اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299417
تاریخ انتشار: 1398/10/28 00:53
پیش‌بینی تاجرنیا از سهم اصلاح‌طلبان از کرسی‌های مجلس / شعر حاشیه دار قبل از خطبه‌های نماز جمعه!

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

آیا حقوق نمایندگان رد صلاحیت شده در چهار ماه آینده حلال است؟

رئیس سنی مجلس دهم با اشاره به رد صلاحیت نود نماینده مجلس شورای اسلامی از سوی هیات نظارت بر انتخابات گفت: ما باید از مراجع تقلید سوال کنیم آیا حقوقی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این به بعد می‌گیرند حلال است یا خیر؟ عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که رد صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی به استناد عدم التزام به اسلام و عدم التزام به نظام با تداوم وظیفه نمایندگی آن‌ها طی چهار ماه آینده تناقض دارد، ادامه داد: اگر به تاریخ اسلام نگاه کنیم می‌بینیم پیامبر (ص) با رافت و مهربانی امت تشکیل داد و وقتی مکه فتح شد خانه ابوسفیان که دشمن‌ترین فرد با پیامبر (ص) و اسلام بود، مرکز امن بود. هر کسی هم که شهادتین می‌گفت: مسلمان بود. من نمی‌دانم چه‌طور التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه را تشخیص می‌دهند؟ این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کسانی که نسبت به بررسی صلاحیت‌ها اقدام می‌کنند باید مراقب باشند که کاندیدای نمایندگی مجلس فاسد نباشد و شرایط قانونی کاندیداتوری را داشته باشد، وگرنه احراز صلاحیت به صورت سلیقه‌ای و استصوابی به صلاح نیست. وی با اشاره به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر این‌که ۹۰ درصد از نمایندگان رد صلاحیت فعلی مشکل مالی دارند، یادآور شد: پرونده‌های فساد‌های چند هزار میلیاردی باعث شده، افکار عمومی این فساد را نهادینه بدانند و وقتی این اظهارات مطرح می‌شود دیگر اعتباری برای جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی باقی نمی‌ماند؛ مردم با خودشان می‌گویند چه کسی در این مملکت سالم است.

پیش‌بینی تاجرنیا از سهم اصلاح‌طلبان از کرسی‌های مجلس

یک فعال سیاسی پیش بینی کرد که اصلاح‌طلبان نهایت یک سوم صندلی‌های مجلس را به دست خواهند آورد. علی تاجرنیا در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با پیش‌بینی اضلاع رقابت‌های انتخاباتی اظهار کرد: به نظر من با توجه به اینکه ساختار انتخابات در کشور ما حزبی نیست و معروفیت اشخاص و مسائل قومی خصوصا در شهر‌های کوچک تغیین کننده است و از آنجایی که در شهر‌های بزرگ اکثر اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند؛ از هم اکنون می‌توان پیش بینی کرد دو سوم صندلی‌های پارلمان برای جریان اصولگرا است. وی ادامه داد: در واقع رقابت بین گرایش‌های مختلف جریان اصولگرایی است و اصلاح‌طلبان نهایت یک سوم صندلی‌های مجلس را به دست خواهند آورد. تاجرنیا گفت: همان طور که رئیس جمهور گفتند در انتخابات تنوع گرایشات مهم است، نه فقط تعداد شرکت کنندگان. وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید و اینکه جریان اصولگرایی اطمنیان دارد که احتمال پبروزی اصلاح طلبان در حد صفر است هیچ بعید نیست یکسری جریان‌های نوظهور در میان اصولگرایان ایجاد شود. یعنی نوعی دو قطبی سازی در درون اصولگرایی شکل می‌گیرد. این فعال سیاسی در پایان گفت: با توجه به اینکه فضای عمومی جامعه به سوی تندروی پیش می‌رود، این جریان نو ظهور از اصولگرایان سنتی عبور می‌کنند.

