اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300131
تاریخ انتشار: 1399/01/18 20:35
جزئیاتی از نحوه انتقال جسد در کوه مورد باشت توسط نیروهای هلال‌احمر اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت:دو کوهنورد در باشت و چیتاب بویراحمد جان خود را از دست دادند.
وحید محمدی‌تبار گفت: متاسفانه کوهنورد حامد ظفری ۳۶ ساله ، معلم و از فرهنگیان باشت بعلت سقوط از کوه های مورد باشت جان باخت.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش‌ تیم‌های اوژانس و کوهنوردان محلی برای احیای وی به دلیل صعب‌العبور و صخره‌ای بودن کوهستان و عدم امکان برای نشستن بالگرد بی‌نتیجه ماند و تیم‌های کوهنوردی و شرکت نفت گچساران  در تلاش برای انتقال جسد هستند.
محمدی‌تبار افزود: همچنین جسد رحمت‌الله صولتی‌خو ۴۵ ساله ، معلم و کوهنورد چیتابی که چند روز گذشته در کوهستان گم شده بود، در ارتفاعات نرماب بویراحمد ، پس از ۵ روز پیگیری نیروهای اداری ، امدادی  و تیم‌های مردمی پیدا شد و تحویل پزشکی قانونی می‌شود.


جزئیات نحوه انتقال جسد فرهنگی جان باخته در کوه مورد باشت توسط نیروهای هلال‌احمر
بنا به گزارش دیگری تیم‌های  عملیاتی امداد و نجات در کوهستان شهرستان باشت و گچساران طی تماس با جمعیت هلال احمر شهرستان باشت مبنی بر سقوط فردی به نام حامد ظفری در پاکوه خان‌احمد کوه مورد بین شهرستان باشت و گچساران اقدام سریع از سوی هلال‌احمر انجام شد.
بلافاصله تیم کوهستان هلال‌احمر شهرستان باشت با هماهنگی مرکز EOC استان و کمک گرفتن از تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان گچساران به منطقه مورد نطر اعزام شد.


در این عملیات دو تیم سه نفره به تعداد شش نفر در محل حادثه حاضر شدند و بعد از پیدا کردن جسد فرد متوفی با تثبیت در نقطه امن و بیش از سه ساعت پیمایش در شیب‌های خطرناک و صعب‌العبور جسد را به جاده اصلی انتقال داده و تحویل آمبولانس آرامستان شهرستان باشت شد.
در این عملیات نیروهای مردمی شهرستان‌های باشت و گچساران و هیئت کوهنوردی شهرستان گچساران نهایت همکاری و همراهی را داشتند و عملیات در ساعت 17/20 دقیقه به پایان رسید.
منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*