اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299430
تاریخ انتشار: 1398/10/29 00:26
درآستانه جلسه سرنوشت‌ساز ای‌اف‌سی برای تصمیم نهایی درباره سلب میزبانی از چهار باشگاه کشورمان رخ داد؛
ارزش دیپلماسی و عقلانیت به جای واکنش‌های احساسی را حالا می‌توان لمس کرد. متاسفانه معرفی افرادی نظیر تاج و کفاشیان با اشغال کرسی‌های AFC امروز خود را نشان داده و این دو مدیر با کمترین تاثیر و نفوذ در جریانات داخلی این نهاد قاره‌ای، بیشتر تماشاگر بوده‌اند و حتی فدراسیون ایران را از خطرات نیز آگاه نکرده‌اند.

عصرجهان-اخبار مهم فوتبال ایران همچنان از عربستان و رسانه های این کشور می‌آید و گویا منابع خبری و آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا علاقه زیادی به دادن خبرهای دست اول خود به این کشور دارند که جنگ منطقه ای و سیاسی را علیه ایران به راه انداخته ‌و سعی دارد با کشاندن این نبرد روانی به حوزه ورزش، جامعه جوان کشورمان را هدف حملات خود قرار دهد.

 بعد از اینکه خبر عجیب و باورنکردنی محرومیت تیم های ایرانی از میزبانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با صحنه گردانی رییس بحرینی ای اف سی توسط یک خبرنگار معروف سعودی منتشر شد، حالا و پس از اتخاذ واکنش محکم و قاطع چهار باشگاه ایرانی مبنی بر انصراف از رقابت ها، رسانه‌های سعودی خبری تازه در همین ارتباط نشر داده اند که می تواند به فروکش کردن آتش اختلافات کمک کند.

ورود رییس فیفا به حکم سیاسی کنفدراسیون آسیا و رییس بحرینی علیه فوتبال ایران/ مکالمه تلفنی اینفانتینو با شیخ‌سلمان بعداز تماس ایران / آغاز دیپلماسی برای جلوگیری از محرومیت بی‌سابقه ۴تیم ایرانی

خبر تازه سعودی‌ها می گوید فدراسیون جهانی فوتبال فیفا برای حل مشکل میزبانی نمایندگان ایران وارد عمل شده است. این همان اتفاقی بود که مقامات ارشد ورزش ایران انتظارش را داشتند. ایران طبق برنامه های فیفا در رفع محدودیت حضور بانوان در ورزشگاه ها پیش می رفت و این به خودی نشان دهنده افزایش چشمگیر ضریب امنیت در استادیوم های کشور است که می تواند موجب آزادسازی تماشای بازی ها از سپی خانم ها در بازی های لیگ داخلی شود.  

گرچه تیمهای ایرانی هنوز موفق به فتح لیگ قهرمانان آسیا نشده اند، اما برگزاری این مسابقات بدون حضور تیمهای ایرانی ضربه ای سنگین به اعتبار و کیفیت این رقابت ها وارد خواهد کرد و میانگین تماشاگر مسابقات امسال لیگ قهرمانان را به شدت کاهش خواهد داد و راه را برای جولان تیمهای متمول و مصرف کننده عربی که از کمترین تماشاگر برخوردارند، باز خواهد کرد. حالا تیمهای درجه دو عربی از بحرین و کویت در مرحله پلی آف نامه نوشته اند تا شاید شانس بیشتری برای صعود داشته باشند.  

ورود اینفانتینو برای حل مشکل میزبانی نمایندگان ایران توقعی بود که قبل از جلسه سرنوشت ساز AFC و هیات اجرایی این نهاد که به شدت تحت تاثیر پول های عربستانی هاست، با تماس تلفنی رئیس فیفا با شیخ‌سلمان تحقق یافت.
بعد از اعلام کتبی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو میزبانی نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا و بازی باشگاه های ایرانی در کشور ثالث که با واکنش فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه‌های ایرانی مواجه شد، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا برای حل این مشکل ورود کرد.

خبر این رسانه عربستانی حاکی از پادرمیانی جیانی اینفانتینو در تماسی تلفنی امشب با شیخ سلمان است که در این گفت و گو درخواست گزارشی از اتفاقات ارایه کرد و سپس برای حل و فصل این مشکل به تبادل نظر پرداخت. هنوز جزئیاتی از تغییر در تصمیمات صورت گرفته در این باره منتشره نشده است.

فدراسیون فوتبال ایران ، کمیته ملی المپیک و نمایندگان باشگاهی ایران ،امروز به صورت رسمی در واکنش به ابلاغیه ظالمانه AFC به صورت رسمی از انصراف برای حضور در لیگ قهرمان آسیا خبر دادند و فدراسیون فوتبال ایران خواهان رسیدگی کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعلام نظردر این مورد طی 24 ساعات آینده شده است.

ورود رییس فیفا به حکم سیاسی کنفدراسیون آسیا و رییس بحرینی علیه فوتبال ایران/ مکالمه تلفنی اینفانتینو با شیخ‌سلمان بعداز تماس ایران / آغاز دیپلماسی برای جلوگیری از محرومیت بی‌سابقه ۴تیم ایرانی

رسانه عربستانی مدعی شده است که ابتدا مقامات ارشد ایرانی با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا تماس گرفته اند و وی در جریان اتفاقات قرار داده اند.

تابناک با پیگیری این خبر از منابع آگاه در فدراسیون فوتبال مطلع شده است که گویا تهدید و تصمیم فوتبال ایران به اطلاع رییس فیفا رسیده است و او در جریان تصمیم سیاسی چند کشور کوچک عربی مبنی بر اعلام نگرانی از امنیت در ایران قرار گرفت. در این تماس به نفر اول فوتبال جهان گفته شده است که وزارت ورزش ایران کلیه تضامین لازم در خصوص امنیت اعضای تیمهای مهمان خارجی را داده است و غیر از مسابقات و رویدادهای فوتبال ، مسابقات بین المللی در رشته های مختلف در مرزهای ایران در حال برگزاری است که جام کشتی تختی با حضور دهها کشتی گیر خارجی مهمترین این میزبانی های موفق و بدون خطر بوده است.

انصراف یا تهدید به کناره گیری از رقابت های بین المللی حائز اهمیت همچون لیگ قهرمانان آسیا می تواند عواقب بسیار ناگواری برای فوتبال ایران داشته باشد که کمترین آن محرومیت از کلیه مسابقات باشگاهی خارجی و داخلی و همچنین سقوط هر چهار تیم به دسته پایین تر رقابت های لیگ ایران است. در مقابل گردن نهادن و پذیرش بی قید و شرط این محرومیت های سیاسی که قطعا کاری برنامه ریزی شده از سوی کشورهای متخاصم منطقه ای است، می تواند موجب تداوم و شدت این روند سیاه برای تیم ملی ایران در راه جام جهانی فوتبال شود.

در این میان می توان ارزش دیپلماسی و عقلانیت به جای تصمیمات و واکنش های احساسی را به خوبی لمس کرد. متاسفانه معرفی افرادی نظیر تاج و کفاشیان برای تصدی کرسی های AFC امروز خود را نشان داده و این دو مدیر با کمترین تاثیر و نفوذ در جریانات داخلی این نهاد قاره ای، بیشتر تماشاگر بوده اند و حتی فدراسیون ایران را از خطرات نیز آگاه نکرده اند. ارزش نمایندگانی که بتوانند در چنین مواقعی از حقوق فوتبال ایران دفاع کنند، در چنین مواقع بحرانی خود را نشان می‌دهد.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*