین با ملت نیز مشورت کند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نمایندگان مجلس بعدی باید به مردم احترام گذاشته و ملت ایران را باور کنند، چراکه مجلس نماینده مردم است و می‌تواند باور به آن‌ها را در ذهن مسئولان تقویت کند. رضایی محور مجلس یازدهم را ایفای حقوق مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: مجلس آینده باید بتواند دوباره این نهاد قانونی را حقیقتاً به خانه ملت تبدیل کند.
 
FATF در جلسه امروز مجمع تشخیص بررسی شد

یک عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز در جلسه کمیسون مشترک مجمع بررسی لوایح FATF انجام شد، اما رای‌گیری صورت نگرفت و ادامه بررسی‌ها به جلسه آتی موکول شد. مجید انصاری در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه در جلسه امروز، شنبه هفتم دی‌ماه کمیسون مشترک مجمع تشخیص، لوایح FATF بررسی شد، اما راجع به آن رای‌گیری صورت نگرفته است، اظهار داشت: ادامه بررسی‌های این کمیسیون به جلسه آتی که روز چهار شنبه همین هفته برگزار می‌شود، موکول شده است. خبر‌ها حاکی از این است که غلامرضا انصاری معاون امور اقتصادی وزارت کشور در جلسه امروز کمیسون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشته و درباره لوایح FATF توضیحاتی به اعضای مجمع ارائه داده است.
 
ضرب و شتم نرگس محمدی در اوین تکذیب شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ضرب و شتم نرگس محمدی در زندان اوین صحت ندارد. غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با اخبار منتشر شده در مورد انتقال نرگس محمدی به زندان زنجان و ضرب و شتم او در زندان اوین گفت: انتقال نرگس محمدی به زندان زنجان صحت دارد، اما ضرب و شتم او کذب است و صحت ندارد. وی افزود: روزگذشته سازمان زندان‌ها در رابطه با شایعات مطرح شده در مورد این زندانی اطلاعیه‌ای صادر کرد و موضع قوه قضاییه در این اطلاعیه آمده است.
 
هزینه ۱۲ میلیارد تومانی برای رسیدن به صندلی مجلس!

محمد محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم با اشاره به شفافیت مالی کاندیدا‌های انتخابات مجلس، گفت: معتقدم شفافیت در میزان هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی کاندیدا‌های انتخابات مجلس، موجب می‌شود تا نماینده پس از ورود به پارلمان وام‌دار دسته‌ها، گروه‌ها، اشخاص و جریانات نباشد. وی با بیان اینکه وابستگی نماینده مجلس به اشخاص و گروه‌هایی که هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی‌اش را تأمین کرده‌اند، موجب سلب استقلال رأی وی می‌شود، اظهار داشت: اگر میزان هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی کاندیدا‌های نمایندگی مجلس شفاف نباشد، نماینده مجلس نمی‌تواند به راحتی اظهارنظر کرده و رأی‌اش را آزاده مطرح کند، زیرا همواره باید اهداف اشخاص و منابع قدرت و ثروت را در پارلمان تأمین کند. نماینده مردم شهر قدس در مجلس با اشاره به ذکر مثالی از هزینه‌های میلیاردی در بُرهه انتخابات دوره یازدهم مجلس، گفت: فردی در حوزه انتخابیه بنده مدعی شده که قصد دارد ۱۲ میلیارد تومان برای انتخابات مجلس هزینه کند که این موجب وابستگی این فرد، پس از نمایندگی مجلس به افرادی خواهد شد که هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی او را تأمین کرده‌اند.
 
گلایه سردار باقرزاده از سلبریتی‌ها و کارگردان‌های سینما

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح با انتقاد از از سلبریتی‌ها، کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان سینمای ایران گفت: آن‌ها هیچ توجهی به ترویج و توسعه فرهنگ شهیدان نمی‌کنند و بعضاً شاهدیم تبلیغات سینمای غربی را پیش گرفته‌اند.
 
