اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300114
تاریخ انتشار: 1399/01/17 14:58
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:
آمار جدید ابتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به تاریخ(یک شنبه 17 فروردين ١٣٩٩): 7 مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است که 4 نفر از بویراحمد و 3 نفر از باشت بوده است. از این تعداد مبتلایان جدید، 6 بیمار از خوشه های قبلی و یک بیمار از خوشه جدید شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 7 مورد جدید مبتلا به کرونا در هفدهمین روز از فروردین ماه در استان شناسایی شده است که 4 نفر از شهرستان بویراحمد و 3 نفر از شهرستان باشت بوده است. این تعداد مبتلا از 192 نمونه آزمایش گرفته شده از بیماران به دست آمده است.

دکتر پرویز یزدانپناه عنوان کرد: از این تعداد مبتلایان جدید، 6 بیمار از خوشه های قبلی و یک بیمار از خوشه جدید شناسایی شده است.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم حتی الامکان‌ در خانه بمانند و فقط جهت خریدهای ضروری  از خانه خارج شوند و با پرهیز از شرکت در دور همی ها و مهمانی ها  توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی گفت از مردم می خواهیم در صورت علامت‌دار شدن با سامانه ۴۰۳۰ تماس  گرفته و فقط در صورت لزوم و با راهنمایی کارشناسان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
دکتر یزدانپناه بیان کرد: باید جان همه انسان‌ها برایمان مهم باشد.پس با تردد های غیرضرور و حضور در مناطق روستایی و عشایری  جان کسی را به خطر نیندازیم.
وی اضافه کرد: تقاضامندیم مردم از هرگونه دید و بازدید در طول بیماری خودداری و انجام صله رحم و عیادت از بیماران را به دوره کامل بهبودی فرد موکول نمایند زیرا بیماران پس از بهبود تا مدتی می توانند ناقل باشند.
دکتر یزدانپناه در پایان گفت: از عموم مردم خواهشمندیم جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه 4030 تماس حاصل نمایند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*