اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299469
تاریخ انتشار: 1398/11/03 00:45
فلاحت‌پیشه: تصمیم انتحاری نگیریم/جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی باید در ایران بماند/واکنش "مطهری" به اظهارنظر اخیر "کدخدایی" درباره نظارت بر نمایندگان/استاد ایرانی-آمریکایی اخراج شد!/

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
نقوی حسینی: ما باید در برجام بمانیم

نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت به «آزادی» گفت: «ما از اول با برجام مخالف بودیم. من همه‌ی مواضع سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها ومناظره‌های تلویزیونی م. موجود است ما به این توافق نقد جدی داشتیم».وی در پاسخ به اینکه اگر توافق برجام بد بود چرا امریکا خارج شد؟ گفت: «ما نباید ملغطه کنیم؛ بله امریکایی‌ها توافق برجام را منعقد کردند، اما ما هم تعهداتمان را انجام دادیم و وقتی موقع تعهدات ان‌ها شد از برجام خارج شدند. برجام انصافا نقایص و اشکالاتی زیادی داشت».این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه در شرایط فعلی باید در برجام بمانیم یا از آن خارج شویم، گفت: «الان ما چاره‌ای جز این نداریم که برجام را به هرشکلی حفظ کنیم، چون ما تعهداتمان را انجام دادیم مثل کسی می‌مانیم که خونه را خریده چک‌ها را داده و پول هم نقد شده، اما طرف در خانه نشسته است و می‌گوید حالا توافق را لغو کنیم.»وی تاکید کرد: «ما از برجام خارج نمی‌شویم و فعلا پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا می‌کنیم و در چارچوب ان پی تی نیز همکاری داریم، اما با ادامه دار بودن بد قولی اروپا می‌توانیم در این همکاری‌های خود تجدید نظر کنیم و حتی از ان پی تی خارج شویم تا اروپا را وادار به اجرای تعهدات کنیم.»نقوی حسینی و دیگران در حالی ایده خروج از NPT را طرح می‌کنند که به اعتقاد کارشناساس مسائل بین الملل این اقدام هیچ سودی برای ما نخواهد داشت. به عنوان مثال جاوید قربان اغلو، تحلیل گر مسائل بین الملل در گفت: وگویی تاکید کرد که این اقدام صرفا موجب اجماع جهانی علیه ایران شده و از ترامپ که یک طرفه برجام را بهم زد، یک فرد محق می‌سازد.
 
شانس ۵۰ درصدی آیت‌الله یزدی برای ورود به مجلس خبرگان!
 
با انصراف ۲۹ نفر و ردصلاحیت ۲۶ نفر، در مجموع ۲ نفر برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان قم تأیید صلاحیت شدند که یکی از آن‌ها آیت الله محمد یزدی است.مرتضی حیدری فرماندار قم در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه نتیجه بررسی داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان قم به پایان رسید، اظهار داشت: در مجموع ۲نفر برای انتخابات خبرگان رهبری استان قم تأیید صلاحیت شدند.وی در پاسخ به این سؤال که میزان منصرف شده‌ها و ردصلاحیت شده‌ها چه تعداد بود؟ گفت: از میان ۵۷ داوطلبی که در زمان ثبت‌نام، برای انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان قم ثبت نام کرده بودند، ۲۹ نفر انصراف داده و ۲۶ نفر هم رد صلاحیت شدند و ۲ نفر تأیید صلاحیت شدند.فرماندار قم در پاسخ به این سؤال که آیا یکی از این دو تأیید صلاحیت شده آیت الله محمد یزدی است؟ گفت: بله. آیت الله محمد یزدی و یک نفر دیگر تأیید صلاحیت شدند.خاطرنشان می‌شود با رحلت آیت الله محمد مؤمن نماینده مردم استان قم در مجلس خبرگان رهبری، کرسی نمایندگی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری خالی شده است که در همین راستا انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان قم همزان با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان برگزار می‌شود.
 