خرازی: احمدی نژاد مثلِ رابین هود رأی مردم را دزدید
 
صادق خرازی می‌گوید: با یک‌سوم درآمدمان در ۳۰ سال گذشته می‌توانستیم ایران را جوری بسازیم که جلوتر از کره جنوبی حرکت کند. می‌توانستیم ایران را همپای ژاپن بسازیم، اما متأسفانه مشکلی که ما داشتیم، این بود که رئیس سازمان برنامه‌مان روزی الگویش کره شمالی بود، جنگ که تمام شد و دولت آقای هاشمی سرکار آمد الگویش به کره جنوبی تبدیل شد. این مشکل مفهومی نیست، این بدبختی متفکران سیاسی و مدیران اجرایی کشور است.صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان، گفت: انتخاب احمدی‌نژاد در سال ۸۴ زنگ خطر بود چرا که مردم به دنبال یک رابین هود می‌گشتند و احمدی‌نژاد در نقش رابین هود توانست رای مردم را بدزدد. زنگ خطر به صدا درآمد، ما نشنیدیم و بیدار نشدیم، اما خارجی‌ها آن را شنیدند و برایش برنامه‌ریزی کردند.وی افزود:، چون تجربه جهان را در مقابل خودشان داشتند. خارجی‌ها تجربه تفاوت‌های اجتماعی، تخریب‌های اجتماعی، درگیری‌های اجتماعی را در آمریکای لاتین، اروپای شرقی و آسیا را دارند و اکنون همان‌ها را در ایران تکرار می‌کنند.خرازی با بیان اینکه حتی ریشه این شرایط هم به عملکرد اجتماعی خودمان طی چند دهه گذشته بازمی‌گردد، گفت: از زمانی که ما تصمیم گرفتیم توسعه پیدا کنیم، خط مشی توسعه‌مان مبنا نداشت، جنگ که تمام شد کشوری بودیم با ۱۸ استان درگیر ویرانی‌های جنگ و هیچ برنامه منسجم و مستر پلنی برای اینکه کشور را چگونه باید دوباره بسازیم، نداشتیم. اگر آن روز فکر می‌کردیم و برنامه‌ریزی می‌کردیم که مثلاً ۴۰ سال یا ۳۰ سال آینده باید جمعیتمان از ۵۰ میلیون نفر به ۸۰ میلیون نفر برسد، باید برای این ۸۰ میلیون زیرساخت‌های توسعه‌ای و بستر‌های اجتماعی فراهم می‌کردیم.

دردسر بدهی ۳/۵ میلیاردی برای پرسپولیس

در شرایطی که بدهی‌های باشگاه پرسپولیس سر به فلک کشیده این باشگاه باید مبلغ زیادی را به طلبکاران خود بدهد، یکی از طلبکاران باشگاه پرسپولیس که برای گرفتن طلبش از این باشگاه شکایت کرده بود، هفته گذشته توسط وکیلش اظهارنامه خود را تقدیم مقامات قضایی کرد. این دفتر هواپیمایی تا هفته پیش حدود سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس در سه آیتم مختلف از باشگاه طلبکار است. /میزان

شمال تهران چند مدرسه لاکچری دارد؟

قدرت الله علیزاده، عضو شورای سیاست گذاری و نظارت بر مراکز و مدارس غیردولتی گفت:: از میان ۱۷ هزار مدرسه غیردولتی، شاید زیر ۵۰ مدرسه لاکچری و ویژه هستند. این مدارس اغلب یعنی بالای ۳۰ مورد در شمال شهر تهران‌اند و متاسفانه بیشتر مسئولان ما که شاید مدرسه هم دارند، آنجا ساکن‌اند. البته روشن است که این چندهزار دانش آموز، فرزندان مسئولان نیستند بلکه خانواده‌هایی نیز هستند که وسع مالی دارند. مسئله این است که دولت باید از مدارس غیر ویژه حمایت کند تا آن‌ها بتوانند با این مدارس خاص رقابت کنند. /ایسنا

