اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299311
تاریخ انتشار: 1398/10/13 00:05
استاندار:
کلانتری:سرانه تولید زباله شهر در استان با ۷۵۰ آن در سال بالاتر از میانگین کشوری است و این در حالی است که میزان سرانه تولید زباله در کشور نیز از میانگین جهانی نیز بالانرداست.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سمینار آموزشی مدیریت پسماند که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در اتاق بازرگانی برگزار شد گفت:سرانه تولید زباله شهر در استان با ۷۵۰ آن در سال بالاتر از میانگین کشوری است و این در حالی است که میزان سرانه تولید زباله در کشور نیز از میانگین جهانی نیز بالانرداست.


حسین کلانتری افزود تولید زباله در شهر یاسوج ۲۰۰ تن است که این میزان نیز عدد خوبی نیست و البته باید با فرهنگ سازی و آموزش صحیح و علمی از طریق دانشگاه و رسانه ها در بخش خانواده ها،مدارس، سازمانها و ادارات مدیریت شود.
استاندار در این سمینار مدیریت پسماند از نظر مسائل بهداشتی و زیست محیطی را مهم خواند و از متولیان بهداشتی و درمانی استان، محیط زیست،منابع طبیعی و شهرداری ها خواست نسبت به دفن و دفع صحیح زباله ها با هدف حفاظت از منابع خدادادی و مواهب الهی و ثروت های زیر زمینی در این استان کوشا باشند.
کلانتری تفکیک زباله ها، رعایت اصول زیست محیطی و در نهایت مدیریت پسماند شهری به ویژه در شهرهای بزرگ را از اولویت های برشمرد و گفت:
شهرداران با الگو پذیری از تجربه های ارزشمند برخی کلان شهرها و روشهای صحیح علمی و با کمک گرفتن از اساتید و محققان دانشگاهی از هم اکنون به فکر چاره باشند تا در آینده نه چندان دور از برخی فاجعه های زیست محیطی جلوگیری کنیم.


در این سمینار دو روزه از ظرفیت اجرایی مجموعه مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و اساتید خبره دانشگاه با موضوعات مدیریت پسماند توسعه و درآمد زایی، روشها و فناوریهای مدیریت پسماند عفونی و دفع بهداشتی، روشهای آموزش شهروندی اطلاع رسانی تفکیک از مبدا و جمع آوری پسماند خشک، روشها و فناوریهای پردازش پسماند و کمپوستینگ و ورمی کمپوست آموزشهای لازم ارائه شد.
شهرداران، مجموعه مدیریت پسماند و خدمات شهری، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت آموزش و پژوهشهای توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل محیط زیست استان در این سمینار جهت تبادل اطلاعات حضور داشتند.
گفتنی است در انتهای این سمینار دو روزه تفاهم نامه سه جانبه ای  با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، سازمان همیاری شهرداریهای استان و سازمان پسماند شهرداری اصفهان به منظور کمک در عملیاتی نمودن و تصویب طرح جامع پسماند بسته شد.
 این همایش دو روزه که با هدف مدیریت پسماند ( چالشها و فرصتها)  با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی، برخی مدیران ستادی و مدیران کل ، شهرداران و کارشناسان حوزه خدمات شهری،  دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل محیط زیست استان به کار خود پایان داد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*