انتظار بانوی ردصلاحیت شده از شورای نگهبان

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: همه کسانی که به رأی هیات نظارت اعتراض دارند شکایت خود را به شورای نگهبان تحویل داده‌اند و ما انتظار داریم شورای نگهبان با دقت قانونی و حقوقی شکایت‌ها را بررسی کند و پاسخ دهد. فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: ما همان روالی را که قبلاً اعلام کردیم ادامه خواهیم داد؛ یعنی هر جا از میان اصلاح‌طلبان شاخص و شناخته‌شده و دارای پیشینه سیاسی اصلاح‌طلبی افرادی داشتیم لیست خواهیم داد وگرنه عملاً نمی‌توانیم لیست بدهیم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مهم این است که نمی‌خواهیم لیست استیجاری یا ائتلافی بدهیم، چون قبلاً این کار را کردیم و نتیجه آن را دیدیم.

کنایه توئیتری سخنگوی شورای نگهبان به پمپئو

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به ادعا‌های جدید وزیر امور خارجه آمریکا از او پرسید: کدام رئیس جمهور شما با رای مستقیم انتخاب شده؟ عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: به پمپئو که دوباره با اظهاراتی مداخله جویانه در مسائل داخلی ایران دخالت کرده، باید گفت: فعلا استیضاح ترامپ را حل کنید. لازم نیست به مردم ایران دمکراسی یاد دهید! به مردم دروغ نگویید! کدام رئیس جمهور شما با رای مستقیم انتخاب شده؟ آمریکا تقلب دوره الگور ـ بوش را فراموش نکرده؟

تعبیر حاج علی‌اکبری از فتنه زرد

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از تعبیری به نام فتنه زرد اسم برد. حاج علی‌اکبری به فتنه زرد در کشور اشاره کرد که به سیاه‌نمایی در کشور کمک می‌کند و در همین خصوص گفت: تاریک نشان دادن نظام و فاسد جلوه دادن همه مسئولان و عقبه نظام خلاف مواضع رهبری است رهبری که در بیانیه گام دوم دائم از امید سخن می‌گویند ایشان از همه ما بهتر و بیشتر اشکالات را می‌داند و گردش اطلاعات در اختیار ایشان است. وی با انتقاد از اینکه چرا همه چیز را زیر سوال می‌بریم، خاطرنشان کرد: برای مثال انتخابات نشاط و طرب سیاسی در کشور ایجاد می‌کند، ولی ما با کم ظرفیتی و با لکه‌دار کردن حیثیت افراد یک اتفاق خوب را بد جلوه می‌دهیم. این مسئول با تاکید بر این که در چنین مواردی باید با سطح عقلانیت دهه پنجم انقلاب حرکت کنیم، افزود: این فسادنمایی غیر منطقی برای آینده نظام خطرناک است، زیرا در کشور پاک دست‌ها کم نیستند و نباید سرمایه‌های اجتماعی را زیر سوال ببریم.

مداحی پرحاشیه امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه!

شعرخوانی سیاسی رضا نریمانی، باعث واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. بسیار معتقدند این اشعار به نحوی توهین به رئیس جمهور و انتقاد به راى مردم در انتخابات ریاست جمهوری بوده است. این مداحی با این مضموم شروع شد: انقلاب امام سالم بود. انتخاب غلط فساد آورد.

پاسخ محرمانه شورای نگهبان به رحمانی‌فضلی درباره اظهارات رئیس جمهور

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان اعلام کرد که برای حفظ انسجام و وحدت کشور پاسخ نامه وزیر کشور درباره اظهارات رئیس‌جمهور به‌طور محرمانه برای او ارسال شده است. هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشته است که فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تمام شد و اکنون زمان رسیدگی به شکایات داوطلبان از نتایج اعلام شده توسط خودِ اعضای شورای نگهبان است. کار شورای نگهبان تازه آغاز شده و تلاش می‌شود، شکایات به‌طور دقیق بررسی شود تا حقی از افراد و مردم ضایع نشود. نتایج اولیه بررسی صلاحیت‌ها نشان داد در میان تأیید و رد شده‌ها، افراد شاخصی از هر دو جناح هستند و با هر کس در هر جایگاه و با انتساب به مقامات نیز مماشات نشده است.