آیت‌الله ممدوحی: شورای نگهبان یک مفهوم «بین‌المللی» است
 
یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره انتقادات برخی از سیاسیون به عملکرد شورای نگهبان گفت: سیاسیون بر دو قِسم هستند. یک قسمت هستند که واقعا می‌خواهند انتقاد صحیح کنند که آن‌ها جواب دارند، اما یک عده هستند که حرف‌هایشان هیچ مبنایی ندارد که حتی صلاحیت اینکه آدم جوابشان را هم بدهد ندارند.آیت‌الله حسن ممدوحی درباره انتقاد بسیاری از صاحب‌نظران به رویکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت چهره‌های شاخص گفت: مفهوم شورای نگهبان یک مساله بین‌المللی است و همه کشور‌ها دارند. یعنی تمام کشور‌ها برای انتخاب کردن شخصیت‌های تراز اول کشورشان شورای نگهبان دارند تا ببینند یک شخص چه‌کاره است و سابقه‌اش چیست.
 
ترکان: سلیقه وزرا بیشتر به واعظی نزدیک است تا روحانی
 
اکبر ترکان مشاور سابق روحانی می‌گوید «اثر جهانگیری در تصمیمات بعد از تاثیر واعظی و نوبخت است. آقای روحانی در دور اول ریاست جمهوری خود سه فرد بسیار مهم بعنوان معاون اول داشت: ۱. حسین فریدون ۲. محمد نهاوندیان ۳. اسحاق جهانگیری بودند که این دو نفر بسیار موثر بودند و حال دو نفر نیستند و نوبخت و واعظی به جای آن دو آمدند.»
 
دهقانی اخبار منتسب به فرزند خود را تکذیب کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اخبار منتسب به خود درباره فرزندش را تکذیب کرد.کمال دهقانی فیروز آبادی، درباره انتشار اخباری منتسب به وی درخصوص اینکه «شهاب دهقانی» دانشجوی دانشگاه نورث ایسترن آمریکا که در فرودگاه بوستون اجازه ورود به آمریکا به وی داده نشد، پسر وی است، اظهار داشت: نام این جوان شهاب دهقانی حسین آبادی است اما فامیل بنده دهقانی فیروز آبادی است.وی افزود: ما هیچ نسبت فامیلی با ایشان نداریم و بنده این خبر را در رسانه‌ها دیدم، بعد هم گروه سلطنت طلبان این موضوع را به من نسبت داده و عنوان کردند که این نماینده دشمن آمریکا است و علیه آمریکا شعار می‌دهد، اما پسرش در آمریکا تحصیل می‌کند و به سخنان من پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کردند و خواستند یک رویه دروغ پردازی و تخریب کننده‌ای را پیش بگیرند.
 
اصلاح‌طلبان برای ردصلاحیت‌ها جلسه برگزار می‌کند

جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قرار است عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمدرضا عارف رئیس این شورا برگزار می‌شود.در این جلسه قرار است درباره آخرین وضعیت داوطلبان اصلاح‌طلب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف صورت بگیرد.مصطفی کواکبیان و علیرضا محجوب نیز در این جلسه گزارشی از آخرین رایزنی‌های خود با شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت دواطلبان اصلاح‌طلب به جلسه ارائه خواهند داد.همچنین اصلاح‌طلبان که در سطح دبیران کل احزاب در جلسه شرکت می‌کنند قرار است، درباره قابلیت ارائه لیست انتخاباتی گزارشی از وضعیت نامزد‌های خود به صورت کامل ارائه خواهند دهند.
 
بستن لیست نهایی شورای ائتلاف اصولگرایان به تاخیر افتاد

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در تهران گفت: لیست منتشر شده در رسانه‌ها به عنوان لیست شورای ائتلاف، لیست نهایی نیست؛ چرا که ممکن است ترکیب این لیست در پی جلساتی که با هدف دستیابی به وحدت حداکثری در حال برگزاری است، تغییر کند. مهدی اقراریان، دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در تهران با تشریح آخرین فرآیند‌های تشکیل لیست ۳۰ نفره تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در راستای رسیدن به لیست تهران فرآیندی را طراحی کرد که این فرآیند براساس زمان بندی صورت گرفته در حال اجرا است. وی با اشاره به اینکه شورای ائتلاف تهران در روز پنج شنبه یک گام دیگر به نهایی شدن لیست تهران نزدیک خواهد شد، افزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده دعوت از ۱۵۹ نامزد انتخاباتی تهران که براساس نظر احزاب، اقشار، اصناف، تشکل‌ها و چهره‌های شاخص معرفی شدند و از طریق مصاحبه نهایی شدند، انجام می‌شود. اقراریان ادامه داد: در روز پنج شنبه این امکان برای اعضای مجمع عمومی تهران فراهم خواهد شد تا بتوانند اطلاعات علمی و عملی این ۱۵۹ نفر را در سایت شورا مشاهده کنند.
 
