اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299731
تاریخ انتشار: 1398/11/28 11:48
خصوصیات ساده زیستی و پاک دستی موحد باعث محبوبیت ایشان پس از چهل سال فعالیت سیاسی حتی در تمام استان های جنوبی گردید

عصرجهان؛ متن دریافتی

اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی و انتخابات اخیر بر کسی پوشیده نیست. مجلس شورای اسلامی عصاره فضایل ملت، مظهر ارادۀ ملی، نقطه تلاقی قومیت ها و نماد مردم سالاری دینی است. سرآغاز همۀ تحولات مهم سیاسی در تاریخ معاصر ایران از مشروطه و ملی شدن صنعت نفت تا کنون نهاد مجلس بوده خصوصا در این مقطع حساس تاریخی که ایران اسلامی تحت هجمه های نظامی،سیاسی،وتحریم های ظالمانه از طرف کشور های خارجی قرار دارد اهمیت یک مجلس توانمند و حضور حداکثری ملت دو چندان میباشد این حضور میتواند امنیت ما را تضمین و نقطه ی عطفی در تحولات اقتصادی و سیاسی کشور باشد لذا اینجانبان بر حسب وظیفه ی شرعی و ملی خود در انتخابات دوم اسفند شرکت نموده و همگان را به این حضور دعوت مینماییم. بنابراین با در نظر گرفتن همه جمیع جهات در بین کاندیداهای موجود در شهرستان کهگیلویه بزرگ حجه الاسلام والمسلمین حاج سید محمد موحد سیدی ار سلاله زهرای اطهر با کوله باری از تجربه را شایسته ی به دوش کشیدن این امانت بزرگ میدانیم.
اما چرا موحد؟
1. اساس وبقای یک حاکمیت و محبوبیت سیاست مداران وابستگی تام به میزان تعامل آنها با مردم دارد بعضی از سیاسیون از نردبان مردم به قدرت میرسند ولی بعد از رسیدن به جایگاه مدیریتی مردم را به فراموشی میسپارند به همین دلیل و دلایل دیگر بیشتر سیاسیون بیشتر از ده سال نمیتوانند محبوبیت خود را حفظ کنند.
بانگاهی به چهل سال زندگی سیاسی حاج سید محمد موحدکه بیست سال از آن را در مجلس بوده چیزی جز با مردم بودن و با مردم زیستن نمی بینیم در واقع موحد مجلس وقدرت را برای مردم میخواهد نه برای خود. راز ماندگاری و محبوبیت موحد نیز درهمین معنا نهفته است.
ویژگی مردمی بودن' این سید عزیز را بین سیاسیون کشوربه یک شخصیت منحصر به فرد تبدیل کرده و یقینا تاریخ نویسان کهگیلویه از سید محمد موحد به عنوان یک چهره ی ماندگار و قابل احترام به نیکی یاد خواهند کرد چه زیبا پیامبر اکرم(ص) میفرماید "خیرالناس انفعهم للناس" : بهترین مردم کسی است که سودش برای مردم بیشتر از دیگران باشد.
بسیاری از مردم منزل مملو از مراجعه کنندگان حاج آقا موحد و خدمت خاضعانه ایشان به مردم در تهران را دیده یا شنیده اند آیا رجال سیاسی ما تاکنون توانسته اند مانند موحد کمر همت به خدمت مردم ببندند ؟
2. دوران قضاوت : آنچه عامه مردم از یک قاضی انتظار دارند صدور احکام قضائی متقن و قانونی است اما انجام وظایف قانونی و همزمان مردمی بودن و محبوبیت کاری بس دشوار است که این بزرگوار هر دو را در کمال ظرافت به خوبی انجام داده و در تمامی دوران قضاوت محل رجوع و حل مشکلات مردم بوده است.
3. دوران نمایندگی و وکالت : پاسخگویی ، صادق بودن، پیگیری امور موکلان در تمام دوران نمایندگی آقای سید محمد موحد پررنگ بوده و در توسعه شهرستان کهگیلویه و اخذ اعتبارات حتی از نهادهای غیرمرتبط با بودجه عمومی موفق عمل کرده است .
4. دوران پس از نمایندگی : دکتر شریعتی وجه ممیزه عالمان دینی و روشنفکران را با "مردم بودن" و "تاثیرگذاری عالمان دین بر مردم" می داند این ویژگی در تمام دوران حیات سیاسی آقای سید محمد موحد بدون انقطاع بر عملکرد ایشان سایه افکنده است .