جمله رهبر انقلاب درباره ترامپ که تیتر لس‌آنجلس تایمز شد

رهبر معظم انقلاب گفت: ترامپ «دلقکی» است که به ایرانیان خیانت خواهد کرد. این جمله تیتر پایگاه اینترنتی لس آنجلس تایمز شده است.

گلایه حق شناس از حضور لاریجانی در جلسه تصمیم گرانی بنزین

حق شناس، عضو شورای شهر تهرانگفت : چرا رئیس مجلس بدون اجازه بقیه نماینده‌ها به جلسه خصوصی سران سه قوه رفت و بنزین ۳ هزارتومانی را تصویب کرد. چه کسی اجازه داده پول مازاد بنزین را استفاده کنید. به مردم شوک وارد می‌کنید و انتظار دارید مردم واکنش نشان ندهند.

واکنش سفیر ایران به طرح مذاکرات جدید

بهرام قاسمی تاکید کرد: طرح انجام مذاکرات مجدد، اقدامی بهانه جویانه برای توجیه ناتوانی و بدعهدی طرف‌های اروپایی است. سفیر ایران در فرانسه، در واکنش به برخی اظهار نظر‌ها از سوی مقامات اروپایی‏ در مورد مذاکره مجدد در ارتباط با برجام در توییتی نوشت: «هیچ خردورز سیاسی آشنا به مباحث ‎برجام تردیدی ندارد که این تفاهم تنها و یگانه راه حل ممکن تلقی می‌شود. طرح مذاکرات مجدد به هر دلیل صرفا اقدامی بهانه جویانه برای توجیه ناتوانی و بدعهدی طرف‌های اروپایی است.»

کشته شدن بیش از صد نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران

«کاترین شاکدام» تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی طی گزارشی در پایگاه خبری تحلیلی «سیتیزن تروث» نوشت: به گفته مقام‌های نظامی عالی‌رتبه، نظامیان آمریکایی پیش از حمله مجبور بودند تجهیزات خود را از سراسر عراق به پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار بیاورند تا امنیت آن‌ها را تامین کنند. «سیتیزن‌تروث» در این گزارش ادعا کرد به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد بیش از صد نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق کشته شده‌اند. این وبگاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها تا کنون هر گونه تلفات در حمله به پایگاه عین‌الاسد را تکذیب می‌کنند، مدعی شد به زودی ویدئو‌ها و مدارک بیشتری از پایگاه عین‌الاسد را در دسترس عموم قرار می‌دهد

فدراسیون فوتبال نامه سلب میزبانی از تیم‌هی ایرانی را تایید کرد

روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره مباحث منتشره پیرامون میزبانی تیم‌های ایرانی از حریفان در زمین بی‌طرف بیانیه‌ای صادر کرد. فدراسیون فوتبال در این بیانیه اعلام کرده است؛
۱ - فدراسیون فوتبال امروز نامه‌ای رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده است و به موجب آن اعلام شده که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم‌های ایرانی در فصل جدید را در کشور بی طرف برگزار کند.
۲ - فدراسیون فوتبال بلافاصله پس از دریافت نامه و در روز جمعه جلسه‌ای را با حضور کلیه مسولین مرتبط با موضوع برگزار کرد و مراحل اولیه پیگیری ویژه در این‌باره به سرعت آغاز شد.
۳ - همچنین مقرر شد در روز شنبه جلسه دیگری در این باره با حضور مدیران چهار باشگاه نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود و تصمیم مقتضی با اعلام نظر باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو اتخاذ شود.
۴ - موضع نهایی باشگاه‌های ایرانی ظرف روز‌های آینده و پس از تصمیم گیری قطعی کنفدراسیون فوتبال آسیا از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی خواهد شد.

آیت الله سیستانی از بیمارستان مرخص شد و به نجف بازگشت

آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان بعد از انجام عمل جراحی به دلیل شکستگی در ران پای چپ در بیمارستان الکفیل در استان کربلا امروز (جمعه) از بیمارستان مرخص شد و به منزلش در نجف اشرف بازگشت. سایت بغداد الیوم روز پنجشنبه به نقل از احمد الصافی، نماینده آیت الله سیستانی از موفقت آمیز بودن عمل جراحی وی خبر داده بود.