واکنش "مطهری" به اظهارنظر اخیر "کدخدایی" درباره نظارت بر نمایندگان

نماینده مردم تهران در مجلس نظارت شورای نگهبان بر نمایندگان در طول دوره نمایندگی را موجب محافظه‌کارتر شدن مجلس عنوان کرد.علی مطهری در یادداشتی با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان نوشت:«آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان خواستار نظارت این شورا بر نمایندگان مجلس در طول دوره نمایندگی شده‌اند. مقصود ایشان این است که در طول این چهارسال هر زمان شورای نگهبان اراده کرد نماینده‌ای را رد صلاحیت و از مجلس اخراج کند، شبیه کاری که این شورا در حق خانم مینو خالقی و مردم اصفهان کرد که پس از رأی مردم او را رد صلاحیت کرد و وی از ورود به مجلس بازماند. نتیجه این درخواست آقای کدخدایی این است که مجلس از آنچه که امروز هست ضعیف‌تر، محتاط‌تر و محافظه‌کارتر شود و قادر به اظهار نظر آزاد نباشد، خصوصاً که شورای نگهبان تاکنون نشان داده است که نظارت او بیشتر شامل اظهارنظرها می‌شود.یک سؤال این است که چه ضرورتی برای این کار هست؟ اگر نماینده‌ای مرتکب یک جرم مالی یا اخلاقی شود یا در بیان خود مرتکب توهین یا افترا شود مانند بقیه مردم محاکمه و مجازات می‌شود. اظهارنظر هم که باید آزاد باشد. پس چه جایی برای این نظارت است؟ سؤال دیگر این است که اگر چنین نظارتی برای مجلس لازم است چرا برای شورای نگهبان لازم نباشد که در طول دوره عضویت اعضای آن در این شورا، نهادی بر آن نظارت کند تا احیاناً در میانه راه رد صلاحیت و حذف شوند.»
 
وزیر خارجه عربستان: از مذاکره با ایران استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه عربستان سعودی اظهار داشت که در بحث مذاکره ریاض با ایران، کشور‌های بسیاری پیشنهاد میانجیگری داشتند. به گزارش رویترز، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: خوشحالیم که منطقه از هر گونه تنش با ایران جلوگیری کرد. وی در ادامه به موضوع مذاکره با ایران پرداخت و در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نقش منفی ریاض در رویداد‌های منطقه گفت: ما از گفتگو [با ایران]استقبال می‌کنیم مشروط بر اینکه ایران از طریق خشونت از عوامل منطقه‌ای خود حمایت نکند. وزیر خارجه سعودی خاطرنشان کرد: کشور‌های بسیاری در بحث مذاکره با ایران پیشنهاد میانجیگری ارائه کردند.
 
اقدام تحسین‌برانگیز خانواده شهید سلیمانی در مورد جوان بازداشت شده

برادر شهید سلیمانی: از مراجع قضایی و انتظامی می‌خواهم پرونده جوان بازداشت شده را که به تصاویر سردار سلیمانی اهانت کرده است، مختومه کنند. آقای سهراب سلیمانی افزود: امروز شنیدم جوان دستگیر شده زیر ۱۸ سال دارد و با شناختی که از روحیه سردار دارم می‌دانم ایشان از این موضوع راضی نخواهد بود که فردی به خاطر او مورد آزار و اذیت قرار گیرد. وی گفت: ما به عنوان خانواده از حق قانونی خودمان می‌گذریم و از مسئولین و مراجع انتظامی و قضایی خواهش می‌کنم این موضوع را پیگیری نکنند. آقای سلیمانی تصریح کرد: قرار است من فردا این جوان را ببینم و به او می‌گویم که حاج قاسم به جوانان علاقمند بود و دوست داشت افرادی باشند که در جامعه تأثیرگذارند.وی تاکید کرد: خواهش من از مراجع قضایی و انتظامی این است که موضوع را پیگیری نکنند چرا که حاج قاسم به جوانان عشق می‌ورزید.آقای سلیمانی افزود: این جوان قصد و نیتی نداشته و تحت تأثیر یک موضوع احساسی قرار گرفته که حتماً قابل بخشش است.فردی که چند روز پیش به تصاویر سردار سلیمانی اهانت کرده بود امروز بازداشت شد.
 
استاد ایرانی-آمریکایی اخراج شد!

