اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299762
تاریخ انتشار: 1398/12/04 23:53
سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: گرجستان و ترکیه مرز‌های خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا بر روی پرواز‌های ایرانی بسته اند.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه گرجستان و ترکیه مرز هوایی خود را بر روی پرواز‌های ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته اند گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت کشور‌های گرجستان و ترکیه تمامی مرز‌های هوایی بر روی ایران تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

او اظهار کرد: سازمان هواپیمای کشوری در حال برنامه ریزی و رایزنی برای انجام پرواز‌های بدون مسافر برای بازگرداندن مسافران از کشور‌های ترکیه و گرجستان است. این اقدامات از سوی کشور‌های خواننده ترکیه و گرجستان مقطعی است و بلافاصله با برطرف شدن مشکل ویروس کرونا پرواز‌ها به حالت عادی بازگردانده خواهد شد.

او افزود: پیش از این کشور‌های کویت و عراق تمامی مرز‌های هوایی خود را برای انجام پرواز از سوریه به ایران بسته بودند که امروز کشور گرجستان و ترکیه هم اضافه شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور افزود: مسافران ایرانی و اتباعی که در کشور‌های گرجستان و ترکیه هستند نگران بازگشت به ایران نباشند.

او با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری تمامی تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را در تمامی پرواز‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام مسئول بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در تمامی فرودگاه‌های کشور اقدامات لازم برای ارائه گواهینامه سلامت مسافران را انجام می‌دهد.

جعفرازده اظهارکرد: براساس انکس‌های ۱۹ گانه ایکائو، اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری در سه حوزه فرودگاهها، پرواز‌ها و پرسنل فرودگاهی و پروازی برمبنای دستورالعمل وزارت بهداشت و همه فرایند‌های آن در حال اجراست.

او تصریح کرد: سازمان جهانی هواپیمایی کشوری و سازمان جهانی بهداشت هر دو نهاد‌های وابسته به سازمان ملل هستند که در این رابطه در مواقع لازم بخشنامه‌هایی را به کشور‌ها ابلاغ می‌کنند در کنار آن دستگاه‌های مسئول خود را مکلف می‌دانند در کنار سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را با وزارت بهداشت داشته باشند.

او افزود: در این ایام هر گونه ابلاغیه ایی که وزارت بهداشت ضرورت می‌دانست در جهت اقدامات پیشگیرانه به سازمان ابلاغ و سازمان نیز مجموعه‌های تحت نظارت خود را ملزم به اجرای دستورالعمل‌های مذکور کرده است. از جمله بخشنامه‌های پزشکی، دستورالعمل‌های مقابله با این ویروس و کلاس‌های آموزشی برای کروی پروازی، راهنمای ضد عفونی هواپیما اعم از بدنه، صندلی‌ها و میز‌های غذا خوری، کمربند ایمنی، سرویس‌های بهداشتی و وسایل حفاظتی نیز با همکاری وزارت بهداشت و توزیع فرم‌های خوداظهاری بین مسافران در حال اجراست.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*