علم‌الهدی: رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ با میش است

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد: در این موضع دفاعی انواع کار‌ها را می‌کنند. داخل ما فتنه و توطئه می‌کنند و حرکت نظامی را هم نمی‌تواند انجام دهد و اگر بخواهند حرکت نظامی را انجام دهند، باید هسته خود را در منطقه خاکستر شده ببینند؛ لذا دشمن در صدد این است اندیشه‌هایی به وجود بیاورد که بتواند مردم ما را در حرکت‌های انقلابی مردد کند. دشمن آن اندیشه‌های فاسد را دارد ترویج می‌کند و در برخی مجامع به گوش می‌رسد و آن مساله دو قطبی امنیت و مقاومت است و می‌خواهد بگوید مقاومت شما این می‌شود که امنیت شما را از بین می‌برد و دارد این را تلقین می‌کند. آیا ما با مقاومت می‌توانیم امنیت داشته باشیم یا بدون مقاومت؟ خطیب نمازجمعه این هفته مشهد یادآور شد: یک گله گوسفند را در نظر بگیرد که چوپانش ضعیف است و گرگ حمله کرده است. یک جور گوسفند در برابر گرگ تمکین است و بخشی دیگر بز‌های قوی شاخ‌دار هستند این‌ها شروع می‌کنند با گرگ به جنگیدن و با گرگ مبارزه می‌کنند. آیا آن گوسفندان سر به زیر امنیت دارند یا آن بز‌های رزمنده امنیت دارند؟ دشمن، دشمن است و گرگ است. امام (ره) چهل سال پیش گفت: رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ با میش است. او جز دریدن و پاره پاره کردن کار دیگری ندارد.

سردار حاجی‌زاده: مردم امیدشان را از دست ندهند

سردار حاجی زاده در حاشیه نماز جمعه این هفته تهران به امامت مقام معظم رهبری با بیان این‌که "فقدان حاج قاسم برای همه سخت است" اظهار کرد:، اما نیرو‌های مسلح اعم از هوافضا، قدس و نیروی زمینی هر کدام نماد و پیشانی‌ای دارند که ممکن است حاج قاسم، سلامی، حاجی زاده باشد، اما واقعا افراد به درد بخور و کاری در این نیرو‌ها هستند که اساسا کار دست آنهاست و با نبود حاج قاسم و شهید مقدم و حاجی زاده و امثالهم اتفاقی نمی‌افتد. بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی تاکید کرد این مسیر نورانی ادامه می‌یابد و مردم امیدشان را از دست ندهند و احساس نکنند که شکافی ایجاد می‌شود و کار‌ها از دور خارج می‌شود. تازه بچه‌هایی که از گذشته پای کار بودند با انگیزه بیشتر به میدان می‌آیند.

امام جمعه اصفهان: در هیچ کجای دنیا مشاهده نخواهید کرد که اگر اشتباهی رخ داد، مسئولان آن را به گردن بگیرند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، شهدای سانحه هوایی و همچنین رحلت آیت الله محلاتی اظهار کرد: خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم. وی ادامه داد: این ناراحت کننده است که برخی افراد غافل اند و شیرینی‌های به دست آمده را به تلخی می‌کشانند و گوش آنان همواره به دهان دشمنی است که جنایتکاریش از گذشته تا کنون مرتباً ثابت می‌شود. نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند جهنم را برای کسانی آماده کرده ایم که عقل دارند، اما اندیشه نمی‌کنند، چشم دارند، اما نمی‌بینند، گوش دارند، اما نمی‌شنوند و اینان مانند چهارپایان هستند. آیت الله طباطبایی نژاد در خصوص سانحه هوایی و شهادت جمعی از دانشجویان نخبه کشور تصریح کرد: همه ملت ایران از این اتفاق ناراحت هستند، اما در هیچ کجای دنیا مشاهده نخواهید کرد که اگر اشتباهی رخ داد مسئولان آن را به گردن بگیرند به غیر از ایران که سردار سلامی و حاجی زاده این اشتباه را به گردن گرفتند و گردن خود را از مو باریک‌تر دانستند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*