5. سابقه نیکو : بعضی از سیاسیون پس از اینکه بر کرسی مدیریت یا نمایندگی تکیه می زنند پرونده اتهامات مالی آنها در دستگاههای اطلاعاتی و قضائی مطرح و خبرساز می شود اما جناب موحد علیرغم حضور در حساسترین سمت های قضائی و نمایندگی همگان بر پاک دستی ایشان صحه گذاشته اند.
6. انعطاف پذیری و بصیرت سیاسی و دوراندیشی: در اوایل انقلاب زمانی که سید محمد موحد پا به عرصۀ قضاوت گذاشت جوانی بیست و چند ساله بود دوره ای که سیستم قضایی ما هنوز سامان نیافته بود اما منش قضایی و صدور احکام موحد به مثابه پیران با تجربه بوده همان گونه که امروز به سان جوانی خستگی ناپذیر تا پاسی از نیمه شب به رتق و فتق امور می پردازد.
از نظر فکری دارای اندیشه ای بلند و از جزم اندیشی سیاسیون به دور بوده و از نظر سیاسی موحد پذیرای تمام مردم فارغ از رنگ و نژاد و گرایش سیاسی می باشد و در این خصوص به مولایش علی(ع) اقتدا کرده آنجایی که میفرماید:
ای مالک مهربانی با مردم و دوست داشتن ایشان را شعار دل خود ساز چرا که مردم یا هم کیشان تو هستند یا همانند تو درآفرینش برابرند.
همین خصوصیات ساده زیستی و پاک دستی موحد باعث محبوبیت ایشان پس از چهل سال فعالیت سیاسی حتی در تمام استان های جنوبی گردید این جامعیت فکری و عملی باعث شد که موحد حتی در بهبهان شهر دارالعلما وبا هزار سال سابقه ی مدنیت بتواند راهی بهارستان شود کاری که جز از موحد از هیچ یک از سیاسیون استان ما بر نمی آمد. بنا بر این موحد متعلق به یک خانواده یا تبار خود نیست بلکه موحد ثمره، حاصل و عصاره احساسات، تعاملات مردم وسیاسیون کهگیلویه در چهل سال گذشته بوده لذا ایشان از سرمایه های مادی و معنوی و مدیریتی استان ما هستند شایسته آن است با انتخاب این شخصیت کم نظیر در دوم اسفند نود و هشت یادآور روزهایی باشیم که شهرهای مجاور به کهگیلویه برای داشتن حاج آقا سید محمد موحد به عنوان نماینده ما غبطه میخوردند امید داریم این سید بزرگوار با یاری و انتخاب ما در دوم اسفند و مشورت با علما، ایثارگران، نخبگان، فرهنگیان و آحاد مردم شاهد رشد، توسعه، شکوفایی اقتصادی و فرهنگی کهگیلویۀ بزرگ باشیم.
از حاج آقا سید محمد موحد انتظار داریم ان شاء الله پس از موفقیت در انتخابات با استفاده از ظرفیت همه نخبگان و اندیشمندان از اختیارات و پتانسیل قانونی نمایندگان تصریح شده در قانون اساسی با نظارت و تصویب قوانین مناسب در مجلس به آسیب شناسی بنیادین مشکلات اقتصادی کشور پرداخته و راهکارهای نوینی جهت برون رفت از شرایط فعلی ارائه نمایند. همچنین در توسعه شهرستان های کهگیلویه بزرگ ، تقسیم بودجه و توسعۀ متوازن منطقه ای را مد نظر خود قرار دهند.
*از طرف بیت حجه الاسلام آمیریحیی یزدانی- بیت حجه الاسلام حاج مرتضی تقوی - بیت حجه الاسلام حاج میرزکریا یزدانپرست- بیت حجه الاسلام حاج سیدعبدالعزیز تقوی- بیت حجه الاسلام سید علی تقی زاده- حجه الاسلام سید محمد لطیف تقوی- حجه الاسلام سید لطف الله سپهر- حجه الاسلام حاج میرعبدالحسین میری -حجه الاسلام حاج سیدهاشم سیدی-حجه الاسلام سیدعبدالغفورسیدی- حجه الاسلام میر محمدحسین بایگانی- حجه الاسلام سید علی تقوی –حجه الاسلام سیدعبدالکریم علوی- بیت حجه الاسلام میرشکراله تقوی – بیت حجه الاسلام شهید سید رمضان سیروس – بیت حجه الاسلام شهید سید مراد موسوی-حجه الاسلام سیدصادق سیروس-حجه الاسلام سیدمجتبی تقی زاده-حجه الاسلام سید سعید سیروس -خانواده شهید سید جان محمد موسوی نسب - خانواده شهید سید علی فتح دیفرخش -خانواده شهید سید حمزه باز و خانواده شهید علی قلی تزاده (سیاوش)



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*