یک مرکز آموزشی در بوستون آمریکا، یکی از اساتید ایرانی-آمریکایی خود را به دلیل آنکه اظهارات ضدایرانی ترامپ را دست‌مایه طنز قرار داده بود؛ اخراج کرد.به گزارش تریبیون، کالج «بابسون» در ۲۰ کیلومتری شهر بوستون، «آشین فانسی» استاد ایرانی-آمریکایی خود را به دلیل انتشار مطلبی به‌زعم آنها غیراخلاقی در صفحه فیس‌بوک خود؛ اخراج کرد.گفتنی است این استاد ایرانی‌الاصل مطلبی طنزآمیز درباره تهدید ترامپ مبنی بر بمباران ۵۲ مرکز فرهنگی در ایران منتشر و پیشنهاد کرده بود ایران هم ۵۲ سایت فرهنگی آمریکا نظیر منزل مسکونی برخی هنرپیشه‌های آمریکایی را در لیست اهداف خود قرار دهد.فانسی از بابت انتشار پست فیس‌بوکی خود عذرخواهی و در عین حال تاکید کرد افرادی از آنچه وی برای دوستانش نوشته، سوء برداشت کرده‌اند.وی همچنین از حق آزادی بیان خود دفاع کرد حال آنکه کالج بابسون مدعی است این قبیل اظهارات تهدیدآمیز را بر نمی‌تابد.
 
انتقال فرزندان اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد به رشته‌های پزشکی لغو شد

دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ از آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به بعد، پذیرش چهار رشته پرمتقاضی پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت متمرکز و هم‌زمان با پذیرش دوره‌های روزانه، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌های دولتی با انتخاب رشته متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود. بر اساس مصوبات بیست و دومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد موظف است، تغییر رشته و انتقال ۱۳۴ نفر از فرزندان اعضای هیات‌علمی بر اساس مصوبه هیات رئیسه آن دانشگاه در سال ۱۳۹۶ به رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی که فاقد شرایط و ضوابط دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ ۲۵ تیر سال ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تسهیلات فرزندان اعضای هیات‌علمی است را لغو کند. همچنین چنانچه افراد دیگری در سنوات قبل یا بعد وجود دارند که تغییررشته آن‌ها نیز برخلاف شرایط و ضوابط دستورالعمل فوق انجام‌شده، تغییر رشته آن‌ها توسط دانشگاه آزاد اسلامی لغو و وضعیت تمامی افراد فاقد شرایط و ضوابط تغییر رشته طبق دستورالعمل اجرایی تسهیلات فرزندان اعضای هیات‌علمی به همراه مدارک و مستندات لغو تغییررشته آن‌ها حداکثر تا ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارسال کند. /ایسنا

روحانی: رضایت خاصه و یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند

روحانی در جلسه هیات دولت گفت: اینکه خداوند به پیامبر خویش دستور می‌دهد که با مردم مشورت کن و از زنان و مردان بیعت بگیر، به خاطر این است که بخش بزرگی از مشروعیت اجتماعی و حقوقی از جانب مردم حاصل می‌شود و به همین دلیل هر کاری در کشور انجام می‌دهیم نباید رضایت عامه نادیده گرفته شود. رئیس جمهور تصریح کرد: رضایت خاصه و رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند و باید رضایت عامه مردم را مدنظر قرار دهیم و بر این اساس اقدام و حرکت کنیم. روحانی افزود: اگر مردم به خوبی بدانند که امروز و فردا رای و نظر آن‌ها حاکم است بی‌تردید اگر از عملکرد فردی ناراضی بودند در انتخابات بعدی می‌توانند جبران کنند و در چنین حالتی به آینده امیدوارتر خواهند بود. رئیس جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات آتی و قدرت سیاسی و اجتماعی حاصل از آن، اظهار داشت: باید همه پای صندوق آرا حضور پیدا کنند و درست است که باید با دقت افرادی که شرایط لازم را دارند، برگزینند، اما نباید هدف را فراموش کنیم و هدف اصلی حضور اکثریت قاطع مردم پای صندوق آرا است والا می‌توان انتخاباتی مانند بعضی از کشور‌ها حتی برخی از کشور‌های اروپایی با حضور ۱۵ و ۲۰ درصدی مردم برگزار کرد، اما چنین انتخاباتی مورد رضایت ما نیست و هیچ وقت نخواستیم که در انتخابات حضور مردم کمرنگ باشد.