طرح بنزین ۲ هزار تومانی روی میز نمایندگان مجلس

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی، در مورد احتمال تک ترخی شدن قیمت بنزین در بودجه ۹۹ گفت: با بنزین تک نرخی یعنی نرخی ثابت بین هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان هم اصل ۷۵ رعایت می‌شود، هم مردم رضایت دارند و هم درآمد دولت تامین و در عین حال جلوی رانت و فساد هم گرفته می‌شود. قرار است این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق وصحن مجلس مطرح شود و عقلانی این است که کمیسیون با آن موافقت کند، دولت نیز دلیلی برای مخالفت ندارد مگر اینکه بخواهد مردم را اذیت کند. /عصر ایران

چه کسی سخنان معاون سپاه با مداحان را تغییر داد؟

سردار نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: متاسفانه صحبت‌های بنده در دوازدهمین همایش مداحان و شعرای مرتبط با هیئت رزمندگان اسلام در شهر مشهد تحریف و تقطیع شده است. در این همایش که بنده به مدت یک ساعت صحبت نمودم ابتدا پیشرفت‌های شگرف نظام جمهوری اسلامی و سپس افول موریانه وار آمریکا و غرب را تشریح کردم. در این سخنان ذکر کردم که دشمنان نظام، چون می‌دانند پایگاه جمهوری اسلامی در اقشار متوسط و پایین جامعه است می‌خواهند با تحریم این مردم را مقابل نظام قرار دهند. /مهر

پول نامشروع سرنوشت انتخابات و مجلس را تغییر می‌دهد

شکری نماینده مردم تالش در مجلس گفت: ورود پول‌های کثیف به انتخابات، سرنوشت انتخابات و مجلس را تغییر می‌دهد. ندیدایی که برای ورود به مجلس پول نامتعارف هزینه کند، برای نظام، ملت و انقلاب فعالیت نمی‌کند، بلکه برای شخص یا جریانی که با پول‌هایی نامشروع از وی حمایت کرده است، کاسبی می‌کند. اشخاصی که با پول‌های نامتعارف از یک کاندیدای حمایت می‌کنند، در واقع با این کار، یک دزد را به خانه ملت می‌فرستند تا آن فرد از جایگاه و موقعیت خود برای پیش‌برد منافع آن‌ها سوء‌استفاده کند.

مافیا از ربات برای ثبت‌نام خودرو استفاده می‌کند

جواد حسینی‌کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس ایران گفت: «مافیا» از «ربات» برای ثبت نام خودرو در سایت‌های شرکت‌های خودروساز استفاده می‌کند. حسینی‌کیا به خبرگزاری فارس گفت: «وقتی سامانه خرید خودرو برای یک تا دو ثانیه باز می‌شود مافیا با استفاده از روش‌های غیرقانونی و بهره‌گیری از ربات، تعدادی خودرو را ثبت‌نام می‌کنند.» حسینی‌کیا افزود متقاضیان خرید خودرو از این اقدام «خودروسازان» یا «مافیا» گلایه دارند. این نماینده مجلس افزود که «باید وزارت صنعت و نهاد‌های نظارتی نسبت به بکارگیری ربات از سوی مافیای خودرو برای ثبت‌نام خودرو اقدام کنند.» او همچنین از کمیسیون صنایع مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ خواست که از وزارت صمت و نهاد‌های نظارتی و حتی وزارت اطلاعات بخواهند در این زمینه تحقیق کنند. مشکلات متعدد هنگام ثبت‌نام خرید اینترنتی خودرو در ایران که مانع از ثبت موفق خرید می‌شود مدت‌هاست که اعتراض گروهی از متقاضیان خودرو را به همراه داشته است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*