اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300110
تاریخ انتشار: 1399/01/16 23:06
در حال حاضر۱۰ کشوری که بالاترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارند، علاوه بر ایالات متحده و اسپانیا عبارتند از: ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین، ایران، بریتانیا، ترکیه و سوئیس.

به گزارش  پایگاه خبری عصر جهان به نقل از یورونیوز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا شنبه شب ۴ آوریل (۱۶ فروردین) به بیش از ۱ میلیون و ۱۹۰ هزار نفر و شمار قربانیان این بیماری نیز به بیش از ۶۴ هزار نفر رسید.

از این تعداد، ایالات متحده آمریکا با بیش از ۳۰۰ هزار بیمار و اسپانیا با بیش از ۱۲۴ هزار و ۷۰۰ بیمار بیشترین موارد آلوده به کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده‌اند.

در حال حاضر۱۰ کشوری که بالاترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارند، علاوه بر ایالات متحده و اسپانیا عبارتند از: ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین، ایران، بریتانیا، ترکیه و سوئیس.

بیشترین شمار قربانیان این ویروس نیز همچنان در ایتالیا (۱۵ هزار و ۳۶۲ نفر) به ثبت رسیده است و پس از آن اسپانیا (۱۱ هزار و ۷۴۴ نفر) قرار دارد.

آخرین اطلاعات جهانی دربارۀ مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در روز شنبه ۱۶ فروردین (چهارم آوریل) را می‌توانید در ادامه پیگیری کنید.


 

04.04.2020 21:38 GMT

دونالد ترامپ: در روزهای آینده شاهد مرگ افراد زیادی خواهیم بود

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری امروز ۴ آوریل (۱۶ فروردین) گفت که این کشور در روزهای آینده شاهد مرگ‌ افراد زیادی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود.

وی گفت: «احتمالا بین این هفته و هفته آینده سخت‌ترین روزها برای مقابله با ویروس کرونا خواهد بود و مرگ افراد زیادی را شاهد خواهیم بود.»

وی همچنین اعلام کرد که هزار نیروی نظامی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به شهر نیویورک اعزام و مستقر می‌شوند
04.04.2020 20:01 GMT

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا از ۳۰۰ هزار نفر فراتر رفت

دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ایالات متحده آمریکا از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشت. طبق این گزارش یک چهارم از مجموع مبتلایان به این ویروس در آمریکا هستند.
 
شمار قربانیان این ویروس در آمریکا نیز از ۸ هزار نفر فراتر رفته است و این آمار در حال افزایش است. 
04.04.2020 17:56 GMT

شمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه از ۷۵۰۰ فراتر رفت

۴۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های فرانسه جان باخته‌اند. این عدد نسبت به مدت مشابه در روز گذشته با کاهش روبرو شده است.
کل قربانیان این کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا در فرانسه به ۷ هزار و ۵۶۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۵ هزار و ۵۳۲ نفر در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند و دست کم ۲ هزار و ۲۸ نفر نیز در خانه‌های سالمندان فوت شده‌اند.
شمار دقیق قربانیان ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان فرانسه همچنان کامل و دقیق نیست چراکه طبق گفته مسئولان بهداشتی این کشور تمام این موسسات هنوز شمار افراد آلوده یا جانباخته را گزارش نکرده‌اند.

04.04.2020 17:00 GMT

رشد ۳۰ درصدی مراجعان به بیمارستان‌های تهران

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در تهران از افزایش آمار ۳۰ درصدی مراجعان بیمارستان‌ها در ۴۸ ساعت گذشته در شهر تهران خبر داد.

وی در یک برنامه تلویزیونی گفت:

متاسفانه امروز در شرایطی شاهد افزایش غیر متعارف ترافیک و ترددها و حضور افراد در سطح شهر بودیم که ۴۴۸ بیمار کرونا مثبت جدید در بخش‌های عادی و ۹۹ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های ویژه بستری شدند.

وضعیت ترافیک امروز تهران
04.04.2020 16:29 GMT

۶۸۱ نفر دیگر در ایتالیا جان باختند

مقام‌های بهداشت و درمان ایتالیا اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشت ۶۸۱ نفر دیگر در اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند و شمار کل قربانیان به ۱۵ هزار و ۳۶۲ نفر افزایش یافت.

طبق آمارهای اعلام شده، ۴ هزار و ۸۰۵ نفر دیگر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار افراد مبتلا به ۱۲۴ هزار و ۶۳۲ نفر رسید. با این حال روند ابتلای جدید به این ویروس در ایتالیا در حال کند شدن است.
04.04.2020 16:15 GMT

محققان دانشگاه پیتسبورگ واکسن بالقوه کرونا را معرفی کردند

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ آمریکا یک واکسن بالقوه با قابلیت مقابله با ویروس جدید کرونا را معرفی کردند.