واکنش آیت‌الله جنتی به انتقاد روحانی از ردصلاحیت‌ها

آیت‌الله جنتی از همکاری خوب مراجع قانونی همچون ناجا، وزارت اطلاعات و قوه قضائیه با شورای نگهبان در پروسه بررسی صلاحیت‌ها تشکر کرد و افزود: در کنار مستندات و مدارک مراجع قانونی، بررسی‌های محلی نیز به تأیید صلاحیت افراد گمنام کمک کرد و بسیاری از افرادی که فاقد سابقه بودند از این طریق احراز صلاحیت شدند. آیت‌الله جنتی تصریح کرد: البته اگر در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت استانی و مرکزی اشتباهی صورت گرفته باشد یا مستندات جدیدی به دست ما برسد، اعضای شورای نگهبان با دقت به آن‌ها رسیدگی خواهند کرد و چنانچه تغییراتی در نتایج اولیه صورت گیرد جای هیچ‌گونه نگرانی نیست چراکه شورای نگهبان صرفاً به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می‌کند. دبیر شورای نگهبان با گلایه از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور نسبت به بررسی صلاحیت‌ها و سوء استفاده وزیر خارجه آمریکا از آن، متذکر شد: در شرایط فعلی، کشور نیاز به آرامش و امید آفرینی دارد و آقای رئیس‌جمهور نباید اظهاراتی داشته باشد که خدای نکرده افکار عمومی را نگران کند یا موجب یاس مردم و مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد. شورای نگهبان از تائید یا رد صلاحیت هیچ فردی متنفع یا متضرر نمی‌شود و برایش این جناح یا آن جناح فرقی ندارد و فقط به مر قانون عمل می‌کند. وی در ادامه خطاب به اعضای شورای نگهبان تاکید کرد: باید در کمال دقت در این مرحله شکایات داوطلبان بررسی شود تا کسانی که حداقل شرایط قانونی را دارند در جمع داوطلبان قرار گیرند.

وزیر راه: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی باید در ایران بماند

وزیر راه و شهرسازی در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی نیز گفت: جعبه سیاه جزو لاینفک بررسی سانحه است و این سانحه، چون در ایران رخ داده مسئول بررسی آن سازمان هواپیمایی بوده و طبق «انکس۱۳» ایکائو در حال بررسی موضوع است. هیئت بررسی سانحه برای بررسی مدارک هواپیما نیز به اوکراین سفر کردند. وی افزود: مردم عزیز ما بدانند از لحظات اول حادثه، سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری شرکت بوئینگ و طرف اوکراینی و همه طرف‌هایی که باید در این بررسی حضور داشته باشند ارتباط برقرار کرده و نمایندگان آن‌ها در روند بررسی سانحه حضور دارند و جعبه سیاه به عنوان یکی از آیتم‌های مهم سانحه باید در داخل کشور باشد. اگر تیم بررسی در بازگشایی اطلاعات این سانحه به مشکل بربخورد آن زمان تصمیم می‌گیرند چگونه از طرف‌های دیگر برای استخراج اطلاعات کمک بگیرند.

فلاحت‌پیشه: تصمیم انتحاری نگیریم

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، با اشاره به برداشتن گام پنجم ایران در کاهش تعهدات برجامی و به دنبال آن فعال شدن مکانیسم حل اختلاف توسط اروپایی‌ها اظهار کرد: دشمنان ما به دنبال وادار کردن کشورمان به یکسری تصمیم‌گیری‌های انتحاری هستند، اما فضای فشار افراطی علیه ایران گذرا و موقتی بوده و با توجه به این نگاه باید تصمیم‌های درستی گرفته شود نه این‌که یکسری تصمیمات انتحاری باشد. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در این شرایط طرح تجدیدنظر در همکاری با آژانس بین‌المللی هسته‌ای رفتاری انحصاری است. ما می‌توانیم در قالب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) به هر قابلیت هسته‌ای برسیم اکنون آمریکایی‌ها علی‌رغم عضویت در کنوانسیون‌ها بیشترین تخطی را از انجام کنوانسیون‌ها دارند، دلیلی ندارد در شرایطی که دنیا دچار شرایط انتحاری شده ما یکسری بنیاد‌های حقوقی و مناسبات‌مان را بهم بزنیم، به جای آن می‌توانیم رفتارهایمان را در قالب منشور ملل متحد توجیه کنیم، چون منشور ملل بر همه کنوانسیون‌های بین‌المللی غلبه دارد، لذا نباید اقدامات و رفتارهایمان به گونه‌ای باشد که متهم شویم در حال انجام اقدامات خطرناک هستیم.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*