اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299599
تاریخ انتشار: 1398/11/13 19:30
دولت چین اجازه دسترسی به اجساد را نمی دهد و تنها خاکستر قربانیان پس از طی مراحل سخت گیرانه سوزاندن، به خانواده ها تحویل می شود.

با افزایش آمار شیوع ویروس "کرونا" در چین دولت این کشور دیروز آیین نامه سختگیرانه جدیدی را برای دفن (سوزاندن)قربانیان این ویروس مرگبار صادر کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت " چاینا دیلی"، بر اساس آیین نامه جدید ابلاغی  "کمیسیون بهداشت ملی چین " خانواده‌های قربانیان ویروس کرونا تنها پس از طی مراحلی خاص که قادر به دیدن اجساد متوفی خود نیستند، می‌توانند خاکستر متوفی خود را دریافت کنند.

در آیین نامه قبلی به خانواده‌ها توصیه شده بود هر چه سریعتر اعضای خانواده خود را در مراسم‌هایی ساده و کم‌شمار دفن کنند. (بسوزانند.) اما در آیین نامه جدید همه فرایند سوزاندن جسد تحت نظارت کمیسیون بهداشت ملی چین انجام می شود و تنها خاکستر فرد متوفی به خانواده او تحویل داده می‌شود و به خانواده‌ها نیز توصیه شده برای فرد متوفی حق برگزاری مراسم ندارند. دلیل ممنوع کردن مراسم، بیم از گسترش بیشتر ویروس کروناست.

یک مرکز ویژه بستری بیماران "کرونا" در بیمارستانی در استان "هوبی" چین/ رویترز

آیین نامه جدید سوزاندن قربانیان

این آیین نامه جدید در شرایطی دیروز صادر شد که شمار قربانیان این ویروس در چین به بالای 300 مورد رسید و تعداد مبتلایان به این ویروس مرگبار در سراسر جهان به بیش از 14 هزار نفر رسیده است.

بر اساسی آیین نامه جدید اگر فردی مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان فوت کند مراحل صدور مجوز دفن به شکل زیر خواهد بود:

ابتدا پرسنل پزشکی در بیمارستانی که قربانی در آن معالجه می‌شد موظفند جسد را ضدعفونی و به طور کامل بسته‌بندی کنند . باز کردن این بسته بندی در طی فرایند بعدی اکیدا ممنوع است.

سپس کادر پزشکی گواهی فوت صادر می‌کنند و به خانواده قربانی اطلاع می‌دهند. در این مرحله با مرکز خدمات محلی تشییع جنازه برای هماهنگی تدفین تماس گرفته می‌شود.

در مرحله بعدی  پرسنل خدمات تشییع جنازه، پیکر قربانی را از بیمارستان تحویل می‌گیرند و آن را به مرکز تدفین (سوزاندن) تحویل می‌دهند و در مرحله آخر مجوز "سوزاندن جسد" از سوی کمیسیون بهداشت ملی صادر می‌شود.

هیچ فردی از اعضای خانواده مجاز نیست در طول این روند به جسد متوفی خود دسترسی داشته باشد، اما بر اساس آیین نامه صادره دیروز کمیسیون بهداشت ملی چین، اعضای خانواده پس از طی شدن مراحل سوزاندن جسد می‌توانند خاکستر عضو خانواده خود را دریافت کنند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*