این واکسن زمانی که با برچسبی [پچ] اندازه نوک انگشت روی موش‌ها آزمایش شد، آنتی بادی‌های اختصاصی ویروس جدید کرونا را در مقادیری تولید کرد که برای خنثی کردن فعالیت ویروس کفایت می‌کرد. نتایج این تحقیق در مجله ای‌بایو‌ مدسین منتشر شده است.

محققان توانستند به سرعت در تولید این واکسن وارد عمل شوند چراکه زمینه‌های این کار در شیوع‌های قبلی انواع دیگر ویروس کرونا فراهم شده بود.

 گزارش کامل را در این لینک بخوانید. 
 
از طریق این برچسب که حاوی ۴۰۰ سوزن ریز است واکسن تزریق می‌شود

04.04.2020 15:44 GMT

۶۳۰ نفر در شبانه روز گذشته در ایالت نیویورک جان باختند

 
اندرو کومو، فرماندار نیویورک گفت که در ۲۴ ساعت گذشته در این ایالت ۶۳۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند و تعداد کل موارد فوتی به ۳ هزار و ۵۶۵ نفر افزایش یافته است.
شمار قربانیان با افزایش بیش از ۲۱ درصد نسبت به آمار ۲۴ ساعت قبل از آن در نیویورک روبرو شده است.
تاکنون ۱۱۳ هزار و ۷۰۴ نفر نیز در ایالت نیویورک به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند

04.04.2020 13:33 GMT

سنگین‌ترین آمار تلفات روزانه کرونا در بریتانیا؛ ۷۰۸ مرگ در یک روز

مقامات بهداشت بریتانیا روز شنبه اعلام کردند که تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند.

این بدترین آمار روزانه تلفات کرونا تا کنون بوده و شمار کل بان باختگان کرونا در بریتانیا را به ۴ ۳۱۳ نفر افزایش داده است.

شمار کل مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور نیز به ۴۱ هزار و ۹۰۳ نفر رسیده است.


04.04.2020 13:20 GMT

آلمان؛ ابتلای ۶۰۸۲ نفر به کرونا در یک شبانه روز

موسسه دولتی روبرت كوچ  آلمان روز شنبه با انتشار گزارشی از شناسایی ۶۰۸۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت منتهی به شنبه خبر داد که کاهشی جزئی را در شمار مبتلایان در مقایسه با آمارهای منتشر شده یک روز پیش از این نشان می دهد.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید ۱۹ در آلمان به ۸۵ هزار و ۷۷۸ نفر رسید؛ بیشترین میزان آلودگی نیز در ایالت بایرن گزارش شده است.

شمار مرگ و میرهای کرونا نیز در این کشور به هزار و ۱۵۸ نفر رسیده است.

بر اساس توافقی که میان ایالتهای آلمان شکل گرفته است، تا ۱۹ آوریل در سراسر این کشور محدودیتهای رفت و آمد با هدف کنترل شیوه کرونا اعمال خواهد شد.


 

04.04.2020 12:15 GMT

کاهش نرخ تلفات کرونا در اسپانیا برای دومین روز پیاپی

بنا بر اعلام وزارت بهداشت اسپانیا شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور تا ظهر شنبه چهارم آوریل به ۱۱ هزار و ۷۴۴ نفر رسید و گرچه در مجموع باعث شد اسپانیا پس از ایتالیا همچنان رتبه دوم مرگ و میر جهانی مبتلایان به کرونا را حفظ کند، اما این نرخ مرگ و میر در مقایسه با تلفات کرونا یک روز پیش از این در اسپانیا ۲ درصد کاهش را نشان داد.

این نرخ مرگ و میر همچنین کمتر از نصف نرخ تلفات کرونا در این کشور یک هفته پیش از این یعنی نرخ ۲۰ درصد بود.

 شمار کل مبتلایان به کرونا در اسپانیا نیز تا ظهر شنبه به ۱۲۴ هزار و ۷۳۶ نفر افزایش یافت.

مدت چهار هفته است که اسپانیایی ها در قرنطینه به سر می برند. دولت این کشور در این مدت یکی از سختگیرانه ترین قوانین قرنطینه در سطح اروپا را به اجرا گذاشته است.

 انتظار می رود که دولت اسپانیا این هفته بار دیگر دوره قرنطینۀ اجباری شهروندان اسپانیا در خانه هایشان را تمدید کند.

Chem



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*