اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299755
تاریخ انتشار: 1398/12/04 00:07
مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش: به خانواده‌ها تاکید کردیم اگر فرزندشان دچار تب یا علائم سرماخوردگی شد تا بهبودی کامل به مدرسه نیاید. هیچ مشکلی به لحاظ غیبت از سوی مدرسه وجود ندارد

مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه هیچ مورد مشکوکی در مدارس از ابتلا به کرونا ویروس نداشتیم گفت: اگر هم مواردی وجود داشته باشد باید وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی کند و ما امر آموزش و پیشگیری را بر عهده داریم. 

دکتر حسن ضیاءالدینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای پیشگیری از کرونا در جمعیت دانش آموزی اظهار کرد: ما آموزش‌ها را از چندی قبل در کل کشور آغاز کرده‌ایم و به منظور ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان بخشنامه‌هایی را با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به استانها ارسال کرده‌ایم تا اصول بهداشتی و فردی و نکات سلامت به دانش آموزان آموزش داده شود. 

ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و تامین صابون مایع مدارس 

وی افزود: امروزه کنترل و نظارت بهداشت محیط مدارس نیز در دستور کار است به عنوان مثال به مدارس توصیه کرده‌ایم تمیز کردن دستگیره درها که بچه‌ها بیشتر با آن در ارتباط هستند و ضد عفونی کردن سرویس بهداشتی و تامین صابون مایع برای سرویس‌های بهداشتی را انجام دهند. 


مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین کنترل نظارت اصول بهداشتی مواد غذایی قابل عرضه در پایگاه‌های تغذیه و آموزش‌های پیشگیرانه نیز از مدارس خواسته شده است. 

وی در ادامه توصیه‌هایی برای دانش آموزان به منظور پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی داشت و گفت: توصیه می‌شود دانش آموزان هنگام عطسه و سرفه حتما جلوی دهان خود را بگیرند، مرتب دستهایشان را با آب و صابون بشویند و از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند. ما این آموزش‌ها را از هفته گذشته آغاز کرده‌ایم. 

دانش‌آموزان در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به مدرسه نروند/مشکلی بابت غیبت‌ها وجود ندارد 

ضیاءالدینی همچنین توصیه‌ای به خانواده‌ها داشت و عنوان کرد: به خانواده‌ها تاکید کردیم اگر فرزندشان دچار تب یا علائم سرماخوردگی شد تا بهبودی کامل به مدرسه نیاید. هیچ مشکلی به لحاظ غیبت از سوی مدرسه وجود ندارد و به مدیران مدرسه تاکید کردیم که با والدین همکاری کنند تا در پیشگیری از کرونا ویروس با همکاری همه مردم موفق شویم. 

برنامه آموزش و پرورش برای توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مدارس 


مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مردم به شایعات توجه نکنند زیرا این بیماری نیز با پیشگیری قابل کنترل است، در پاسخ به پرسشی درباره توزیع ماسک و وسایل ضد عفونی کننده در سطح مدارس گفت: تصمیماتی در این زمینه گرفته شده و هر قسمت آموزش و پرورش وظیفه‌ای در این زمینه بر عهده خواهد داشت.

وی اضافه کرد: امروز (شنبه) نیز کمیته‌ای در این باره تشکیل می‌شود. در استان‌ها برای امور سلامت و تامین وسایل و مایحتاج بهداشتی چون صابون مایع بودجه گذاشته شده و خود مدارس قرار است این تجهیزات را در صورت نیاز خریداری کنند. 


مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هفته گذشته جلساتی در قالب ویدئو کنفرانس با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، مدیران کل و معاونین و روسای آموزش و پرورش برگزار و موارد لازم اطلاع رسانی شده است گفت: نکات بهداشت فردی و جمعی در سایت معاونت تربیت بدنی نیز بارگذاری شده و استان ها می توانند از دستورالعمل‌ها و پوسترهای بهداشتی آماده شده استفاده کنند. 

هیچ مورد مشکوکی به کرونا در مدارس نداشتیم

وی ضمن اعلام اینکه هیچ مورد مشکوکی به کرونا در مدارس نداشتیم گفت: اگر هم مواردی وجود داشته باشد باید وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی کنند ما امر آموزش و پیشگیری را بر عهده داریم. 

ضیاءالدینی در پایان تأکید کرد که خانواده‌ها نگران نباشند چرا که تجربه آنفولانزای پرندگان را نیز در سال ۸۸ داشتیم و توانستیم بحران را پشت سر بگذاریم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*