اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299280
تاریخ انتشار: 1398/10/07 00:29
تقوی : بیشترین فراوانی نام‌ها در این مدت برای پسرها "آراد" با 151 مورد و "حسین" 125 مورد و بعد از آن "رضا و امیرعلی و محمد" بوده و برای دخترها بیشترین فراوانی "آوا" و سپس "زهرا و حلما و باران" بوده است.

عصرجهان-به بهانه سوم دی ماه روز ثبت احوال ، مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد نشستی خبری برگزار کرد و در جمع خبرنگاران برخی اطلاعات این حوزه را در اختیار خبرنگاران قرار داد.
سید محمد علی تقوی از نام های مورد علاقه کهگیلویه و بویراحمدی ها گفت و اظهار داشت :بیشترین فراوانی نام‌ها در این مدت برای پسرها "آراد" با 151 مورد و "حسین" 125 مورد و بعد از آن "رضا و امیرعلی و محمد" بوده و برای دخترها بیشترین فراوانی "آوا" و سپس "زهرا و حلما و باران" بوده است.
تقوی به موضوع تغییر نام در ثبت احوال هم اشاره کرد و افزود : برخی نام ها مانند نام ائمه را مطابق با قانون نمی توان تغییر داد.
مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد افزود :میزان طلاق در مدت ۹ ماهه امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش نشان می دهد در حالی شمار آمار ازدواج و ولادت در این مدت کم شده است.
سید محمد علی تقوی افزود: در سال جاری یک هزار و ۶۴ واقعه طلاق در استان اتفاق افتاده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۱۳۰ واقعه طلاق بوده است.
وی بیان کرد: به ازای هر پنج ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد یک ازدواج به طلاق می انجامد، این در حالی است که میانگین کشوری هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر می شود.
تقوی ابراز داشت: میانگین سن طلاق در استان در میان مردان و زنان به ترتیب ۳۶ و ۳۱ سال است که این مهم نشان می دهد بیشتر طلاق ها در پنج سال اول ازدواج رخ داده اند.
وی تاکید کرد: همچنین امسال چهار هزار و ۹۵۶ واقعه ازدواج در استان رخ داد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و ۳۱۵ فقره ازدواج بوده است.
مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میانگین سن ازدواج مردان در این استان ۳۰ سال و زنان ۲۵ سال بوده، به گونه ای که سن ازدواج در این استان حدود یک سال بیشتر از میانگین کشوری است.
وی گفت: طی ۹ ماه امسال آمار ولادت ۱۵ درصد کاهش و وفات ۷ درصد رشد داشته است.
تقوی عنوان کرد: ۵۲ درصد ولادت ها مربوط به پسر ها و ۴۸ درصد دیگر دختر بوده اند و در مجموع این کاهش ۱۵ درصدی در آمار ولادت کهگیلویه و بویراحمد بی سابقه بوده است.
مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال ۹ هزار و ۲۶۶ واقعه ولادت در این استان ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۵۴ واقعه بوده است/تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*